موکلین غیبی انسان - آیت الله العظمی محمدرضا نکونام
ما در روانشناسی مداراگرا که سبک اختصاصی روانشناسی خود ما میباشد، ریشه برخي اختلالات روحی روانی را پدیدههای ماورایی میدانیم. برای نمونه درست است اجنه به صورت اولی چون تحت دولت ملائکه هستند، با کسی عداوت ندارند و اذیت و آزاری به کسی نمیرسانند، اما اگر کسی که ضعیف است و به اصطلاح عرفانی سلطنت معنوی ندارد به حریم آنها نزدیک شود و آنها را اذیت کنند و باد دود دهد و تسخیرات جن را انجام دهد، آن جن در صورت توانمندی بر سر این میزند و این شخص یا مشاعر خود را از دست میدهد و خُل میشود یا قدرت نعوظ خود را از دست میدهد؛ بهگونهای که اگر فرزندی از او متولد شود، بهره هوشی اندک دارد و خِرفت میباشد و نهتنها خانه او به نکبتخانه تبدیل میگردد، بلکه وزر و وبال آن حتی به فامیلها و طایفه او میرسد. چنین اموری را متخصصان این رشته درمییابند. کسی که میخواهد جنی را موکل خود گرداند باید این توانمندی را داشته باشد که به آنها چیزی بدهد تا بتواند از آنها چیزی بگیرد و به اصطلاح عرفانی برای آنها قدرت نازخریدن و نیاز داشته باشد؛ وگرنه شخص خود را بیچاره و مفلوک و بیمار میگردد. کسی میتواند شیاطین را تسخیر کند که مست و رخش باشد، با آنها در انس قرار بگیرد و صاحب ناز و نیاز باشد.
من در گذشته در تیمارستانی که در امینآباد بود بیمارانی را میدیدم که شبها خواب نداشتند و به اختلالاتی مانند وسواس مبتلا بودند. اگر به بعضی از این بیماران قرصهای رایج داده شود، در حق آنها ظلم میشود. کشور باید به رشد و توسعه برسد و به متخصصان آزادی داده شود تا همه بدانند درمان چنین بیماریهایی نه کار طبیب است، نه روانشناسی علمی رایج.
آیت الله العظمی محمدرضا نکونام
من در گذشته در تیمارستانی که در امینآباد بود بیمارانی را میدیدم که شبها خواب نداشتند و به اختلالاتی مانند وسواس مبتلا بودند. اگر به بعضی از این بیماران قرصهای رایج داده شود، در حق آنها ظلم میشود. کشور باید به رشد و توسعه برسد و به متخصصان آزادی داده شود تا همه بدانند درمان چنین بیماریهایی نه کار طبیب است، نه روانشناسی علمی رایج.
آیت الله العظمی محمدرضا نکونام
همه توضیحات ...