آموزش ماتریس SWOT سوات برای تحلیل استراتژیک کسب و کار
آموزش ماتریس SWOT سوات برای تحلیل استراتژیک کسب و کار - (برای مشاهده نسخه کامل آموزش به لینک زیر مراجعه کنید)
https://fdrs.ir/hesg
تمام فرایندی که کسب و کارها روزانه انجام میدهند، اعم از استخدام افراد جدید، تولید محصولات جدید، تماسها، ایمیلها و...، برای پیشبرد اهداف شرکت و کسب سود بیشتر است. در این بین، شرکتهای عامالمنفعه که به دنبال سود مالی بیشتر نیستند نیز همیشه به دنبال بهینگی و کارایی بیشتر هستند تا امکان ارائه خدمات به قشر بیشتری از مردم را به دست آورند. ما انسانها نیز به عنوان افرادی پویا که تصمیمگیری میکنند و بر اساس تصمیمات قضاوت میشوند و یا منافعی به دست میآورند، نیازمند اخذ تصمیماتی عاقلانه و اتخاذ سیاستی بلندمدت برای نیل به اهداف هستیم. اما مسئلهای که در این بین گریبانگیر کسب و کارها و افراد میشود، ابهام در بررسی گزینههای هر تصمیم است. در واقع، با سرعتی که دنیا در حال پیش رفتن است، نیاز است افراد بتوانند منطقیترین تصمیمات را با علم بر تواناییها و ضعفهای خود بگیرند، چه این تصمیمگیری مربوط به ساخت یک خط تولید جدید در یک کارخانه خودروسازی باشد و چه مربوط به تصمیمگیری در خصوص تغییر شغل یک نفر.
ماتریسSWOT یکی از فرایندها و مدلهایی است که به افراد توانایی اخذ تصمیم با در نظر گرفتن تمام هزینه فرصتها و همینطور بر اساس ضعفها و قوتهای فعلی و آینده را میدهد. این مدل میتواند به مرور تبدیل به یکی از فرایندهای ذهنی انسان شود و علاوه بر ارائه مدلی برای اخذ تصمیمات بهتر، توانایی تصمیمگیری سریعتر را نیز ارائه میکند که این دو موضوع، به نوعی، از مهمترین تواناییهای یک مدیر توانمند است.
ماتریس SWOT سالهاست که به عنوان یک نقشه راه در شروع یک کسب و کار استفاده میشود. اگر شخصی بخواهد یک محصول را توسعه دهد و اگر کسی بخواهد یک استارتاپ را آغاز کند، بدون شک نیاز به هزینههای مالی، وقت و انرژی و زمان دارد.
زمانبندی ویدئو:
0:00:00 درس یکم: پیشگفتار مبحث
0:12:08 درس دوم: مقدمه و پیشنیازها
0:20:50 درس سوم: جایگاه در بیزینس پلن (Business Plan)
0:34:14 درس چهارم: جایگاه در مارکتینگ پلن (Marketing Plan)
همه توضیحات ...