استقبال پرشور مخاطبان از سلسله نشستهای سینمایی در میکامال
کرمرودی: بخش مهمی از هنر، جسارت است | علاقهمندم روزی یک فیلم در کیش بسازم
وزیر دفتری: صنعت فیلم کوتاه در کشور با تصمیمات اشتباه آسیب جدی دید
نشست نقد و بررسی فیلمهای کوتاه «مثل بچه آدم» و «هرگز، گاهی، همیشه» در میکامال کیش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی میکامال، در ششمین نشست میکافیلم که به اکران و نقد و بررسی فیلمهای کوتاه ایران میپردازد، این هفته 2 فیلم کوتاه در حضور کارگردانان آن «آرین وزیر دفتری» و «شادی کرمرودی» روی پرده رفت و با استقبال پرشور کارشناسان سینما و علاقهمندان روبهرو شد.
در این نشست که در پردیس سینمایی میکامال کیش انجام شد، «شادی کرمرودی» که هم به عنوان بازیگر و هم کارگردان در فیلمهای کوتاهِ به نمایش درآمده، نقشآفرینی کرده بود، با قدردانی از مجموعه میکامال در توجه به حوزه فرهنگ و سینما، گفت: کیش ظرفیت خاص فرهنگی دارد و علاقهمندم روزی یک فیلم در کیش بسازم.
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا ساختن فیلم کوتاه برای شما یک مسیر برای رسیدن به ساخت فیلم بلند است؟» اظهار داشت: در بسیاری از کشورها میتوان با ساخت فیلم کوتاه به درآمد و شهرت رسید، اما این روند در ایران به این صورت نیست؛ اکثر آنانی که موفق به ساخت فیلمهای کوتاه خوب شدند، برای ساخت فیلم بلند نیز اقدام میکنند.
این کارگردان و بازیگر خوشذوق جوان، ادامه داد: به نظرم 51 درصد از هدف ساخت فیلم کوتاه، یک سکوی پرش برای ساخت فیلم بلند است؛ باید اذعان کنم که من هم سودای ساخت فیلم بلند دارم.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه « به بازیگری بیشتر علاقه دارید یا کارگردانی؟» گفت: در فیلم کوتاه «هرگز، گاهی، همیشه» که آخرین فیلم تولیدی خودم نیز محسوب میشود، هم نقش بازیگری را برعهده داشتم و هم نقش کارگردانی؛ راستش را بخواهید از کارگردانی بسیار بیشتر از بازیگری لذت بردم؛ در این فیلم کوتاه تمرینهای انجام شده بسیاری طولانی بود که فیلمهای ضبطشده را شبانه بازبینی میکردیم؛ نیاز داشتم که کسی غیر از خودم در مورد عملکردم قضاوت کند تا ایرادات احتمالی را رفع کنیم.
«شادی کرمرودی» در میان تشویق حاضرین، تصریح کرد: رضایتم از کارگردانی قابل مقایسه با بازیگری نیست و انگیزه کافی برای ادامه آن دارم.
وی در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه فیلم کوتاه نباید مخاطب عام گسترده داشته باشد، بیان کرد: اینکه فیلم کوتاهی بسازیم تا عامهپسند باشد، یک نقطه ضعف است؛ به نظرم بخش مهمی از هنر، جسارت است و فیلم کوتاه میتواند این ویژگی را به وضوح برای مخاطب القا کند.
این کارگردان جوان با بیان اینکه مخاطب فیلم کوتاه در ایران فقط در فستیوالها هستند، اضافه کرد: نمیتوان در ایران بر روی فروش و درآمدزایی از فیلم کوتاه حساب باز کرد.
در ادامه این نشست «آرین وزیر دفتری» کارگردان فیلم کوتاه «مثل بچه آدم» با بیان اینکه ساخت فیلم بلند ریسک و هزینه بالایی دارد، گفت: ساخت فیلم کوتاه و موفقیت در این حوزه میتواند مسیر ساخت فیلم بلند را هموار کند.
وی با بیان اینکه در یک دوره خاص، صنعت فیلم کوتاه در کشور با تصمیمات اشتباه آسیب جدی دید، اظهار کرد: هنرمندان مطرحی در کشورمان حضور دارند که میتوانند صنعت فیلم کوتاه ایران را در عرصه جهانی به رخ بکشند.
