سخنرانی آرش برجیخانی، مدیرعامل هلثیو، در گردهمایی فعالان سلامت دیجیتال
گردهمایی فعالان سلامت دیجیتال سهشنبه 4 مرداد از ساعت 16 تا 20 با حضور فعالان این صنعت و توسط استارتاپ استودیو هلثیو برگزار شد. این گردهمایی با حضور سرمایهگذاران، کسب وکارها، رسانهها و فعالان این حوزه همراه بود. هدف این رویداد که توسعه اکوسیستم سلامت دیجیتال ایران، شبکهسازی و اشتراک تجربه با حضور فعالان و سرمایهگذاران حوزه سلامت دیجیتال بود، توانست بازخوردهای مثبتی به همراه داشته باشد.
در گردهمایی سلامت دیجیتال آرش برجیخانی با ارائه توضیحاتی به عملکرد این مجموعه در سالهای گذشته پرداخت و ادامه داد: هلثیو از سال ۹۷ آغاز به کار کرده و سه سایکل(دوره) شتابدهی داشته است. گرچه هلثیو با ایده استارتآپ استودیو شروع به کار کرد؛ اما کمی متفاوتتر از سایر شتابدهیهاست. چون حتی در قبل از شکلگیری ایده وارد میشود، تیمآپ میکند، ترندها را بررسی میکند و هر جا که خلائی وجود داشته باشد به تکمیل این زنجیره کمک میکند.
به باور برجیخانی پول و زیرساخت وجود دارد و نکته اصلی در بخش خروج و توسعه کسب و کار است و تمرکز هلثیو هم روی این دو بخش است.
برجیخانی همچنین راجع به دلایل شکست استارتآپها هم توضیح میدهد و میگوید: دغدغهها در بحث سید استیج متفاوت است. در حال حاضر ۴۳ درصد تیمها رد شدهاند و دقیقا دلیل این شکستها ابتدا به خود تیمها برمیگردد. عدم شناخت تیمها از بیزینس که روال راهاندازی کسب و کار را نمیدانند و حتی نمیتوانند آن را یاد بگیرند عامل اصلی رد تیمهاست وگرنه اگر احساس کنیم که تیمها با مشاوره و منتورینگ اوکی میشوند در کنار آنها میمانیم.
به گفته برجیخانی سرمایهگذارانی هم بودهاند که در راند بعدی روی تیمها سرمایهگذاری کردهاند: مثل لیان، مکس، بهمن، ستارگان، آمن، صد استارتآپ
به باور او ساکسس ریت (نرخ موفقیت) استارتآپهای هلثیو با کنار گذاشتن تیمهای فعال ۳۷درصد، بوده است. او در شرایطی که صنعت سلامت دیجیتال در ایران را بسیار تازهکار میداند میگوید با توجه به جدید بودن این صنعت این عدد هم قابل توجه است: ما خاطره رشد ۲۱ برابری در هومکا را داشتهایم این در ولیو است اگر بخواهیم به نرخ رشد کاربر بگوییم عدد بسیار بالاتر است .این که تیمهای ۲نفره ۳۵ نفره شوند دریکسال لذتبخش است.
برجی خانی میگوید: از سال ۹۷ با ۳ حوزه شروع کردیم، تجهیزات پزشکی، سلامت الکترونیک و بایوتکنولوژی.
او از امکانات دیگر هلثیو، هلثی پنل و هلثی تاک را نام برد و گفت: چالش جدی عدم شناخت صنعت است و ما در هلثی پنل با سه تا چهار نفر از بزرگان این صنعت صحبت میکنیم و در هلثی تاک گفتگو دونفره کارآفرینان این حوزه را فراهم میکنیم و در هلثی هاب با افرادی که دغدغه رگولاتوری دارند و افرادی که در رگولاتوری نقش دارند صحبت میکنیم.
به باور برجیخانی حالا هلثیو اینترنشنال(بینالمللی) فکر میکند و در حال گفتوگو با دکتر سیفی در کانادا هستند و با بیزینسهای خوبی در حال تعاملند.
در نهایت برجیخانی میگوید بخش هایی برای سرمایهگذاری جذاب هستند که به بیزینسها سرویس بدهند، مثلا ورود AI در مشاورههای آنلاین، اکسپرینس شیرینگ، بحث فالواپ، پیشگیری، لایف استایل مهمترین بخشهای جذاب سرمایهگذاری هستند.
همه توضیحات ...