فقر دلیل اصلی چندپارگی در بازار پوشاک
پوشاک را میتوان نمود بصری جایگاه طبقاتی اشخاص تلقی کرد، به گفته فردین یزدانی پژوهشگر و مشاور آکادمی سامان، اقتصاد ایران یک دهه است که با کاهش رشد اقتصادی در کنار رشد لجام گسیخته فقر روبهرو بوده و به همین دلیل بررسیهای آکادمی سامان نشان میدهد که این روند منجر به چند پارگی بسیار بزرگی در بازار پوشاک شده است.
یزدانی میگوید: طبق آمار هزینه و درآمد خانوار کشور، دادهها نشان میدهند که در سال 1401 متوسط هزینه پوشاک هر خانوار 7 میلیون و 700 هزار تومان بوده. گروههای پردرآمد یعنی دو دهک بالای درآمدی سالانه 40 میلیون تومان صرف خرید پوشاک کردند. این رقم برای میان درآمدها حدود یک میلیون و 300 هزار تومان در سال بوده و برای کم درآمدها 330 هزار تومان بوده در سال. تفاوت به حدی زیاد است که شکل گیری بازار متمایز اجتناب ناپذیر است.
همه توضیحات ...