مقایسه ی بی ام و و چری تیگو 8

Chery.9117
Chery.9117
2.5 هزار بار بازدید - پارسال - از تابستان 1398 بود که
از تابستان 1398 بود که خبرهای آمدن چری تیگو 8 به ایران، در میان رسانه‌های کشورمان پیچید. اما این آمدن، آنقدر تاخیر داشت و طولانی شد تا اینکه چری در تابستان 1399، نسل دوم تیگو 8 را با نام «تیگو 8 پلاس» به بازار چین آورد. نکته جالب توجه اینجاست که عرضه نسل دوم، دقیقا به موازات نسل اول بود و چری علاقه‌ای به توقف تولید نسل اولش نداشت. به هر حال در نسل دوم تیگو 8، هم ظاهر و هم آپشن‌ها، بهبود قابل توجهی پیدا کرده بودند. از طرف دیگر، چری نمی‌خواست که در بازار ایران، نام و لوگوی خودش را روی خودروها بزند. به همین دلیل، مدیران خودرو در سال 1400 برند جدیدی را با نام فونیکس (FOWNIX) به بازار ایران معرفی کرد تا محصولات لوکس و گران قیمت چری را تحت این برند جدید، به بازار ایران بیاورد. اولین عضو خانواده فونیکس، تیگو 8 پلاس بود که البته در بازار ایران، با نام« تیگو 8 پرو» شناخته می‌شود. این کراس‌اور گران قیمت، در تیپ پریمیوم، موتور 1.6 لیتری TGDI را در سینه دارد؛ موتوری که از نسل سوم خانواده ACTECO است و در سال 2019 نیز یکی از «10 موتور برتر بازار چین» بوده. این موتور که حدود 21 کیلوگرم سبک‌تر از نسل دوم است، قبل از این خودرو، روی تیگو 7 پرو نیز نصب شده بود. مدیران خودرو برای تیگو 8 پرو، تمام تلاشش را کرده تا بهترین و بیشترین امکانات ممکن را روی این خودرو قرار دهد؛ از تهویه چهارگانه اتوماتیک با پنل تمام لمسی بگیرید تا ردیف سوم صندلی‌ها و نمایشگر سرتاسری 24.6 اینچی. اما بدون شک، مهم‌ترین امکانات این خودرو را باید در 10 آپشن ایمنی آن دانست که عبارتند از: رادار تصادف از عقب (RCTA) برای هشدار برخورد در هنگام دنده عقب، رادار تصادف از جلو (FCW) برای پیشگیری از برخورد با خودروی جلویی و با ترمز اضطراری (َAEB)، رادار نقطه کور (BSD) برای پیشگیری از برخورد با خودروهای کناری، رادار ماندن بین خطوط (LKA) برای نگه داشتن فرمان و حرکت خودرو بین خطوط جاده، رادار تابلوخوان (TSR) برای تعیین سرعت مجاز، رادار تغییر لاین (LDW) برای هشدار عبور از خطوط جاده، کروز کنترل هوشمند (ACC) برای تطبیق سرعت خودرو با خودروی جلویی، سنسور بازشدن درب‌ها (DOW) برای هشدار به سرنشینان در هنگام برخورد با خودروهای عبوری، سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA) برای کنترل خودکار پدال گاز و پدال ترمز در ترافیک‌هایی با سرعت کمتر از 60 کیلومتر برساعت، سیستم نوربالای اتومات (IHC) برای تغییر خودکار حالت چراغ‌های جلو از نور پایین به نور بالا به همراه سیستم گردش چراغ‌ها در پیچ (َAFS) برای تغییر زاویه نور چراغ‌ها تا حداکثر 15 درجه و باتوجه به میزان گردش فرمان و سرعت خودرو.
پارسال در تاریخ 1401/11/18 منتشر شده است.
2,564 بـار بازدید شده
... بیشتر