درس 12 تفکر و سواد رسانه ای (مخاطب خاص)

650 بازدید
بیشتر
دیدزا
دیدزا
برای مصرف رسانه‌ها، هدف سواد رسانه‌ای این است که بتواند مخاطب فعال، خلق، حقیقتجو، زیرک، گزینشگر و هوشمند تربیت کند و ن ...
برای مصرف رسانه‌ها، هدف سواد رسانه‌ای این است که بتواند مخاطب فعال، خلق، حقیقتجو، زیرک، گزینشگر و هوشمند تربیت کند و نه صرفا مصرف‌کننده‌ای منفعل، ساده و خام برای پیامهای رسانه‌ای. از سوی دیگر برای تولید رسانه‌ای باید مهندسی معکوس کرد؛ یعنی اول باید مخاطبشناسی دقیق، عمیق، جامع و مانعی داشت تا بتوان علایق، سلایق و نیازهای او را به درستی شناخت و با استفاده از شیوه‌های خلاقانه و هوشمندانە رسانه‌ای، با چشمانی باز، درست به هدف زد. دشواری مخاطب‌شناسی در این است که ما با پیچیده‌ترین و ناشناخته‌ترین موجود خلقت روبه‌رو هستیم: انسان

همه توضیحات ...