ترمینال کاوه

Babak Rajabi
Babak Rajabi
ترمینال کاوه پایانه‌ی مسافربری شمال اصفهان است.در نیمه دوم دهه نود شمسی که بر ساخت ترانه با لهجه اصفهانی متمرکز بودم، در هما ...
ترمینال کاوه پایانه‌ی مسافربری شمال اصفهان است.
در نیمه دوم دهه نود شمسی که بر ساخت ترانه با لهجه اصفهانی متمرکز بودم، در همان حال و فضا دوستی از هنرمندان قدیم که همیشه با من در ارتباط باقی مانده بود ترانه‌ها سرود. محسن آزادی
هم او که قبلا در کنسرت «لباسخوانی» و «سایه‌های اصفهان» «نور در تاریکی» ترانه‌هایی با عشق مرحمت فرموده بود.
ناگفته نماند:
ترانه‌های لهجه‌دار اصفهانی خواه ناخواه کمی طنز و لبخند بهمراه دارد اما کسانی برایم نوشته‌اند که با این یکی آهنگ گریسته‌اند.
حالا که پنج سال از ساخت و اجراهای متعدد این اثر می‌گذرد، در تفسیری دیگر متعاقب آشنایی من با شایان کریمی موزیسین کاردرست (که چند سالی است همشهری هم هستیم در استراسبورگ) به این هیات تنظیم شده و بصورت تک آهنگ صوتی در پلتفورم‌های مخصوص موسیقی مثل ساوندکلود و سپاتیفای قرار می‌گیرد.
محسن با ترانه‌هایش بارها اصفهان را زیباتر کرده و این وظیفه یا دین ما نیست، این چیزی است که داریم و ما هم چیزی بوده‌ایم که اصفهان داشته‌ستمان.
ما واسطه‌ی این دریافتها هستیم که منتشر می‌شویم و دیگران را در این انتشار شریک می‌کنیم.
چنانکه شاعر و عارف فقید مهدی نیکبخت (بی‌تو) در منزل منوچهر پروانه در بیتی گذرا گفت:
انگاری افتاده به جونم خوره
حالم از این شهر بهم می‌خوره
و نیز محمدعلی میاندار بازیگر دوست داشتنی اصفهانی  یک روز صبح در خانه زاون قوکاسیان در جمله‌ای گذرا گفت:
اصفهان شهر زیبایی‌ها و گنبدهای فیروزه‌ای و تمام بدبختی‌های ما.
بگذریم آمده بودم توضیحی بر این اثر بنویسم که اینطوری شد...
آمده بودم بگویم شهر معماری و فرهنگ غنی و قابل توجهی دارد، در همین حال یادم آمد کسانی را هم دارد که مجوز کارهای هنری را باطل میکنند، کسانی را هم دارد که تجمع کشاورزان را با گلوله و آتش سوزی متفرق می‌کنند.
کسانی را هم دارد که حکم‌های اعدام صادر می‌کنند.
و کسانی که چشم دیدن هم را ندارند، از پیشرفت هم حرص میخورند.

ترانه: محسن آزادی
تنظیم: شایان کریمی
زهی: پدرام فریوسفی
گرافیک: آصف خانیان
عکس دهانه سی‌وسه‌پل: شکوفه ابولقاسمیان
فیلمبرداری: سپیده نی‌داوودی
نورپردازی: امین چوقادی

همه توضیحات ...