اضافه کردن کیبورد به بازی در موتور بازی سازی codeartengine

CodeArt Engine
CodeArt Engine
53 بار بازدید - 2 سال پیش - گاهی اوقات در بازی لازم
گاهی اوقات در بازی لازم است تا کلید های صفحه کلید عملیاتی را در بازی ما متقبل شوند، حتی شاید اصلا ما در حال توسعه یک بازی سوم شخص ویندوزی باشیم که عملگر های اساسی حرکت کاراکتر ما برعهده کیبورد می باشد؛ که در این صورت ما نیاز داریم برای بعضی کلید های صفحه کلید عملگر هایی را تعریف کنیم. مثال : در یک بازی سوم شخص دو بعدی یا سه بعدی نیاز داریم کاراکتر ما با زدن دکمه ی space پرش انجام دهد و از روی موانع بپرد، خب برای تعریف این عملگر چکار کنیم؟ پاسخ با توجه به توضیحات یاد شده واضح است، یک کیبورد در بازی اضافه میکنیم و برای دکمه ی space روی صفحه کلید عملگری تعریف میکنیم که با رخ دادن آن کاراکتر بپرد. البته در نظر داشته باشید که استفاده از کیبورد به رفتارهای کاراکتر محدود نشده و مثال دیگر آن متوقف کردن بازی است که در اکثر بازی ها کلید رایج آن دکمه ی esc می باشد. (البته این موضوع در بخش اکشن فلو هم امکان پذیر است ولی با کیبورد هم قابل دستیابی است، البته برای بازی های لمسی که حتما باید از کیبورد استفاده شود که اگر بازیکن به موبایل خود صفحه کلید متصل کند دکمه های صفحه کلید رفتار داشته باشند چرا که اگر صفحه کلید تعریف نکنید بازی نسبت به متصل شدن صفحه کلید بی اعتنا خواهد بود و وقتی بازیکن صفحه کلید تصل کند از خود باخوردی نشان نمی دهد). برای دسترسی به بخش آموزش های مستقیم این موتور بازی سازی میتوانید به صفحه ی رسمی آموز های آن به آدرس : https://codeart3d.com/Learn مراجعه نمایید با سپاس حسن توجه شما همراهان عزیز.
2 سال پیش در تاریخ 1401/08/28 منتشر شده است.
53 بـار بازدید شده
... بیشتر