{ مکان های ترسناک و عجیب رد دد ردمپشن 2 } RED DEAD REDEMPTION 2

HUNTER GAME
HUNTER GAME
SearchXداستانِ پشت داستان Red Dead Redemption 2جهان پویا و شخصیت‌های باورپذیر راک‌استار چطور خلق  شدن ...
SearchX

داستانِ پشت داستان Red Dead Redemption 2

جهان پویا و شخصیت‌های باورپذیر راک‌استار چطور خلق  شدن




بازی Red Dead Redemption 2 روایت‎گر یک داستان نیست، روایت‎گر ۲۳ داستان است. و همان‎طور که از ساخته‎های راک‎استار انتظار می‎رود، این داستان بزرگ‎ترین دستاورد RDR2 نیست.

در تلاش برای روایت یک داستانِ پیش‎درآمد و نمایش اتفاقاتی که باعث شد جان مارستون در Red Dead Redemption به هفت‎تیرکشی انتقامجو تبدیل شود، راک‎استار، گیمر را در نقش نه جان مارستون، بلکه آرتور مورگان قرار می‎دهد؛ یکی دیگر از اعضای گَنگ داچ ون در لیند.

تیم تقریباً ۲۰۰۰ نفره توسعه بازی، برای هشت سال مشغول جان‎بخشی به ۲۲ عضو دیگر گنگ داچ ون در لیند بوده تا نه تنها عمق بیشتری به داستان آرتور بخشیده شود، بلکه جهان پیرامون او هم پر باشد از دوستانی معنادار؛ دوستانی که هرکدام داستان قدرتمند و مخصوص به خود را دارند.

راک‎استار می‎گوید برای تحقق این مهم باید دیالوگ‎های فراوان نوشته می‎شد و هوش مصنوعی مخصوصی تدارک دیده می‎شد که نیاز به کات‎سین‎ها، ماموریت‎های واضح و حتی روایت داستانی واحد برای آرتور را از بین می‎بُرد. در عوض این استودیو می‎خواست جهانی زنده خلق کند که آرتور در آن هم توسط توسعه‎دهنده و هم توسط گیمر شکل می‎گیرد

کاراکترها



«باید مراقب می‎بودیم که [داستان بازی] بیش از حد جان-محور نباشد». راب نلسون، تهیه کننده Red Dead redemption 2 با اشاره به شخصیت محبوب جان مارستون در نسخه پیشین ادامه می‎دهد: «اما او یکی از ۲۳ شخصیت معنادار داستان – و خصوصاً نه کاراکتری که توسط گیمر کنترل می‎شود- در پیش‌درآمد Red Dead Redemption 2 است».

«نمی‎خواهیم مردم را ناامید کنیم. او شخصیتی بود که واقعاً محبوب شد. برگرداندن او به عنوان یک شخصیت متفاوت واقعاً هیجان انگیز است. اما در عین حال چالش‎آفرین هم هست، یک چالش خوب».

افرادی که نخستین بازی را تجربه کردند از داستان مارستون باخبر هستند، یا حداقل فکر می‎کنند که باخبر هستند و همین محدودیت‎های زیادی برای نویسندگان به وجود می‎آورد. این تنها یکی از بی‎شمار چالش‎هاییست که تیم توسعه در روند زندگی‏‎بخشی به کاراکترهای اصلی و نیز ایجاد این حس که هرکدام از ۲۳ عضو گَنگ، قهرمان داستان خود هستند با آنها مواجه شد.

«از چند نظر، خلق داستانی با چندین شخصیت اصلی مزایای خودش را هم دارد… این داستان گستره عظیمی از نقطه نظرها و شخصیت‎ها را در اختیارمان گذاشت و به ساخت داستانی که می‎خواستیم کمک کرد – یک گنگ در حال فرار که جامعه منحصر به فرد خودش را دارد؛ اما همین جامعه پیچیدگی‎هایی به وجود آورده است».

«چالش خلق چنین گروهی اینست که همه آن‎ها را به‎گونه‎ای بسازیم که احساسی متفاوت و مجزا از یکدیگر داشته باشند و در عین حال درگیر کلیشه‎های معمول نشوند»

مایکل آنسوورث، یکی از نویسندگان ارشد Red Dead Redemption 2 ادامه می‎دهد: «می‎دانستیم که نیازمند مجموعه‎ای متنوع و جالب از کاراکترها برای گنگ داچ هستیم و چالش خلق چنین گروهی اینست که همه آن‎ها را به‎گونه‎ای بسازیم که احساسی متفاوت و مجزا از یکدیگر داشته باشند و در عین حال درگیر کلیشه‎های معمول نشوند».

آنسوورت می‎گوید راک‎استار به عنوان یک استودیو همواره به دنبال خلق کاراکترهای واقعی، به جای شخصیت‎های استعاره‎ای بوده و با پیشرفت تکنولوژی، این کار هم شکلی آسان‎تر به خود گرفته است. تکنولوژی به راک‎استار اجازه می‎دهد که شخصیت‎هایی عمیق‎تر و جالب‎تر بیافریند. حداقل هدف اصلی این است.

«ما در روند توسعه بازی، در بازنگری به عملکرد هر یک از کاراکترها شدیداً وسواسی بودیم و هر دیالوگی که تیپ شخصیتی کاراکترها را به گونه‎ای جالب به نمایش نمی‎گذاشت، بازنویسی و مجدداً ضبط می‎شد». آنسوورث ادامه می‎دهد: «برای معنابخشی به آن‎ها، ما تمرکز زیادی را معطوف داستان‎های هرکدام می‎کنیم، مجموعه اتفاقاتی که آن‎ها را در زندگی به این نقطه رسانده؛ آن‎ها چه کسی بوده‎اند و چه چیزی آن‎ها را به اینجا رسانده؟»

تیم توسعه باید می‎دانست که هرکدام از اعضای گنگ چه دلیلی برای پیوستن به داچ دارند. از طرف دیگر داچ در آن‎ها چه چیزی می‎بیند؟ چه چیزی باعث شد که تصمیم به همراهی گنگ بگیرند؟ و شاید مهم‎تر از همه، تمام این مسائل چطور بر ارتباط میان اعضای گنگ با آرتور و هرکس دیگر تاثیر می‎گذارد؟

«این‎ها شخصیت‎های ناجوری هستند که هرکدام به یک شکل طرد شده‎اند، چه از سوی جامعه به صورت کل و چه در ابعادی شخصی‎تر. و شخصیت هرج و مرج‎طلبانه و پرطمطراق داچ آن‎ها را تحت تاثیر قرار می‎دهد». به گفته آنسوورث: «به همان اندازه که گَنگ است، یک خانواده هم هست و نوعی حس تعلق و هدف‎مندی به این افراد می‎دهد که شدیداً نیازمندش هستند؛ چه به آن اعتراف کنند و چه نه».راک‎استار علاوه بر این باید به کاراکترهایی که پیشتر ملاقات کرده بودیم نیز رسیدگی می‎کرد. مارستون تنها شخصیتی نیست که در نخستین Red Dead Redemption ملاقات کرده‎ایم
#ردد

همه توضیحات ...