نقش طراحی صنعتی در توسعه بازار محصولات

مرکز طراحی ایران
مرکز طراحی ایران
66 بار بازدید - 2 سال پیش - دیزاین یا طراحی چیست؟ به‌صورت
دیزاین یا طراحی چیست؟ به‌صورت خاص دیزاین یعنی تفکر درراستای نوافرینی، تعیین‌کردن و بازآفرینی است. در معنای عام به‌معنای فرآیند حل مسئله با هدف تبدیل وضعیت موجود به وضعیت مطلوب‌تر است. طراحی یعنی کاتالیزور نوآوری در کسب‌وکار. عاملی برای ایجاد فرهنگ نوآوری در کسب‌وکارها در سه سطح محصول، خدمات و مدل کسب‌وکار است. مطالعات جهانی نشان می‌دهد کسب‌وکارهایی که از طراحی برای نوآوری در مدل کسب‌وکار استفاده می‌کنند، چهار برابر درآمد بیشتری نسبت به کسانی که از نوآوری در حوزۀ محصول و خدمات استفاده می‌کنند، دارند. استفاده از دیزاین در طراحی مدل‌های کسب‌وکار باعث افزایش درآمدها می‌شود. طراحی یک فرآیند تحلیلی-خلاق برای یافتن مسئلۀ درست و حل آن رویکردی مشتری‌محورانه برای حل مسئله، تسهیلگر خلق ارزش در کسب‌وکار، فرآیندی مبتنی بر یادگیری از طریق انجام‌دادن و دریافت بازخورد است. اساساً یکی از مهم‌ترین دلایل شکست کسب‌وکارها این است که کارآفرین‌ها و مدیرعامل‌های شرکت‌ها، محصولات و خدمات و مدل‌های کسب‌وکار را بر اساس پیش‌فرض‌های ذهنی خود، نه بر اساس واقعیاتی که در بازار وجود دارد توسعه می‌دهند. نزدیک به 42درصد از دلایل شکست کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌ها مربوط به کسب‌وکارهایی که است هیچ بازاریی برای محصول و خدمات آن‌ها وجود نداشته؛ بنابراین بهتر است روند بر اساس بازار استوار شود. یکی از ویژگی‌های دیزاین این است که ایده‌ها در قالب فرضیه و سناریو مطرح می‌شود، سریع تست می‌شوند و در بازار از آن‌ها نتیجه گرفته می‌شود. سه رکن نوآوری مبتنی بر دیزاین موفقیت تجاری امکان‌پذیری فنی مطلوبیت انسانی یک طراحی خوب در نقطۀ همجوشی این سه مولفه، پدید می‌آید.
2 سال پیش در تاریخ 1400/11/03 منتشر شده است.
66 بـار بازدید شده
... بیشتر