روابط عمومی چیست؟

330 بازدید
بیشتر
saber khosravi
saber khosravi
آنچه که در این سال‌ها درباره روابط عمومی فهم کرده بودم را در این پنل به اشتراک گذاشتم؛ از یک سوء‌تفاهم پیش‌آمده جدی برای کسب‌وکا ...
آنچه که در این سال‌ها درباره روابط عمومی فهم کرده بودم را در این پنل به اشتراک گذاشتم؛ از یک سوء‌تفاهم پیش‌آمده جدی برای کسب‌وکارها درباره نقش روابط عمومی و تقلیل آن به ادمین شبکه‌های اجتماعی، برگزارکننده جلسات تودیع و معارفه و عکاس جلسات گرفته تا مهارت‌هایی که باید واحدهای روابط عمومی داشته باشند.
روابط‌عمومی نقش تصویرگر یک سازمان را در میان ذی‌نفعان مختلف دارد و این درست همان چیزی است که معمولا در ایران از آن غفلت شده است. وقتی کسب‌وکارها فقط تمرکزشان روی یک ذی‌نفع (مشتری) است، معمولا هم از خود تصویری نادقیق می‌سازند و هم اینکه همیشه واحد بازاریابی و روابط‌عمومیشان با هم تداخلات جدی خواهند داشت. کمی زاویه دید را باز کردن و توجه به همه ذی‌نفعان و بعد طراحی پیام درست و انتقال به‌جای آن است که یک ایماژ درست ذهنی برای هر برندی می‌سازد و این همان نقش روابط‌عمومی‌هاست.
این گفتگو مرتبط با پنل «نقش روابط عمومی‌ها در به گل نشستن کسب‌وکارها» است که مصادف با روز روابط عمومی و در همراهی سیاوش صفاریان‌پور، سید احمد واحدی و حامد تاج‌الدین برگزار شد و از هر سه بزرگوار حاضر در این پنل آموختم اما چون اجازه انتشار صحبت‌هایشان را نگرفته بودم تنها بخش صحبت‌های خودم را منتشر کردم.

همه توضیحات ...