مدریک‌تاکس ۲۳ - محمد‌مهدی باقری؛ زبان و کسب‌و‌کار

793 بازدید
بیشتر
مدریک تاکس | Medrick Talks
مدریک تاکس | Medrick Talks
شما وقتی به ویراستاری فکر می‌کنید، یاد چه می‌افتید؟ حرفه و شغلی در ارتباط با زبان و ادبیات و درست‌نویسی، یا بخشی ...
شما وقتی به ویراستاری فکر می‌کنید، یاد چه می‌افتید؟ حرفه و شغلی در ارتباط با زبان و ادبیات و درست‌نویسی، یا بخشی مهم در فعالیت حرفه‌ایِ تولید و نشرِ کتاب؟ ویراستارها در ذهن شما چگونه تداعی می‌شوند؟ جماعتی «فرهنگی» و قلم‌به‌دست و احتمالاً ساکت و مظلوم، یا آدم‌های حساس و ایرادگیر و اصطلاحاً ملانقطی که بی‌خود به هر کلمه و حرفی گیر می‌دهند و مو را از ماست بیرون می‌کشند؟ اصلاً همۀ این‌ها به کنار، چقدر به مسئلۀ «زبان» در زندگی روزمره‌تان فکر کرده‌اید؟ چقدر دانش زبانی دارید و به واژه‌ها و استفاده از آن‌ها توجه می‌کنید؟ فکر می‌کنید همۀ این‌ها چطور با مسئله و حوزۀ «کسب‌وکار» جمع می‌شود؟ سازمان و برند و تجارت و مدیریت، با مقولۀ زبان و ویراستاری چه نسبتی دارد؟ محمدمهدی باقری، ویراستارِ جوان و خوش‌فکری است که هم‌بنیان‌گذارِ مؤسسۀ موفقِ «ویراستاران» است؛ کسی که خاستگاه علوم انسانی دارد و با دغدغه‌های زبانی‌اش در حوزه‌های مختلف، به‌خصوص در پیوند با کسب‌وکارهای امروزی، به راه‌هایی نو در برقراری یک گفت‌وگوی بزرگ در این زمینه رسیده است. این برنامه، دربارۀ همین بخشِ اغلب نادیده و ناگفته است که راهبرد زبانی و مهارت‌های زبانی در آن، نقشی تعیین‌کننده دارد. با ما همراه باشید...

همه توضیحات ...