2 نکته فردی برای ورود به بازار بینالملل-100استارتاپ
محمدرضا بحرینیان مدیر توسعه مشارکتهای شرکت ارتباطات فردا درباره نکات ورود به بازار بین الملل صحبت میکند.
مدیرها و کارآفرینهایی که در محیطهای بینالمللی مشغول به کار هستند برای موفقیت نیاز به چیزی بیشتر از تسلط بر زبان انگلیسی در کسبوکار دارند. آنها باید به یادگیری مهارتهای حیاتی کسبوکار جهانی بپردازند تا بتوانند ارائه مطلب تاثیرگذاری داشته باشند، جلسات کاری را به خوبی برگزار و مدیریت کنند و موفق به ایجاد ارتباطات سازمانی موثری شوند.
از طرفی مدیری میتواند وارد بازار بینالملل شود که تحمل ابهام بالايي داشته دارد، در تطبيق خود با محيط جديد احساس تهديد و مشكل نميكند، چرا كه وجود حدي از ابهام را به عنوان يكي از اصول زندگي پذيرفته و میداند هيچگاه اطلاعات موجود برای تصميمگيری كامل نيست؛ چنين فردی وقتی در موقعيتي مبهم قرار ميگيرد با تلاش و با پشتوانهای كه به آن اطمينان دارد، سعي ميكند قدم به قدم با مجهولات روبهرو شود، شناخت كسب كند و با درايت اوضاع را به نفع خود و مقاصدش پيش ببرد، اما در ضمن میداند كه هميشه همه مسائل قابل حل نيستند و مسائل و ناشناختههايی وجود دارند كه در درازمدت حل میشوند يا اين كه اصلا با امكانات موجود قابل حل نيستند و بايد آنها را تحمل كرد.
همه توضیحات ...