قیمت خودرو و حذف قرعه کشی

پایشگری
پایشگری
73 بار بازدید - 2 سال پیش - شبکه خبر- 26 فروردین 1401-
شبکه خبر- 26 فروردین 1401- 24:00 |میهمانان: آقای رحمانی- معاون فروش شرکت ایران‌خودرو- خلخالی عضو هییت علمی دانشکده خودرو دانشکده علم و صنعت- فرید زاوه کارشناس خودرو قالیباف مجری: تقریباً رئیس‌جمهور نیمه اسفند بازدیدی از شرکت ایران‌خودرو داشتند و در آنجا فرمان هشت ماده‌ای را ابلاغ کردند که در ماده پنج آن به‌صراحت آمده بود که حذف فوری فروش خودرو از طریق قرعه‌کشی البته دو ماه قبل از آن وزیر صمت هم اعلام کرده بود که قرعه کشی باید حذف شود دیروز از ایران‌خودرو یک خبری آمده که اعلام کرده بودند اگر می‌خواهید قرعه‌کشی حذف بشود باید قیمت‌گذاری دستوری حذف شود و دوم هم تیراژ تولید برای ایران‌خودرو به 750 هزار خودرو برسد این‌ها شرط و شروط ایران‌خودرو برای حذف قرعه‌کشی است. مهمانان آقای رحمانی- معاون فروش شرکت ایران‌خودرو گفت: یک خبرنگار در چند روز گذشته با من تماس گرفتند و برداشت اشتباهی از صحبت‌های من را انعکاس دادند و مطرح‌شده است که ایران‌خودرو شرطی گذاشته برای حذف قرعه‌کشی اصلاً موضوع این شکلی نیست فایل صوتی موجود است و اگر بخواهیم آن را انتشار می‌دهیم. ما برنامه برای تولید عرضه خودرو داریم امسال ایران‌خودرو 750 هزار دستگاه خودرو که شامل 25 هزار دستگاه خودرو تجاری و725 هزار دستگاه خودرو سواری است در برنامه ایران‌خودرو است که امسال این محقق شود با تحقق این تیراژ بحث عرضه برای بازار به مقداری کافی صورت می‌گیرد و زمانی که عرضه به مقدار کافی باشد تقاضای سوداگرایانه کم می شود. برای خودروهای پرتیراژ اکثر تقاضاها برای آن نوسان قیمت بین کارخانه و بیرون است مثلاً برای خودرو پارس برای10 هزار ظرفیت فروش که ما اعلام می‌کنیم چیزی حدود 5 میلیون نفر ثبت‌نام می‌کنند مسلماً این نیاز واقعی نیست و این اختلاف قیمت است که باعث می‌شود که این‌همه تقاضا داشته باشیم. ایران‌خودرو برای حذف قرعه‌کشی هیچ‌گونه شرطی نگذاشته است. باید قیمت‌گذاری شفاف بشود و نباید قیمت خودرو زیر قیمت تمام‌شده‌اش به بازار عرضه بشود. خلخالی عضو هییت علمی دانشکده خودرو دانشکده علم و صنعت گفت: صنعت خودرو ما ضعیف عمل کرده درزمینهٔ تأمین قطعات و زمانی که تحریم شد با مشکلاتی روبه‌رو شد. ما باید ببینیم چه خودروهایی را می‌خواهیم تیراژش را افزایش بدهیم اگر بخواهیم همین خودروها کیفیت و ایمنی آن ها پایین است آن ها را افزایش دهیم همان آفت‌ها و مشکلاتی که الآن داریم پیش می‌آید من پیشنهاد می‌کنیم محصولاتی که در ایران‌خودرو و در خانواده پژو هستند این‌ها طراحی قدیمی است و مواد آن‌ها قدیمی است ایمنی پایین است و این‌ها را در افزایش تیراژ باید حذف بشوند و خودروهای جدیدی مثل تارا و شاهین کیفیت بهتری داریم باید در افزایش تیراژ این خودروها را باید افزایش دهیم. ما در زنجیره تأمین مشکل‌داریم این ارزی که قرار است به واردات خودرو بدهند بهتر است به تولیدکنندگان بدهیم تا بتوانند مواد اولیه خودشان را تهیه کنند که در زنجیره تأمین مشکلات برطرف بشود. فرید زاوه کارشناس خودرو: وقتی آقای وزیر صمت می‌آید در جلسه‌ای می‌گوید که قیمت‌ها باید به قبل برگردد مشخص است با این صحبت‌ها وضعیت بازار خودرو درست نمی‌شود من دید مثبتی به این موضوع ندارم. تیراژ محصولات خودروساز ما بسیار پایین است و نمی‌توانند بازار را خوب سامان بدهند و صنعت خودرو باید تمرکزش را بزارد روی دو مدل خودرو و به فکر صادرات باشد و مردم هم آزاد باشند از هرکجا می‌خواهند خودرو بگیرند اینکه به مردم بگوییم پژو 405 را حذف می‌کنیم جایش پژو پارس می‌گذاریم این کجا مشکلات را حل می‌کند این دید بسیار دید غلطی است. آقای رحمانی- معاون فروش شرکت ایران‌خودرو گفت: اینکه آقای دکتر می‌گوید خودروسازان درزمینهٔ تأمین قطعات ضعیف عمل کردند حرف درستی نیست هیچ جای دنیا خودروساز خودش به‌تنهایی قطعاتش را تولید نمی‌کند و در زمان کرونا ما دیدیدم مشکلاتی برای اکثر خودروسازها ایجادشده است چون صنعت خودروسازی زنجیره تأمینش یک زنجیره تأمین جهانی است. اینکه قیمت‌ها بالا رفته است از طرف خودروسازها نبوده است عرضه از طرف خودروسازها بیشتر شده است اما کسانی که دارندگان خودرو هستند آن‌ها خودروهایشان را به بازار عرضه نمی‌کنند
2 سال پیش در تاریخ 1401/01/26 منتشر شده است.
73 بـار بازدید شده
... بیشتر