خنک کن روغن هیدرولیک

178 بازدید
بیشتر
آراز فخر آذر
آراز فخر آذر
وقتی یک سیتم هیدرولیکی به صورت دائم روشن باشد، گردش مداوم روغن درون اجزای سیستم و اصطکاکی که بین روغن و مجرای حرکتش ایجاد می شود ...
وقتی یک سیتم هیدرولیکی به صورت دائم روشن باشد، گردش مداوم روغن درون اجزای سیستم و اصطکاکی که بین روغن و مجرای حرکتش ایجاد می شود دمای آن را بالا می برد. این افزایش دما بر ویسکوزیته سیال تأثیرمی گذارد، اصطکاک سیستم را افزایش می دهد، گردش روان کننده را مختل می کند، خطر ایجاد حفره و نشت داخلی را بالا می برد، در نتیجه طول عمر دستگاه هیدرولیک کاهش می یابد. بسیاری از نگرانی های ناشی از گرمای بیش از حد سیستم هیدرولیک را می توان با انتخاب یک روش موثر برای خنک سازی سیستم حل کرد. انواع روش های خنک سازی سیستم های هیدرولیکی دو روش برای جلوگیری از گرمای بیش از حد در سیستم هیدرولیک وجود دارد. روش اول : افزایش اندازه مخزن و استفاده از حجم زیادی از سیال هیدرولیک(روغن هیدرولیک) است که می تواند دمای تولید شده را نادیده بگیرد. اما، این روش گران است و باعث هدر رفتن سیال هیدرولیک می شود. در روش دوم ، که کارآمدتر هم است، سیال هیدرولیک در حین گردش از اجزای خنک کننده خاصی که برای کاهش گرما در نظر گرفته شده عبور داده می شود. برای این کار دستگاهی به نام خنک کن روغن هیدرولیک وجود دارد. یک سیستم هیدرولیک مانند هیدروموتور با خنک کننده روغن می تواند برای مدت طولانی به طور موثر و بدون گرم شدن بیش از حد کار کند. خنک کن روغن هیدرولیک چیست؟ خنک کننده روغن هیدرولیک وسیله ای است که برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد روغن مورد استفاده در سیستم های هیدرولیک ساخته می شود. این امر یک مساله مهم در سیستم های هیدرولیک است، زیرا همانطور که در مطالب گذشته ذکر شد گرم شدن بیش از حد روغن می تواند منجر به افت راندمان سیستم و سایش بیش از حد اجزای آن به دلیل کاهش ویسکوزیته روغن شود. به طور کلی خنک کننده ها، انرژی حرارتی انباشته‌شده در روغن را به یک محیط ثانویه، معمولاً آب یا هوا انتقال می دهند و به این ترتیب از افزایش بیش از حد دمای آن جلوگیری می کنند. https://paskalstore.com/ 02166810731

همه توضیحات ...