آموزش تعویض لاستیک خودرو و بالانس Car tire replacement and balance training

Amirkhalili.Gachsaran
Amirkhalili.Gachsaran
آموزش تعویض لاستیک خودرو و بالانس + Car tire replacement and balance training مهم : حتما با حضور استادکاران مجرب تمرین شود که ا ...
آموزش تعویض لاستیک خودرو و بالانس + Car tire replacement and balance training مهم : حتما با حضور استادکاران مجرب تمرین شود که از آسیب دیدگی لاستیک و رینگ و تجهیزات و فرد جلوگیری شود... مراحل تعویض لاستیک انواع خودرو : سوزن داخل والف را باز میکنیم تا باد لاستیک تخلیه شود. لاستیک را از روی رینگ لق میکنیم. این کار از دو طرف داخل و بیرون لاستیک باید انجام شود. به گونه ای که لاستیک به طور یکنواخت به صورت دور تا دور رینگ ، فاصله پیدا کند. هنگام انجام این کار باید والف باد در قسمتی دور تر از لق کن دستگاه قرار گیرد.این کار از آسیب دیدن والف جلوگیری میکند. ( مخصوصا والف های سنسوردار ) رینگ را روی دستگاه لاستیک درار قرار داده و فک ها را قفل میکنیم. فک ها هم از داخل هم از بیرون قفل میشوند. قفل کردن فک ها از لبه بیرون رینگ ، از خط افتادن روی رینگ و همچنین بیرون پریدن رینگ حین کار جلوگیری میکند. توصیه میشود تا حد امکان از بیرون قفل شود. اهرم دستگاه را با دست چپ روی رینگ تنظیم کرده و با دست راست قفل میکنیم. سپس فاصله تقریبی 2 تا 3 میلی متر از رینگ فاصله میگیریم. با مایع روان کننده ( روغن یا مایع ظرفشویی یا... ) نسبت به روانکاری یا لیز کردن لبه لاستیک و رینگ اقدام میکنیم. با استفاده از برس رنگ زنی سرعت کار بیشتر میشود. هر طرف تایلیور یک حالت بخصوص دارد. در مرحله اول طرف لبه دار و موجی را بین لاستیک و اهرم دستگاه لاستیک درار قرار داده و با فشار دادن تایلیور به سمت رینگ ، لاستیک را به سمت بالای اهرم، هدایت میکنیم و شروع به چرخش دستگاه میکنیم. قسمت بالای لاستیک که جدا شد سپس به جدا سازی قسمت پایین اقدام میکنیم. به این گونه که طرف دیگر تایلیور که صاف هستش را بین اهرم و لاستیک قرار داده و تا پایین لاستیک می بریم و سپس لاستیک را با دست به سمت بالا میکشیم.تایلیور را به سمت رینگ فشار می دهیم و لاستیک را به سمت بالا هدایت کرده و شروع به چرخش میکنیم تا لاستیک به طور کامل جدا شود. داخل و لبه های رینگ را با پارچه تمیز میکنیم. والف باد قدیمی را بهتر است تعویض کنیم. دو طرف لاستیک جدید را روانکاری میکنیم. ( ما از مایع ظرفشویی استفاده کردیم ) پشت لاستیک بالای اهرم دستگاه و کمی جلوتر لاستیک را زیر اهرم دستگاه قرار داده و شروع به چرخش می کنیم. در حین چرخش با اهرم کردن قسمت صاف تایلیور به سمت پایین ( بین لاستیک و رینگ ) کار نصب را راحت تر و با اطمینان انجام میدهیم. اهرم دستگاه را دور کرده و فک ها را آزاد میکنیم و لاستیک را از روی دستگاه بلند میکنیم. نازل باد را قرار داده و لاستیک را با فشار، باد میکنیم تا لبه های لاستیک بصورت یکنواخت و دور تا دور و پشت و رو لاستیک به رینگ چسبیده شود. باد لاستیک را روی استاندارد توصیه شده کارخانه تنظیم میکنیم. این مراحل برای تعویض لاستیک انواع خودرو با سایز رینگ های مختلف یکسان است و تفاوت خاصی ندارند. طرح گل بعضی از لاستیک ها به گونه ای طراحی شده که باید در جهت خاصی نصب شوند.این جهت به صورت فلش روی دیواره لاستیک حک میشود. ( طرح گل لاستیک های جهت دار، جهت حرکت بهتر آب و گل داخل آج ها ، به بیرون است و نقش موثری در ترمزگیری در روزهای بارانی ایفا میکند. ) این مطالب جهت آموزش مقدماتی بوده و توصیه میشود بدون حضور استادکاران انجام نشود.

همه توضیحات ...