تجربه رانندگی با سانتافه مدل 2007 | شاسی بلند کره ای بخرم یا نخرم ؟

مجله آنلاین خبری 22 شرقی
مجله آنلاین خبری 22 شرقی
877 بار بازدید - 3 ماه پیش - در این قسمت یه تست
در این قسمت یه تست و بررسی ساتافه مدل 2007 با موتور 2.7 لیتری پرداختیم خودرویی که محبوبیت زیادی در بازار ایران پیدا کرد و شاهد فروش بالای این خودرو در نسل های بعدی نیز بودیم واگر بگوییم موفق‌ترین شاسی‌بلند بازار ایران، همین سانتافه است بیراه نبوده است خودرویی که از اواسط دهه 80 شسمی تا به همین امروز، بازاری منحصر به فرد برای خود دست و پا کرده است سال 2007 نیز برای نخستین‌بار فروش سانتافه نسل دوم در ایران آغاز شد. این شاسی‌بلند کره‌ای در زمانی به کشورمان آمد که مشتریان اطلاع درستی از کیفیت و استهلاک نسبتا بالای آن نداشتند ولی طراحی ظاهری متناسب، ابعاد بزرگ برای 7 سرنشین، صندلی‌های راحت و امکانات خوب، نظر بسیاری از مشتریان را برای خریدنش مجاب کرد. اما اصل ماجرا هنوز پابرجاست؛ سانتافه CM از همان پیشرانه قدرتمند توسان JM بهره می‌برد که قبلا هم روی نسل‌های سابق اپتیما و آزرا، امتحانش را پس داده بود. البته واردکننده‌اش شاید به این نکته دقت نداشت که سانتافه حدود نیم‌تُن از برادرش سنگین‌تر است و قاعدتا آن چالاکی مثال‌زدنی توسان JM را در خیابان‌ها ندارد. این نسل از سانتافه، اولین شاسی بلند هیوندای بود که با سیستم کنترل پایداری عرضه می‌شد. سانتافه های وارداتی تا مدل 2009 همگی به پیشرانه 2.7 لیتری مجهز بودند. به لحاظ آپشن نیز، تفاوت نسخه‌های فول با نیمه فول وارداتی را میتوان در این ویژگی‌ها خلاصه کرد: تعداد ایربگ (که نسخه های فولش 6تایی هستند)، صندلی برقی جلو، گرمکن صندلی جلو، مالتی مدیا با مانیتور بزرگ و دوربین عقب (که نسخه‌های استاندارد شرکتی آنرا نداشتند)، تهویه دوگانه اتومات (معروف به کولر دوال)، تهویه مجزا در ردیف دوم (معروف به کولر عقب)، آینه تاشو برقی با راهنما، کروز کنترل، سانروف، کنترل پایداری (ESP) و هفت صندلی. همچنین «سردکن صندلی جلو» تنها آپشن کمیابی است که در تعداد بسیار کمی از سانتافه های وارداتی این سال (2007 تا 2009) به چشم می‌خورد. #سانتافه #کره_ای #شاسی_بلند #22شرقی #کره
3 ماه پیش در تاریخ 1403/01/18 منتشر شده است.
877 بـار بازدید شده
... بیشتر