ویدئو معرفی نیسان ترا (مانیان خودرو)، شاسی بلند با اصالت ژاپنی

Khodrobank
Khodrobank
نیسان ترا جدیدترین دو دیفرانسیل شاسی مستقل بازار ایران است که به زودی توسط مانیان خودرو (بازوی تولیدی شرکت پرشیا خودرو) روانه با ...
نیسان ترا جدیدترین دو دیفرانسیل شاسی مستقل بازار ایران است که به زودی توسط مانیان خودرو (بازوی تولیدی شرکت پرشیا خودرو) روانه بازار خواهد شد. گفتنی است این روزها با آمدن خودروهای دو دیفرانسیل تننوع در این سگمنت افزایش یافته و علاقه‌مندان به خودروهای دو دیفرانسیل آفرودی، حق انتخاب بیشتری با توجه به نوع کاربری و نیاز خود خواهند داشت.

نیسان ترا یا به عبارت دیگر ژنگژو/نیسان پالادین در بازارهای جهانی به عنوان یک شاسی‌بلند دو دیفرانسیل محبوب و پرطرفدار شناخته می‌شود که طی سال‌های متمادی ضمن ارائه عملکرد قابل قبول در زمینه رانندگی خارج از جاده، دارای متریال با کیفیت و استهلاک بسیار کمی است. اصلت ژاپنی این محصول از مهم‌ترین ویزگی‌های آن بوده که به واسطه سال‌]ا تجربه در زمینه تولید و عرضه خودروهای دو دیفرانسیل شاسی مستقل رقم خورده است. این نسخه از نیسان ترا از سال 2018 تاکنون در برخی از کشورهای آسیای شرقی از جمله چین و تایلند تولید و عرضه می‌شود که بر مبنای پلتفرم F-Alpha نیسان توسعه یافته است.  همچنین این محصول ساختار مشترک با شاسی‌بلند معروف نیسان ترا و پیکاپ نیسان ناوارا دارد که از نکات خوب و قابل تامل در این خودرو است. نیسان ترا از سال 2018 تاکنون، تغییر محسوسی در بخش طراحی نداشته و همچنان ظاهری شبیه به شاسی‌بلندهای کلاسیک ژاپنی دارد.

نیسان ترا خودرویی دو دیفرانسیل با شاسی مستقل است که  طول 4882 میلی‌متر، عرض 1850 میلی‌متر و ارتفاع 1875 میلی‌متر، دارای ابعادی مناسب برای یک خودروی خانوادگی است.فاصله بین دو محور آن 2850 میلی‌متر و فاصله محوری جلو و عقب آن به ترتیب 1570 و 1570 میلی‌متر است. در نمای جلو با ظاهری کلاسیک مواجه هستیم که زبان طراحی نیسان در بخش جلوپنجره و چراغ‌ها به خوبی نمایان است. جلوپنجره مشبک با طرح V شکل بر اساس زبان طراحی V-Motion مشترک میان محصولات این خودروساز ژاپنی است که با نوار کرومی از بدنه جدا شده است، هویت اصلی این برند را به نمایش گذاشته است. همچنین چراغ‌های اصلی با گرافیک داخلی جذاب مجهز به دی‌لایت و LED در طرفین آن جانمایی شده‌اند.

در نمای جانبی نیسان ترا به خوبی می‌توان متوجه ابعاد بزرگ و بدنه عضلانی آن شد، چرا که خطوط نقش بسته روی پروفیل‌های جانبی از جمله گلگیرها و درها، توانسته‌اند به خوبی ظاهری عضلانی و تنومند را به نمایش بگذارند. . در نمای عقب نیز با چهره‌ای عضلانی رو به رو هستیم که به لطف حجم بخشی توسط خطوط سیال و روان روی درب پنجم خودرو ایجاد شده است. همچنین اسپویلر نصب شده در قسمت فوقانی درب صندوق، علاوه‌بر ایجاد آیرودینامیک مناسب‌تر، ظاهری اسپرت و پویا را به نمایش گذاشته است.

