جایگاه فرآیند کاوی در چرخه مدیریت فرآیند کسب و کار
محیط کسب و کار فعلی جایی برای ناکارآمدی ندارد، زیرا می تواند سازمان را به از دست دادن اعتماد مشتری و افزایش هزینه ها سوق دهد. بنابراین، سازمانها اکنون بر نظارت مستمر و تنظیم دقیق عملیات کسب و کار خود متمرکز شدهاند تا از عملکرد آنها در سطح مطلوب اطمینان حاصل کنند. بدین منظور، ثبت داده های فرآیند در زمان واقعی ضروری است. در این زمینه، فرآیند کاوی توانمندی است که با بازسازی و تجسم جریانهای فرآیند کسبوکار و واریانتهای مختلف آن، علل ریشهای ناکارآمدی فرآیندها را آشکار میکند. تکنیکهای فرآیند کاوی از دادههای رویداد برای کشف عملیات فرآیند، بررسی انطباق مدلهای فرآیند از پیش تعریفشده، و ارتقای چنین مدلهایی با اطلاعات مربوط به گلوگاهها، تصمیمگیریها و استفاده از منابع استفاده میکنند.
در این ویدیو مهندس رمضانی (با سابقه 15 ساله در اجرای پروژههای مدیریت فرآیند) به تفصیل چالشهای ایجاد شده در پروژههای مدیریت فرآیند را شرح داده و مهندس دلیری نحوه مناسب مواجهه با هریک از این چالشها را با استفاده از ابزار فرآیندکاوی شرح میدهد. به بیان دیگر با مرور هریک از گامهای چرخه مدیریت فرآیند مشکلاتی که رویکردهای سنتی مدیریت فرآیند در اجرای پروژهها ایجاد کردهاند بیان میشود و سپس نحوه تعامل فرآیندکاوی در حل این چالش ها مشخص میگردد. در واقع این ویدیو به طور شفاف بیان میکند که چرا کارشناسان مدیریت فرآیند بایستی به ابزار فرآیندکاوی مجهز گردند
همه توضیحات ...