آموزش بازی اونو ماینکرفت uno minecraft
آموزش بازی اونو ماینکرفت
داستان و معرفی: 00:19
چگونگی بازی: 03:54
یک دور بازی: 14:58
نظرات بازیکنان: 39:36
هدف بازی
پیش از رُقبا، از شرّ همهی کارتهاتون خلاص بشین و به اِزای کارتهای باقیمونده در دستِ رُقبا، امتیاز بگیرین؛ امتیازاتِ هر دور رو ثبت و با امتیازاتِ دور (دورهای) قبل جمع کنین؛ بازیکنی که زودتر از دیگران به امتیاز 500 برسه، بازی رو میبَره!
آمادهسازی
1) هر بازیکن 1 کارت میکشه؛ بازیکنی که بزرگترین کارت رو کشیده ("کارتهای عملیاتی" رو "صفر" در نظر بگیرین)، "حاکم" ("کارتپخشکُن") میشه.
2) حاکم، کارتها رو بُر میزنه و به هر بازیکن 7 تا کارت میده.
3) کارتهای باقیمونده رو "بهپُشت" وسط محوطهی بازی بذارین و یک "ستون کارتکِشی" تشکیل بدین.
4) کارت بالاییِ ستون کارتکِشی رو برگردونین و "ستون کارتهای سوخته" رو -در کنار ستون کارتکِشی- تشکیل بدین. نکته: برای این که بدونین اگه اوّلین کارتِ "رو-شده"تون، یک کارت عملیاتی بود، چیکار باید بکنین، بخش "کارتهای عملیاتی" رو ببینین!
بازی
بازیکنِ سمت چپِ "حاکم"، بازی رو شروع میکنه.
در نوبتتون، باید یکی از کارتهای دستتون رو -با توجه به عدد، رنگ یا نشانهش- با کارت بالاییِ ستون کارتهای سوخته همراه کنین و بذارین روی ستون کارتهای سوخته (نشانهها، مربوط به کارتهای عملیاتی هستن؛ بخش "کارتهای عملیاتی" رو ببینین).
مثلاً: اگه کارت بالاییِ ستون کارتهای سوخته، کارت "آبی - 7" باشه، بازیکن باید یک کارت "آبی" (با هر عددی) یا یک کارت "7" (با هر رنگی) "رو" کنه و بذاره روی کارت "آبی - 7". البته بازیکن میتونه یک کارت آزاد هم بازی کنه (قسمت "کارتهای عملیاتی" رو ببینین).
اگه کارتی نداشته باشین که با کارت بالاییِ ستون کارتهای سوخته همخوانی داشته باشه، باید یک کارت از ستون کارتکِشی بکِشین! اگه کارتی که میکِشین، قابلیتِ بازی شدن داشته باشه، میتونین بلافاصله بازیش کنین -و بذارینِش روی ستون کارتهای سوخته! در غیر این صورت، نوبت به بازیکن بعدی میرسه.
کارت بازی کردن اجباری نیست و میتونین در نوبتتون هیچ کارتی بازی نکنین! اگه همچین تصمیمی بگیرین، باز هم باید یک کارت از ستون کارتکِشی بکِشین! اگه کارتی که میکِشین، قابلیتِ بازی شدن داشته باشه، میتونین بلافاصله بازیش کنین ولی دیگه نمیتونین یکی از کارتهایی رو که از قبل تو دستتون بوده، بازی کنین!
کارتهای عملیاتی
کارت 2+ (دوتا کارت بکِش!)
اگه این کارت رو بازی کنین، نفرِ بعد از شما باید 2 تا کارت از ستون کارتکِشی بکِشه و هیچ کارتی هم نمیتونه بازی کنه! این کارت رو فقط میشه روی یک کارت همرنگ یا روی یک "2+"ی دیگه بازی کرد! اگه در ابتدای بازی -به عنوان کارت اوّل- "رو" بشه، باز هم همین قانون براش اِعمال میشه (یعنی نفرِ سمت چپِ حاکم باید 2 تا کارت بکِشه و...).
کارت معکوس
اگه این کارت رو بازی کنین، جهتِ بازی برعکس میشه (اگه تاحالا ساعتگرد بوده، پادساعتگرد میشه و برعکس). این کارت رو فقط میشه روی یک کارت همرنگ یا روی یک "معکوس" دیگه بازی کرد! اگه در ابتدای بازی -به عنوان کارت اوّل- "رو" بشه، حاکم اوّلین نوبت رو بازی میکنه و بعدش نوبت به نفرِ سمت راستِش میرسه (بهجای نفرِ سمت چپِش).
کارت پَرش
اگه این کارت رو بازی کنین، نفرِ بعد از شما، نوبت بازیش رو از دست میده! این کارت رو فقط میشه روی یک کارت همرنگ یا روی یک "پَرش" دیگه بازی کرد! اگه در ابتدای بازی -به عنوان کارت اوّل- "رو" بشه، نفرِ سمت چپِ حاکم، نوبتِش رو از دست میده و نفرِ سمت چپِ بازیکنی که نوبتِش رو از دست داده، بازی رو ادامه میده.
کارت آزاد
اگه این کارت رو بازی کنین، میتونین رنگِ کارتی رو که نفرِ بعدی باید بازی کنه، تعیین کنین (هر رنگی رو که بخواین، میتونین انتخاب کنین). این کارت رو حتی اگه کارتهای قابل بازی کردنِ دیگهای هم تو دستتون داشته باشین، میتونین بازی کنین. اگه در ابتدای بازی -به عنوان کارت اوّل- "رو" بشه، نفر سمت چپِ حاکم، تعیین میکنه که بازی با چه رنگی باید ادامه پیدا کنه.
پایان بازی
بعد از محاسبهی امتیازات، اگه هنوز کسی به امتیاز 500 نرسیده باشه، کارتها رو بُر میزنین و دور بعدی بازی رو شروع میکنین...
پیروزی
بازیکنی که زودتر از دیگران به امتیاز 500 برسه، بازی رو میبَره!
همه توضیحات ...