آموزش اصول و فنون پذیرایی و تشریفات
برای دسترسی به نسخه کاملتر آموزش اصول و فنون پذیرایی و تشریفات و دانلود فایلهای همراه آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:
https://fdrs.ir/wijh
زمانبندی ویدئو:
00:00 درس ۱: مروری بر اهمیت حضور نیروهای خدمات در سازمانها و شرکتها
12:41 درس ۲: اثرگذاری کارکنان خدمات بر روند فعالیت شرکتها و سازمانها
25:00 درس ۳: اهمیت آراستگی ظاهری
پذیرایی و تشریفات چیست؟
پذیرایی و تشریفات شامل تمامی اقداماتی است که در یک مراسم، رویداد، مهمانی یا جلسه برای استقبال از مهمانان و شرکتکنندگان انجام میشود. اصول پذیرایی و تشریفات شامل مواردی مانند تعیین و تدبیر مکان، زمانبندی مراسم، نظم و تنظیم میزها، انتخاب منو و غذاها، مدیریت مهمانان، تدارکات برای موقعیتهای خاص مانند عروسی یا مراسم رسمی، پوشش و لباسهای مناسب و دیگر جزئیاتی که در یک رویداد یا مراسم اهمیت دارند، است.
اهمیت آشنایی با اصول و فنون پذیرایی و تشریفات چیست؟
بسیاری از ادارات و شرکتها، نیروهای شغل پیشخدمت اداری را بدون هیچ معیاری انتخاب میکنند و این شغل را جزو مشاغل کارگری میپندارند. همین امر باعث شده است تا یکی از مهمترین مشاغلی که میتوان گفت عدم مهارت در آن بر کلیه امورات شرکتها، موسسات و حتی کارکنان تاثیر بهسزایی داشته و باعث ناکامی و ناآرامی میشود، بدون آموزش حرفهای فعالیت کنند.
بسیار دیده میشود که کارکنان این قسمت فقط به صورت استاد-شاگردی و کاملا تجربی و گاهی به صورت اشتباه وارد مکانهای رسمی میشوند و ممکن است به دلیل عدم آموزش، رفتارهایی انجام دهند که موجب ضعف مدیریتی آن شرکت یا اداره و سازمان شوند. از این رو، جهت جلوگیری از آزمون و خطاهای مستمر و بهانه دائمی نیروها از ندانستن بسیاری از مسائل و مشکلات پیش آمده، آموزش این افراد اهمیت پیدا میکند.
همچنین، پذیرایی و تشریفات، نقش مهمی در ایجاد تجربه مطلوب و محیط دلپذیر برای مهمانان و شرکتکنندگان ایفا میکنند. طراحی یک مراسم یا رویداد موفق، نیاز به رعایت اصول و فنون خاصی دارد تا مهمانان احساس خوشایند و راحتی داشته باشند.
در این فرادرس چه چیزی یاد میگیریم؟
در این آموزش، با اصول پذیرایی، تشریفات و مهارتهای مدیریت رویدادها و مراسمها آشنا میشویم؛ نحوه چیدمان و ترتیب میزها، چینش نوشیدنیها و آراستگی ظاهری میزها را یاد میگیریم.
همه توضیحات ...