تاریخچه وسپا

3,113 بازدید
بیشتر
کویر موتور
کویر موتور
داستان وسپا از سال 1946 آغاز شد و آنچه بیش از همه در شکل‌گیری این داستان نقش داشت ارتباط میان این برند و مخاطبینش بود. امرو ...
داستان وسپا از سال 1946 آغاز شد و آنچه بیش از همه در شکل‌گیری این داستان نقش داشت ارتباط میان این برند و مخاطبینش بود. امروزه این اسکوتر سه عنصر عمده را در خود تجسم بخشیده است: سنت اصیل، مدرنیته، و هنر خوب زیستن؛ و همین‌ها باعث شده تا آن را نمادِ دوچرخ بخوانند. وسپا تحت پرچم نوآوری و با شعار "انقلاب در حمل و نقل" ظهور کرد اما خیلی زود به خاطر توانایی‌اش در وفق یافتن با روح زمانه – هر زمانه‌ای – به نماد ویژگی خاص بدل گشت. وسپا در آغاز نقش یک "نیروی محرکه برای تغییر" را در سبک زندگی ایتالیایی‌ها در دوران پس از جنگ جهانی دوم ایفاء می‌کرد و این جایگاه خود را وامدارِ ترکیب دو عنصر خلاقیت و دانش مهندسی بود که در ژنتیک این برند نهفته بود. آن انقلاب ارتباطاتی که وسپا به پا کرد راه خود را در نقاط گوناگون جهان گشوده و آغازگر شکل جدیدی از ابراز هویت و سلیقه در میان آدم‌های گوناگون شد. Mod ها که جاده‌ها را صحنه‌های هنرنمایی‌های خود می‌پنداشتند از وسپا به عنوان بلندگوی فرهنگ جوانی استفاده کردند و این، وسپا را بیش از پیش محبوب و پسند دل‌ها ساخت. (Mod خرده‌فرهنگی بود که در اواخر دهه 50 میلادی در لندن پا گرفت و از آنجا به سراسر بریتانیا و کشورهای دیگر سرایت کرده. کت‌های تنگ خیاط‌دوز، سبک‌های موسیقی‌ای چون سول، ریتم ان بلوز و جاز، و بعدها راک، و اسکوترهایی چون لمبرتا و وسپا از عناصر عمده این خرده فرهنگ بودند. Mod امروزه نیز در مقیاسی کوچک وجود دارد.) وجه تمایز وسپا توانایی آن برای پوشش دادن کلیت یک سبک زندگی است و از این رو این برند با آدم‌هایی تداعی می‌شود که مایلند خاص‌بودن، سرزندگی و ذهنیت نامتعارف خود را به رخ کشیده و پرچم زندگی خوشدلانه را بالا نگه دارند. رنگ‌های مدل‌های وسپا و همکاری آن با طراحان لباس‌های شهری به خوبی حس و حال جوانگرایی این برند را بازتاب می‌دهد. انجین وسپا نیز از خصوصیات حقیقتا منحصر‌به‌فرد آن است. وسپا با طراحی نوآورانه و اصیلش از آغاز خود را به عنوان یک وسیله نقلیه پیشرو که مناسب خانم‌ها نیز هست به اثبات رسانده و وسپاسواران زن در تمامی دهه‌های گذشته در تبلیغات این برند حضور داشته‌اند.

همه توضیحات ...