(قسمت ۵7) نوشتن تابع square در کتابخانه ترتل پایتون

85 بازدید
بیشتر
mohammadpmf
تو این ویدیو، باز هم به کتابخونه ترتل برگشتیم و با استفاده از مفهوم تابع که یاد گرفتیم، یه تابع برای کشیدن مربع تو ترتل نوشتیم. ...
تو این ویدیو، باز هم به کتابخونه ترتل برگشتیم و با استفاده از مفهوم تابع که یاد گرفتیم، یه تابع برای کشیدن مربع تو ترتل نوشتیم. اما فقط همین نیست. از این به بعد اگه بخوایم جای مربع رو عوض کنیم یا رنگش رو عوض کنیم یا سرعت کشیدن شکل یا سایز و هر چیز دیگه ای که به ذهنتون برسه رو میتونیم خیلی راحت فقط با صدا کردن تابعمون و نوشتن فقط یک خط کد انجام بدیم. انقدر قدرت توابع زیاد هست. یک نکته خیلی مهم هم در مورد نامگذاری متغیرها و اپراتور del پایتون آخرای ویدیو توضیح دادم که به هیچ وجه از دستش ندید. چون این نکته مربوط به ترتل نیست و برای کل پایتون هست. نوشتن یک تابع کامل در ترتل با ویژگی های خیلی زیاد 00:06 اضافه کردن ورودی طول ضلع به تابع ۰۲:۰۳ اضافه کردن ورودی رنگ قلم به تابع ۰۲:۳۴ اضافه کردن مختصات x و y به عنوان ورودی تابع ۰۳:۱۸ اضافه کردن رنگ داخل مربع به عنوان ورودی تابع و همچنین متغیر بولینی جهت این که اصلا میخواد رنگ بکنه داخلش رو یا نه ۰۴:۰۷ اضافه کردن سرعت کشیدن نقاشی به عنوان ورودی تابع ۰۵:۳۱ اضافه کردن ورودی سایز قلم به تابع ۰۶:۰۰ اضافه کردن ورودی shpae برای تغییر شکل قلمی که نقاشی رو میکشه ۰۶:۲۷ اضافه کردن ورودی جهت این که اصلا شکل قلم رو نشون بده یا نه ۰۶:۵۲ نتیجه کاری که تا حالا انجام دادیم ۰۷:۵۰ نکته بسیار مهم در مورد نامگذاری متغیرها و معرفی عملگر del در پایتون ۰۹:۳۴

همه توضیحات ...