آهنگ جدید بچه کوسه | بیبی شارک فارسی | Persian Baby Shark Song

236,592 بازدید
بیشتر
کانال رشد - ROSHD CHANNEL
کانال رشد - ROSHD CHANNEL
"Baby Shark" سرود «بچه کوسه» را نخستین بار ٣ سال و نیم پیش در پارک شنیدم. وقتی تازه فارغ شده بودم و در حال قدم زدن بودم. بچه‌ی چ ...
"Baby Shark" سرود «بچه کوسه» را نخستین بار ٣ سال و نیم پیش در پارک شنیدم. وقتی تازه فارغ شده بودم و در حال قدم زدن بودم. بچه‌ی چهار ساله‌ای گریه می‌کرد و مادر محجبه‌اش برای آرام کردنش شروع به خواندن کرد. بعد بچه‌های دیگر پارک یکی یکی به او پیوستند. از سیاه و سفید و سرخ انگار تمام دنیا با این موزیک به وجد آمده بود. من هم با آن‌ها هم‌صدا شدم. از آن‌روز هفته‌ای نیست که این آهنگ ساده در خانه‌‌ی ما پخش نشود و حالا پسرم تمام حرکات رقصش را هم با ترانه برای من و برادرش اجرا می‌کند.
اما به عنوان کسی که موزیک ویدیوی کودکانه می‌سازد همیشه برای من سوال بوده که چطور سرودی به این سادگی تا این حد محبوب شد؟ تجربه به من ثابت کرده که کلمات ساده, ریتم و ملودی تکرار شونده همیشه فرمول موفقی برای جلب علاقه و توجه کودکان است.
اما درباره‌ی ویدیوی بچه کوسه که تا به امروز پر ببنده‌ترین ویدیوی یوتوب بوده باید ریشه‌های دیگری هم پیدا کرد.
گویا این موزیک سابقه‌ای دور و دراز دارد که به ابتدای قرن ٢٠ میلادی بر‌میگردد و مردمان ملیت‌های بسیاری با ملودی و ریتم مشابه آن دور آتش هم‌‌نوایی می‌کرده‌اند. اما سال‌ها بعد از اکران فیلم سینمایی آرواره‌ها (Jaws) که درباره‌ی کوسه‌هاست، در سال ٢٠٠٧، خواننده‌ی آلمانی تباری به نام آلموئل (Alemuel) تحت تاثیر مضمون این فیلم، موزیک ویدیوی عجیبی با سرود و رقص نسخه‌ی کنونی ویدیوی پینفانگ (Pinkfong) در یوتوب منتشر می‌کند که در زمان خود خیلی محبوب می‌شود.
در سال ٢٠١١ یک دی‌جی اردوی بچه‌ها به نام مستعار Johnny Only متوجه می‌شود که مربی‌های اردو برای سرگرم کردن بچه‌ها این سرود و رقص را اجرا می‌کنند. او در پایان تابستان آن سال موزیک ویدیوی «بچه کوسه» را در یوتوب منتشر می‌کند.
اما اقبال واقعی نصیب شرکت کره‌ای Pinkfong می‌شود که چند سال بعد این ویدیو را با اجرای دو کودک کره‌ای-آمریکایی بازسازی می‌کند. خود شرکت پینکفانگ معتقد است که دلیل محبوبیتش استقبال چند گروه بسیار محبوب موسیقی پاپ کره‌ای‌ست، که با اجرای موزیک و حرکات ویدیو در برنامه‌‌های Ellen DeGeneres و James Corden آن را به سلیبیریتی‌های آمریکایی معرفی کردند.
باید اضافه کرد که محبوبیت «چالش بچه کوسه» در شبکه‌ی اجتماعی تیک‌تاک نیز بی تاثیر نبوده.
در سال ٢٠١٧ در تیک‌تاک که یک سال پیش‌تر، درست هم‌زمان با انتشار نسخه‌ی پینکفانگ آهنگ «بچه‌کوسه» شروع به کار کرد،  چالشی راه افتاد که  خانواده‌ها را به اجرای رقص «بچه‌ کوسه» با فرزندانشان تشویق می‌کرد.  این چالش کم‌کم به سایر شبکه‌های اجتماعی هم راه یافت و
به این ترتیب، افراد زیادی خواهی نخواهی روزانه با آهنگ  «بچه‌ کوسه» آشنا می‌شدند و  از آن‌جا که مغز انسان با محتوای آشنا ارتباط سریع‌تری برقرار می‌کند، این تکرار روزانه سلیقه تمام دنیا را ولو ناخواسته به خود جلب کرد.
به هر حال این موزیک ویدیوی کودکانه ساده کماکان محبوب‌ترین ویدیوی پخش شده در یوتوب است، تا کی که چنین اقبالی نصیب خالق دیگری شود.

همه توضیحات ...