آموزش دیاگ خودرو و انژکتور – نحوه دیاگ زدن ماشین و عیب یابی
آموزش دیاگ خودرو و انژکتور – نحوه دیاگ زدن ماشین و عیب یابی - (برای مشاهده نسخه کامل آموزش به لینک زیر مراجعه کنید)
https://fdrs.ir/pkeu
دیاگ (Diagnostics) دستگاهی است که قابلیتهای زیادی در حوزه عیبیابی خودرو دارد. از قابلیتهای این دستگاه میتوان به مشاهده پارامترهای انواع سنسور در خودرو و مقایسه آنها با مقادیر استاندارد، دانلود دامپ ECU، مشاهده خطاها و پاک کردن آنها اشاره کرد. در این فرادرس با دستگاه دیاگ خودرو آشنا میشویم و به صورت عملی با آن کار خواهیم کرد، همچنین پارامترهای استاندارد خودروهای مختلف را با یکدیگر مقایسه میکنیم و سرانجام عیبیابی خودرو به کمک دستگاه دیاگ انجام خواهد شد.
چندین سال است که صنعت خودرو به سمت خودروهای مجهز به ECU حرکت کرده است. این صنعت، توانسته است بسیاری از ایرادات خودروهای کاربراتوری را مرتفع سازد. کنترل و مدیریت سنسورها و عملگرهای خودرو بر عهده واحد کنترل مرکزی (ECU) است. در واقع ECU به کمک سنسورهایی مانند سنسور فشار هوا، سنسور اکسیژن، سنسور میل سوپاپ، سنسور ضربه و... اطلاعاتی را جمعآوری کرده و سپس میزان سوخت و هوا را تعیین میکند. بهرهبرداری از ECU در خودروها، موجب کار کردن بهینه موتور خودرو، کاهش مصرف سوخت و به حداقل رساندن آلایندگی خودرو میشود.
باید توجه داشت در صورت خرابی سنسورها و عملگرها، ECU با مشکل مواجه میشود و به طور طبیعی راندمان موتور پایین خواهد آمد و همچنین در اکثر موارد، نسبت سوخت و هوا به هم ریخته و در نتیجه آلایندگی بالا خواهد رفت. جهت بررسی و عیبیابی این سیستم از دستگاهی به نام دیاگ استفاده میشود که چگونگی استفاده از آن نیازمند علم و مهارت است. امروزه یادگیری علم عیبیابی خودرو به کمک دستگاه دیاگ برای تعمیرکارهای خودرو بسیار ضروری است و فراگیری این علم برای رانندگان بسیار مفید خواهد بود.
زمانبندی ویدئو:
0:00:00 درس یکم: معرفی دستگاه دیاگ و اصطلاحات کاربردی
0:03:56 درس دوم: آشنایی با محصولات ایرانخودرو و سایپا
0:10:21 درس سوم: طریقه صحیح اتصال دستگاه دیاگ به خودرو
0:12:01 درس چهارم: شناسایی ECU و کالیبراسیون
0:16:52 درس پنجم: شناسایی ECU و کالیبراسیون به صورت عملی
0:19:28 درس ششم: خواندن و پاک کردن خطاها به صورت عملی
همه توضیحات ...