سینمای زن | قسمت اول | فیلم زن همچون یک ژانر

onefilmonelife | یک فیلم، یک زندگی
onefilmonelife | یک فیلم، یک زندگی
برخی معتقدند که فیلم زن اصولاً یک ژانر مجزا نیست. زیرا ساختار کلی این فیلم‌ها از طریق ژانرهای دیگر مانند ملودرام، فیلم نوآر، گوت ...
برخی معتقدند که فیلم زن اصولاً یک ژانر مجزا نیست. زیرا ساختار کلی این فیلم‌ها از طریق ژانرهای دیگر مانند ملودرام، فیلم نوآر، گوتیک و دلهره تصویر می‌شود. البته که نباید فراموش کرد هدف از نامگذاری آثاری تحت این ژانر نوعی تقابل ضمنی با آثار مردانه مانند وسترن و فیلم‌های گنگستری بوده است. در کل باید این چنین گفت که فیلم زن به آثاری اطلاق می‌شود که کاراکتر اصلی آن زن اما اکثراً در دنیای کارگردانی یک مرد می‌گذرد و تفاوت عمده‌ای با سینمای زن دارد که کارگردان‌های زن آن را به تصویر کشیده‌اند. در قسمت اول از سینمای زن به درون آثاری با مضمون فیلم زن خواهیم رفت و ویژگی‌ها و درون‌مایه‌های غالب این آثار را مرور می‌کنیم....


فهرست ویدیو:

00:00 | افتتاحیه

03:52 | فیلم زن

05:47 | تفاوت سینمای زن و فیلم زن

07:25 | اهدافی که فیلم زن دنبال می‌کند

11:21 | خصوصیات فیلم زن

12:22 | درون‌مایه‌ی فیلم زن

12:45 | پیرنگ‌ها

13:18 | مسیر زن در الگوهای روایی

13:35 | زیرژانرها

14:04 | زن‌های دچار پارانویا و ورود روانکاوی به سینما

15:51 | فیلم زن در دهه‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰

18:43 | گوناگونی کاراکتر زن در فیلم زن

22:06 | زن خوب و زن بد

23:26 | فیلم زن در دهه‌ی ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰

24:53 | فیلم زن در دهه‌ی ۱۹۷۰ و پس از آن

26:37 | موتیف فرار در سینمای بریتانیا

27:53 | گریفیث پیشرو در فیلم زن

29:55 | مثال‌هایی از فیلم زن در بریتانیا

33:56 | معرفی فیلم

#سینمای_زن #تاریخ_سینما #cinemahistory #سینما #cinema




لینک حمایت از کانال:

حامی باش: https://hamibash.com/supportus/tippers

ما را در دیگر شبکه‌های اجتماعی هم دنبال کنید

اینستاگرام: Instagram: onefilmonelife

تلگرام: https://t.me/OnefilmOnelife

توئیتر: Twitter: OnefilmOnelife

همه توضیحات ...