(Mercedes ANG sl 63)
تولید مدل SL مرسدس بنز با معرفی نسخه افسانهای 300SL بر پلتفرم W198 در سال ۱۹۵۴ میلادی آغاز شد. مرسدس بنز از آن پس با تولید مدل ارزان قیمتتری چون W121 و سپس W113، راه این محصول اسپرت کوپه/کانورتیبل دو نفره را ادامه داد تا اینکه نسل اول رسمی (نسل سوم غیر رسمی) با نام کلاس SL، در سال ۱۹۷۱ و با پلتفرم R107 به بازار جهانی معرفی شد.
برای مدل ۲۰۲۲، مرسدس بنز هفتمین نسل SL را به بازار معرفی کرده است که با کد R232 شناخته شده و ادامه دهنده مسیر یکی از برترین اسپرت کانورتیبلهای جهان است.
مزایا و معایب
+ تسلط برند AMG بر SL
+ اعتبار برند
+ طراحی ظاهری
+ توان فنی قابل توجه
+ کیفیت تولید بالا
_ طراحی نه چندان جذاب
_ هویت از دست رفته برند
_ قیمت نهایی بالا در برابر رقبای آمریکایی و ژاپنی
برای اولین بار در تاریخ خانواده SL، این مدل تحت حمایت مرسدس بنز تولید نمیشود. در حقیقت نسل هفتم SL (R232) به عنوان مدل انحصاری برند اشتراکی مرسدس-AMG و به عنوان جانشین مستقیم AMG GT رودستر به تولید میرسد.
این تغییر در سرنوشت خانواده SL به معنای بروز تغییرات بسیار فاحش در فرایند طراحی و تولید این خودرو است. در نتیجه R232 برای اولین بار سیستم کانورتیبل سقف تاشو فلزی با عملکرد هیدرولیکی سنگین وزن همیشگی را کنار گذاشته و با تمرکز بیشتر AMG بر عمکرد فنی و پایداری خودرو، از سقف پارچهای سبک بهره میگیرد که حدود ۲۱ کیلوگرم سبکتر از سیستم پیشین است و نقطه ثقل خودرو را به شکل محسوسی کاهش میدهد.
اما AMG به همین تغییر جزئی راضی نشده است. R232 اولین نسل SL است که به سیستم انتقال نیرو دو دیفرانسیل عملکرد محور AMG با نام 4MATIC+ و سیستم فرمانپذیری چرخهای عقب (معرفی شده بر جدیدترین نسل کلاس S) مجهز است.
از سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۹، یعنی دوران تولید R107، این خودرو یک برادر با طراحی فنی و ظاهری بسیار مشابه داشت که به C107 (۱۰۷ کوپه) مشهور بود. این مدل جز با داشتن فاصله محورهای بلندتر و ظرفیت حمل چهار سرنشین در ساختار ۲+۲ و البته نام تجاری SLC (SL کوپه)، هیچ تفاوتی با R107 نداشت. از زمان ورود نسل چهارم تا کنون، SL تنها در فرمت دو نفره تولید میشود، اما نسل هفتم آمده است تا این سنت را بار دیگر بشکند. بنابراین R232 در فرمت ۲+۲، با قابلیت حمل چهار سرنشین به مرحله تولید میرسد.
پیشرانه به کار رفته در SL نسل هفتم، نسخه V8 دو توربوشارژ با کد شناسایی M177 است که با معرفی در سال ۲۰۱۵، بر طیف مختلفی از محصولات مرسدس بنز (و برخی مدلهای آستن مارتین) به کار رفته است. این پیشرانه ۴.۰ لیتری در دو تریم SL55 و SL63 نسل هفتم کاملا مشترک است، اما بدون تردید در نسخه SL63 قدرت و گشتاور بالاتری تولید میکند. گیربکس مورد استفاده در هر دو مدل نیز نمونه اتوماتیک ۹ سرعت معروف به MCT 9G است که به جای توربین (تورک کانورتر یا مبدل گشتاور)، از مجموعهای از صفحات کلاچ تر به منظور انتقال نیرو استفاده میکند. مرسدس بنز اعلام کرده که نسخه پایه شش سیلندر و نمونههای قدرتمندتر V8 را در آینده نزدیک برای این SL جدید معرفی خواهد کرد.
(Ro Car)
همه توضیحات ...