آموزش روانشناسی تحولی ۲
FaraDars: آموزش روانشناسی تحولی ۲ - (برای مشاهده نسخه کامل آموزش به لینک زیر مراجعه کنید)
https://fdrs.ir/tveu
0:00:00 درس یکم: کلیات روانشناسی تحولی ۲
0:06:29 درس دوم: تحول
0:22:12 درس سوم: روند تاریخی نظریات تحولی - بخش یکم
0:30:51 درس چهارم: روند تاریخی نظریات تحولی - بخش دوم
در درس روانشناسی تحولی ۲ در ابتدا موضوع روانشناسی تحولی را مورد بحث قرار میدهیم سپس سوالات اساسی که در زمینه تحول وجود دارد و نظریهپردازان مختلف در پاسخ به این سوالات چه دیدگاه و نظری دارند را بررسی میکنیم. برای مقایسه نظریات و پیدا کردن شباهتها و تفاوتها بین نظریات، آنها را از نظر اهمیت به تاثیر محیط یا وراثت، گسستگی یا پیوستگی تحول، تعامل یا عدم تعامل سازمانهای روانی، فعال یا غیر فعال بودن فرد، منشا تفاوتهای فردی و نقش بافت اجتماعی فرهنگی در تحول نیز بررسی میکنیم.
همچنین در روانشناسی تحولی ۲ ما به بررسی فرایند رشد از دوران نوجوانی تا پیری و مرگ میپردازیم و هر یک از این مراحل رشدی را از نظر تغییرات جسمانی، شناختی، اجتماعی و اخلاقی بررسی میکنیم. در این درس ما به بررسی نظریههای روانشناسی از ابتدا که با نظریههای روانپویشی شامل: نظریه آنا فروید (Anna Freud)، نظریه هارتمن (Hartmann)، نظریه ملانی کلاین (Melanie Klein) شروع میشود و سپس با نظریه روانی - اجتماعی اریکسون (Erikson)، نظریه دلبستگی بالبی (Bowlby)، نظریه یادگیری لئونتیف (Leontief)، نظریه خبرپردازی دون نورمن (Don Norman) و نظریه برونفن برنر (Bronfenbrenner) آشنا میشویم و در پایان فرایند اساسی تحول، بازی و تقلید را از نظر روانشناسان بررسی میکنیم.
این آموزش، درسی بسیار پایهای برای رشتههای روانشناسی است که تمام نظریههای مربوط به تحول انسان از نوجوانی تا مرگ را مورد بررسی قرار می دهد. در تمام کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری و حتی آزمونهای استخدامی، این مطالب جزو مطالب مطرح است. روانشناسی تحولی، ساختاری همانند روانشناسی رشد دارد که آشنایی با فرایند رشد و تحول برای انجام مشاورهها در مراکز مشاوره لازم و ضروری است.
آموزش روانشناسی تحولی ۲ - (برای مشاهده نسخه کامل آموزش به لینک زیر مراجعه کنید)
https://fdrs.ir/tveu
https://fdrs.ir/tveu
0:00:00 درس یکم: کلیات روانشناسی تحولی ۲
0:06:29 درس دوم: تحول
0:22:12 درس سوم: روند تاریخی نظریات تحولی - بخش یکم
0:30:51 درس چهارم: روند تاریخی نظریات تحولی - بخش دوم
در درس روانشناسی تحولی ۲ در ابتدا موضوع روانشناسی تحولی را مورد بحث قرار میدهیم سپس سوالات اساسی که در زمینه تحول وجود دارد و نظریهپردازان مختلف در پاسخ به این سوالات چه دیدگاه و نظری دارند را بررسی میکنیم. برای مقایسه نظریات و پیدا کردن شباهتها و تفاوتها بین نظریات، آنها را از نظر اهمیت به تاثیر محیط یا وراثت، گسستگی یا پیوستگی تحول، تعامل یا عدم تعامل سازمانهای روانی، فعال یا غیر فعال بودن فرد، منشا تفاوتهای فردی و نقش بافت اجتماعی فرهنگی در تحول نیز بررسی میکنیم.
همچنین در روانشناسی تحولی ۲ ما به بررسی فرایند رشد از دوران نوجوانی تا پیری و مرگ میپردازیم و هر یک از این مراحل رشدی را از نظر تغییرات جسمانی، شناختی، اجتماعی و اخلاقی بررسی میکنیم. در این درس ما به بررسی نظریههای روانشناسی از ابتدا که با نظریههای روانپویشی شامل: نظریه آنا فروید (Anna Freud)، نظریه هارتمن (Hartmann)، نظریه ملانی کلاین (Melanie Klein) شروع میشود و سپس با نظریه روانی - اجتماعی اریکسون (Erikson)، نظریه دلبستگی بالبی (Bowlby)، نظریه یادگیری لئونتیف (Leontief)، نظریه خبرپردازی دون نورمن (Don Norman) و نظریه برونفن برنر (Bronfenbrenner) آشنا میشویم و در پایان فرایند اساسی تحول، بازی و تقلید را از نظر روانشناسان بررسی میکنیم.
این آموزش، درسی بسیار پایهای برای رشتههای روانشناسی است که تمام نظریههای مربوط به تحول انسان از نوجوانی تا مرگ را مورد بررسی قرار می دهد. در تمام کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری و حتی آزمونهای استخدامی، این مطالب جزو مطالب مطرح است. روانشناسی تحولی، ساختاری همانند روانشناسی رشد دارد که آشنایی با فرایند رشد و تحول برای انجام مشاورهها در مراکز مشاوره لازم و ضروری است.
آموزش روانشناسی تحولی ۲ - (برای مشاهده نسخه کامل آموزش به لینک زیر مراجعه کنید)
https://fdrs.ir/tveu
همه توضیحات ...