کارشناس تولید محتوا کیست و چه وظایفی دارد؟

My Business
My Business
35 بار بازدید - 2 سال پیش - شغل تولید محتوا چگونه به
شغل تولید محتوا
چگونه به وجود آمد؟ با گسترش اینترنت و فضای مجازی، کسب‌وکارهای زیادی هرروزه وارد این فضا می‌شوند و برای معرفی و فروش محصولات خود از وب، سایت، بلاگ و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.
در همین راستا نیاز به تولید محتوا در این فضاها نیز احساس شد و موجب شد توجه ویژه‌ای به این بخش شود و افراد زیادی در این حوزه مشغول به کار شوند.
تولید محتوا چیست؟
تولید محتوا در واقع همان تولید و ایجاد یک محتوا چه به صورت متن چه تصویر و چه صدا است که درباره هر موضوع و محصولی تولید می‌شود.
همین مقاله‌ای که در حال خواندن آن هستید خود یک محتوا است که در جهت آشنایی با شغل کارشناس تولید محتوا، تولید شده است.
پادکست‌ها، کلیپ‌های طنز اینستاگرامی، ویدیوهای آموزشی آپارت و یوتیوب، کتاب‌های دیجیتال و بسیاری از موارد دیگر محتواهایی هستند که هرکدام برای هدف خاصی تولید شده‌اند.
تولید محتوا همان خلق کردن است حال چه در بستر دیجیتال چه غیردیجیتال، که منتشر می‌شود.
کسب‌وکارهای متخلفی برای اهدافی مثل کسب درآمد، بازاریابی، برندینگ و فروش از تولید محتوا در انواع مختلف آن استفاده می‌کنند.
عمده‌ترین بسترهایی که از طریق آن محتوای تولید شده منتشر می‌شود به این شرح است:
• اپلیکیشن‌های پیام‌رسان همانند تلگرام و واتساپ
• شبکه‌های اجتماعی همانند اینستاگرام، فیسبوک، یوتیوب، آپارات و لینکدین
• وب سایت و بلاگ‌ها
کارشناس تولید محتوا به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟
پاسخ به این سوال بیشتر به حوزه‌ای که محتوا در آن به کار گرفته می‌شود بستگی دارد اما در حالت کلی می‌توان گفت هرچه توانایی فرد در موارد زیر بالا باشد در این شغل می‌تواند موفق‌تر باشند. این مهارت‌ها به شرح زیر است:
1- توانایی جستجوی حرفه‌ای در فضای اینترنتی: یک کارشناس تولید محتوا باید از قدرت جستجوی بالایی برخوردار باشد که محتواهای مدنظر خود را بیابد و همچنین مطالعه و تحقیق را نیز پیش ببرد.
2- خلاقیت و مهارت در نویسندگی: شاید بتوان گفت مهم‌ترین مهارت در تولید محتوا، نگارش خوب و ارایه یک متن روان و قابل فهم برای مخاطب است. بنابراین توانایی محتوا نویسی از اهمیت بالایی برخوردار است.
3- آشنایی با سئو: قطعا پس از تولید یک محتوا، هدف بیشتر دیده شدن آن است که توسط موتورهای جستجو انجام شود. این اقدام همان سئو (SEO) یا بهینه‌سازی مطلب است که یک کارشناس تولید محتوا باید اصول سئو را رعایت کند تا محتوای تولید شده در نتایج جستجو افراد دیده شود. هرچقدر یک کارشناس تولید محتوا به به اصول و قواعد نوشتاری سئو محور در سایت و شبکه‌های اجتماعی مسلط باشد موفق‌تر خواهد بود.
4- توانایی در ترجمه روان زبان انگلیسی: قطعا افراد برای اینکه اطلاعات به روزتری داشته باشند و از آخرین پیشرفت‌های حوزه تولید محتوا مطلع شوند نیاز به مطالعه تحقیقات و دسترسی به آنها در سراسر جهان دارند که این امر بدون آشنایی با زبان انگلیسی تا حدودی دشوار خواهد بود.
5- آشنایی با نرم افزارهای آفیس: قطعا هرچقدر یک کارشناس تولید محتوا با نرم‌افزارهای مختلف آشنایی داشته باشد ایده‌های بیشتری را می‌تواند به کار گیرد و در این میان برنامه‌های آفیس از جمله ورد، اکسل و پاورپوینت حداقل نرم‌افزارهایی است باید به آن مسلط شد.
6- آشنایی با برنامه‌های گرافیکی: این مهارت نیز کمک قابل توجهی به موفقیت یک کارشناس تولید محتوا می‌کند که با استفاده از برنامه‌هایی از جمله فتوشاپ، کارهای گرافیکی را انجام دهد، این مهارت بیشتر توسط افرادی که در حوزه تولید محتوای گرافیکی و بصری فعالیت دارند به کار گرفته می‌شود.
7- تسلط به تایپ ده انگشتی
8- آشنایی کافی با اصول بازاریابی محتوا
9- آشنایی لازم با اصول دیجیتال مارکتینگ
2 سال پیش در تاریخ 1401/05/22 منتشر شده است.
35 بـار بازدید شده
... بیشتر