جهانی شدن- مخالفان جهانی شدن (جلسه چهارم) - ابراهیم صحافی
تعامل متقابل و هماهنگ مبادلهگران کالاها و خدمات در سراسر دنیا، «جهانیشدن» نام گرفته است. پیشرفت فناوری ارتباطات و حملونقل از یک سو، و درک اقتصادی دربارهی امکان استفاده از مزیت نسبی سایر تولیدکنندگان کالاها و عرضه کنندگان خدمات، منجر به رشد فزایندهی «جهانی شدن» شده است. به این اعتبار، جهانی شدن به منزلهی ایجاد فرصتی برای یافتن ارزانترین تولیدکنندگان و عرضهکنندگان کالاها و خدمات در جهان است و منتج از چنین رویکردی، تمامی مصرفکنندگان کالاها و خدمات در جهان از آن منتفع میشوند.
همه توضیحات ...