قسمت هایی از دوره آموزشی Adams Car بخش سوم: بهینه سازی سیستم تعلیق خودرو

89 بازدید
بیشتر
فرامکانیک
فرامکانیک
مهندسان خودروساز تحلیل های زیادی روی سیستم تعلیق خودرو انجام می دهند. نمودارهایی از جمله ارتفاع Roll Center، زاویه Camber و سایر ...
مهندسان خودروساز تحلیل های زیادی روی سیستم تعلیق خودرو انجام می دهند. نمودارهایی از جمله ارتفاع Roll Center، زاویه Camber و سایر نمودارهایی که برای بررسی عملکرد مناسب سیستم تعلیق می باشد برای مهندسان اهمیت زیادی دارد. با شبیه سازی یک سیستم تعلیق و حرکت چرخ ها به صورت موازی یا متقابل، میتوان با نرم افزار Adams Car نمودار های مورد نظر را استخراج کرد. اما مسئله اینجاست که اگر نمودار های بدست آمده انتظارات مهندسان را برآورده نکند، چطور می شود سیستم تعلیق را اصلاح کرد. ابتدا و انتهای قطعات و لینک های سیستم تعلیق در چه موقعیت هایی باشند تا به بهترین عملکرد سیستم تعلیق دست پیدا کرد. به منظور بهینه سازی مشخصات هندسی سیستم تعلیق باید از محیط Adams Insight بهره برد. در این محیط با تعریف نقاط طراحی و تابع هدف، می توان بهینه ترین موقعیت مورد نظر را برای نقاط طراحی محاسبه نمود. در سومین پروژه از این بسته آموزشی، هدف این است که موقعیت نقاط Control Arm بالایی سیستم تعلیق را به نحوی مشخص کنیم که ارتفاع Roll Center خودرو در فاصله ای که مد نظر ماست ایجاد شود. این که Upper Control Arm کدام قطعه از خودرو است، ارتفاع Roll Center چیست، و چطور فرآند بهینه سازی را انجام دهیم به طور کامل در این پروژه مورد بحث قرار میگیرد. از لینک زیر میتوانید بسته آموزشی تحلیل دینامیک خودرو با نرم افزار Adams Car را از سایت فرامکانیک تهیه کنید: https://www.faramechanic.com/product/adams-car مدرس دوره: مهندس پدرام والفی

همه توضیحات ...