تیزر تبلیغاتی و صنعتی به سفارش شرکت های خصوصی و دولتی

160 بازدید
بیشتر
hoseinnaderi
hoseinnaderi
تیزر تبلیغاتی چیست؟در دنیای امروز به دلیل تنوع رسانه ها، تبلیغات هم گستردگی فراوانی پیدا کرده اند و به انواع مختلفی تقسی ...
تیزر تبلیغاتی چیست؟

در دنیای امروز به دلیل تنوع رسانه ها، تبلیغات هم گستردگی فراوانی پیدا کرده اند و به انواع مختلفی تقسیم می شوند همچون تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، بیلبورد و تیزر تبلیغاتی و…

تیزر، ویدئویی کوتاه است که یک پروژه را به طور خلاصه معرفی می کند و در این پیش نمایش تلاش می کند تا ذهن مخاطب را با ارائه قسمت هایی از داستان و تحریک حس کنجکاوی وی تا زمان رو نمایی کامل محصول مشغول کند.
انواع تیزر تبلیغاتی

   تیزر رئال : این نوع تیزر به صورت واقعی جلوه می کند. بدین صورت که در ابتدا، سناریو نوشته می شود، سپس از محصولات فیلمبرداری شده، این فیلم ها توسط تدوینگر ادیت و تیزر آماده می شود.
   تیزر موشن گرافیک : در این نوع تیزر، فیلمبرداری با دوربین واقعی صورت نمی گیرد، بلکه همه چیز کاملا مجازی می باشد و طراحی و تولید تیزر با استفاه از نرم افزار انجام می شود.
   تیزر تبلیغاتی انیمیشنی : این نوع تیزرها به دو مدل دو بعدی و سه بعدی تقسیم می شوند که معمولا در شبکه های تلویزیونی کاربرد دارند.
   تیزرهای استاپ موشن : استاپ موشن از تدوین مجموعه زیادی عکس به وجود می آید. یعنی جای دوربین را ثابت نگه داشته و اشیا را در هر فریم تکان می دهند و عکاسی می کنند. در نهایت عکس ها رو به هم چسبانده و با ترکیب افکت های گرافیکی یک تیزر جذاب خلق می کنند.
   تیزر تلفیقی : به ترکیب تیزر رئال و موشن گرافیک می گویند. در این نوع از تیزرها، بخشی از کلیپ به صورت فیلمبرداری و بخش دیگر با نرم افزار های گرافیکی ساخته می شود.

در ساخت تیزر به چه نکاتی توجه کنیم؟

مهمترین عامل در مطرح کردن سوژه تبلیغاتی خلاقیت و نوآوری است. درواقع آنچه باعث جذاب شدن یک تیزر تبلیغاتی می شود، بکر بودن سوژه و نحوه ی ساخت کلیپ به گونه ای که برای بیننده جالب توجه باشد و او را به فکر و اندیشه وا دارد یا به رفع یکی از نیازهایش امیدوار سازد. به این نکته توجه کنید که اگر موضوع تیزر نهایی تکراری و کپی برداری از دیگر تبلیغات باشد، یا زمان آن بیش از حد استاندارد باشد نتیجه نخواهد داد.

تحقیقات نشان داده است که اگر زمان تبلیغات از 1 الی 2 دقیق تجاوز کند باعث کم شدن بینندگان آن می شود. پس حتما تیزرتان کوتاه و خلاصه باشد. همچنین سعی کنید شروع ویدیو بسیار جذاب باشد درغیراینصورت مخاطب نسبت به دیدن کلیپ شما ترغیب نخواهد شد علت این امر گستردگی تبلیغات دنیای امروزی است که باعث شده مردم تنها به دنبال بهترین ها باشد.

در برخی موارد افزودن یک محتوای مبهم به تیزرتان باعث درگیر شدن ذهن بیننده خواهد شد و حتی امکان دارد چندبار تبلیغ شما را نگاه کند تا از رمز و راز نهفته در آن باخبر شود.

می توانید تیزرتان را از شبکه های اجتماعی مختلف (از طریق اینفلوئنسرها) پخش کنید تا تعاملتان بالاتر رود.
مراحل اصلی تولید یک ویدیو تبلیغاتی

   پیش تولید تیزر : یعنی مرحله ابتدایی برای کسب اطلاعات از سفارش دهنده ی تیزر، صحبت با مدیر عامل و کارشناسان شرکت،بازید از لوکیشن ها و دیدن محصولات، ، طراحی سناریو از طرف سازنده ی تیزر و جمع آوری گروه سازنده برای شروع کار.
   تولید تیزر : تمامی برنامه ریزی هایی که در مرحله ی پیش تولید در نظر گرفته ایم را باید در مرحله ی تولید به بهترین نحو ممکن اجرا کنیم.
   پس تولید تیزر : هنگامیکه کار تولید به پایان می رسد شروع به تدوین، انجام جلوه های ویژه، اصلاح رنگ و نور و قاب و صداگذاری می کنیم که این مرحله بسیار اهمیت دارد چراکه می توان اشتباهاتی که در مراحل قبل پیش آمده است را جبران کنیم.

همه توضیحات ...