هیولای لوفت‌وافه ، بزرگترین هواپیمای ترابری جنگ جهانی دوم | Gigant , The Luftwaffe Giant

دهگان - Dahgan
دهگان - Dahgan
دهگان"هیولای لوفت وافه ، بزرگترین هواپیمای ترابری جنگ جهانی دوم""Gigant , The Luftwaffe Giant""Аъҷубаи Luftwaffe, бу ...
دهگان
"هیولای لوفت وافه ، بزرگترین هواپیمای ترابری جنگ جهانی دوم"
"Gigant , The Luftwaffe Giant"
"Аъҷубаи Luftwaffe, бузургтарин ҳавопаймои нақлиётии Ҷанги Дуюми Ҷаҳонӣ"

پس از چیرگی ورماخت بر خاک فرانسه در بهار 1940 ، رویارویی آلمان و بریتانیا اجتناب ناپذیر می نمود ، اما راهبرد نوین ارتش آلمان که با جابجایی پر شتاب ستون های زرهی و پشتیبانی هوایی همراه میشد ، برای یورش به آبخست انگلستان کارآمد نبود ، از این رو راهبرد آلمان بر این بود تا با یورش های هوایی گسترده و بمباران کانون های صنعتی و نظامی ، این کشور را وادار به تسلیم نماید.

اما چیرگی بر انگلستان تنها با پیاده نمودن ، نیروهای زمینی بر خاک این کشور امکانپذیر میشد ، از سوی دیگر نیروی دریایی بریتانیا کماکان یکی از نیرومندترین ناوگان جنگی جهان بشمار می آمد ، رزماران ارتش آلمان به هیتلر پیشنهاد نمودند که به کمک ترابری هوایی می توان به این هدف دست یافت.

از این رو در تابستان 1940 لوفوافه ، مناقصه ای برای ساخت بزرگترین گلایدر با امکان فرود در خاک بریتانیا را برگذار نمود ، از میان همه ایده ها ، طرح پیشنهادی پروفسور ویلهلم مسرشمیت را برگزیدند ، افزون بر طراحی ساده و قابل اطمینان این ایده ، هواپیمای بدون موتور مسرشمیت ، گنجایش 20 تن بار را در خود داشت.

ویلهلم را می توان یکی از پیشگامان طراحی و تولید هواپیماهای جنگی دانست  ، مسرشمیت ام ای 262 نخستین جنگنده جت در تاریخ هوانوری شناخته می شود ، این پرستوی تیزپر ، از سال 1942 به پرواز درآمد ، اما تولید انبوه آن از سال 1944 آغازگرید و تنها 1432 فروند از آنها ساخته شد.

هواپیماهای بدون موتور را گلایدر می خوانند ، در آن هنگام  ، سازه این پرنده ها با لوله های پولادی ساخته میشد و سپس با لایه ای از جنس پارچه برزتی ، بدنه را می پوشاندند در ساخت گیگانت نیز همین فناوری بکار رفته بود ، گلایدرها به کمک هواپیمای دیگری یدک میشدند و زمانی که به دامنه عملیاتی خود میرسیدند ، رها میگشتند.
طول بدنه این هواپیما برابر با بیست و هشت متر و فاصله دو سر بال آن نیز به 55 متر می رسید ، افزون بر این ، وزن گیگانت در هنگام بیشینه بارگیری خود ، برابر با 34 تن میگشت که سبب ایستایی فراوانی در آسمان و ناپایداری بال ها میشد ، از این رو ، ناوبری این پرنده غول پیکر بسیار دشوار بود.

پژوهشگر: محمدعلی رایکا
نویسندگان: محمدعلی رایکا و محمد آمیغی
گوینده: محمد آمیغی


شما می توانید در صورت تمایل ، از راه پی پال و لینک پایین از کانال دهگان پشتیبانی مالی بفرمایید
https://www.paypal.me/persian10gan
با سپاس از شما

همه توضیحات ...