#kishisland #میکامال #جزیره_کیش #سینما #سینمای_ایران #فیلم
وزیر دفتری: صنعت فیلم کوتاه در کشور با تصمیمات اشتباه آسیب جدی دید
نشست نقد و بررسی فیلمهای کوتاه «مثل بچه آدم» و «هرگز، گاهی، همیشه» در میکامال کیش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی میکامال، در ششمین نشست میکافیلم که به اکران و نقد و بررسی فیلمهای کوتاه ایران میپردازد، این هفته 2 فیلم کوتاه در حضور کارگردانان آن «آرین وزیر دفتری» و «شادی کرمرودی» روی پرده رفت و با استقبال پرشور کارشناسان سینما و علاقهمندان روبهرو شد.
در این نشست که در پردیس سینمایی میکامال کیش انجام شد، «شادی کرمرودی» که هم به عنوان بازیگر و هم کارگردان در فیلمهای کوتاهِ به نمایش درآمده، نقشآفرینی کرده بود، با قدردانی از مجموعه میکامال در توجه به حوزه فرهنگ و سینما، گفت: کیش ظرفیت خاص فرهنگی دارد و علاقهمندم روزی یک فیلم در کیش بسازم.
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا ساختن فیلم کوتاه برای شما یک مسیر برای رسیدن به ساخت فیلم بلند است؟» اظهار داشت: در بسیاری از کشورها میتوان با ساخت فیلم کوتاه به درآمد و شهرت رسید، اما این روند در ایران به این صورت نیست؛ اکثر آنانی که موفق به ساخت فیلمهای کوتاه خوب شدند، برای ساخت فیلم بلند نیز اقدام میکنند.
این کارگردان و بازیگر خوشذوق جوان، ادامه داد: به نظرم 51 درصد از هدف ساخت فیلم کوتاه، یک سکوی پرش برای ساخت فیلم بلند است؛ باید اذعان کنم که من هم سودای ساخت فیلم بلند دارم.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه « به بازیگری بیشتر علاقه دارید یا کارگردانی؟» گفت: در فیلم کوتاه «هرگز، گاهی، همیشه» که آخرین فیلم تولیدی خودم نیز محسوب میشود، هم نقش بازیگری را برعهده داشتم و هم نقش کارگردانی؛ راستش را بخواهید از کارگردانی بسیار بیشتر از بازیگری لذت بردم؛ در این فیلم کوتاه تمرینهای انجام شده بسیاری طولانی بود که فیلمهای ضبطشده را شبانه بازبینی میکردیم؛ نیاز داشتم که کسی غیر از خودم در مورد عملکردم قضاوت کند تا ایرادات احتمالی را رفع کنیم.
«شادی کرمرودی» در میان تشویق حاضرین، تصریح کرد: رضایتم از کارگردانی قابل مقایسه با بازیگری نیست و انگیزه کافی برای ادامه آن دارم.
وی در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه فیلم کوتاه نباید مخاطب عام گسترده داشته باشد، بیان کرد: اینکه فیلم کوتاهی بسازیم تا عامهپسند باشد، یک نقطه ضعف است؛ به نظرم بخش مهمی از هنر، جسارت است و فیلم کوتاه میتواند این ویژگی را به وضوح برای مخاطب القا کند.
این کارگردان جوان با بیان اینکه مخاطب فیلم کوتاه در ایران فقط در فستیوالها هستند، اضافه کرد: نمیتوان در ایران بر روی فروش و درآمدزایی از فیلم کوتاه حساب باز کرد.
در ادامه این نشست «آرین وزیر دفتری» کارگردان فیلم کوتاه «مثل بچه آدم» با بیان اینکه ساخت فیلم بلند ریسک و هزینه بالایی دارد، گفت: ساخت فیلم کوتاه و موفقیت در این حوزه میتواند مسیر ساخت فیلم بلند را هموار کند.
وی با بیان اینکه در یک دوره خاص، صنعت فیلم کوتاه در کشور با تصمیمات اشتباه آسیب جدی دید، اظهار کرد: هنرمندان مطرحی در کشورمان حضور دارند که میتوانند صنعت فیلم کوتاه ایران را در عرصه جهانی به رخ بکشند.
#kishisland #میکامال #جزیره_کیش #سینما #سینمای_ایران #فیلم
همه توضیحات ...