با ورود به کابین نیسان ترا با فضایی ساده اما کارامد رو به رو می‌شویم که به دلیل کیفیت بالای متریال مصرفی در همان ابتدا توجه را به خود جلب می‌کند. طراحی دو رنگ تریم داخلی این خودرو با استفاده از متریال طرح چوب و تریم پیانویی کنسول مرکزی، در عین سادگی، حس لوکس بودن و اصالت ژاپنی این محصول را به سرنشینان القا می‌کنند. در بخش کنسول مرکزی یک نمایشگر لمسی 10 اینچی برای سیستم سرگرمی خودرو قرار دارد که کلیدهای کنترلی نیز بر روی آن تعبیه شده‌اند. این در حالی است که نسخه‌های فول آپشن نیسان ترا که قرار است به زودی توسط مانیان خودرو راهی بازار شوند، دارای نمایشگر لمسی 10 اینچی عمودی است که نمایی مدرن‌تر به کابین این شاسی‌بلند اصالتا ژاپنی بخشیده است. کنسول میانی خودرو نیز بزرگ و عریض است که دکمه‌ها و اهرم‌های کنترلی متفاوتی روی آن قرار گرفته‌اند.

قلب تپنده نیسان ترا از یک موتور 4 سیلندر 1997 سی‌سی توربوشارژر MIVEC تشکیل شده است. نکته قابل تاملی که درخصوص پیشرانه این خودرو وجود دارد، این است که با توجه به همکاری مشترک رنو، نیسان و میتسوبیشی، موتور  4K31ساخت متحد تجاری نیسان یعنی برند میتسوبیشی است. این پیشرانه قادر به تولید نیرویی معادل 228 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه و 360 نیوتون‌متر گشتاور در محدوده 1400 تا 4000 دور در دقیقه است. سیستم پاشش مستقیم سوخت، اویل پمپ الکتریکی و توربوشارژر از دیگر ویژگی های این موتور هستند. جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی ZF آلمان وظیفه انتقال این نیرو به هر چهار چرخ خودرو را برعهده دارد که  همین امر یکی دیگر از نکات قابل توجه در بخش مشخصات فنی نیسان ترا به شمار می‌رود. همچنین جعبه دنده این خودرو دارای حالت‌های متنوع نرمال، اسپرت، برفی، ماسه‌ای، گل و لای، اکو، اتومات و دستی است.

نیسان ترا یک شاسی‌بلند دو دیفرانسیل آفرودی است که برخلاف بسیاری از کراس‌اوورهای موجود در بازار ایران، تمرکز خود را بر روی عملکرد فنی و قابلیت‌های حرکتی معطوف کرده است. بنابراین نباید از آن انتظار آپشن‌های فراوانی داشت. با این حال از جمله امکانات رفاهی آن می‌توان به صندلی‌های چرم، صندلی جلو برقی با 8 حالت تنظیم، صندلی جلو دستی با 4 حالت تنظیم، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو قسمتی، نمایشگر لمسی 10 اینچی، سیستم صوتی با 4 بلندگو، شارژر بی سیم تلفن همراه، دو خروجی USB، بلوتوث و انواع دیگر امکانات رفاهی اشاره کرد. همچنین نسخه فول آپشن این خودرو مجهز به صندلی برقی سرنشین جلو و نمایشگر لمسی عمودی خواهد بود.

از لحاظ ایمنی نیز نیسان ترا به انواع سیستم های ایمنی مانند سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بین چرخ ها (EBD)، سیستم کنترل دینامیک خودرو (VDC)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم کنترل حرکت در سرازیری (HDC)، سیستم کمکی ترمز اضطراری (HBA)، سیستم ضد واژگونی (RMI)، دستیار حرکت در سربالایی (HSA)، نمایشگر هشدار آسیب دیدگی لاستیک (HAZ)، سیستم ترمز و توقف هوشمند (AVH)، سیستم کنترل سرعت هنگام پارک خودرو (CDP)، سیستم کشش موتور (EDC) ، کروز کنترل، 4 رادار عقب، سیستم کنترل فشار باد تایرها و دوربین عقب با رادار خطوط مجهز است.

همه توضیحات ...