چگونه فرش صادر کنیم؟

AradBranding.com
AradBranding.com
زمانی صادرات موفق است که مشتری وجود داشته باشد. بعضی افراد هستند که می گویند ما این فرش را می بریم و فروشگاه هایی هستند که بخواه ...
زمانی صادرات موفق است که مشتری وجود داشته باشد. بعضی افراد هستند که می گویند ما این فرش را می بریم و فروشگاه هایی هستند که بخواهند از ما خرید کنند اما به این موضوع دقت نکرده اند که افراد خارج از کشوری که فرش خریداری می کنند، با ایران که تولید کننده فرش است و با تولید کننده های ایرانی و قیمت فرش آشنا هستند.
این افراد صادر کننده به دلیل اینکه به این موضوع دقت ندارند هزینه های زیادی را برای خود می تراشند.
همچنین زمانی که به عنوان یک بازاریاب، فرش خود را به خارج از کشور معرفی می کنند به دلیل اینکه فروشگاه خارجی به قیمت های ایران آگاهی دارد یا فرش را به همان قیمت ایران خریداری می کند و یا با قیمتی پایین تر از قیمت ایران.

پس این فرد در زمینه صادرات شکست می خورد و باید با ضرر یا بدون سود محصول خود را در خارج از کشور به فروش برساند. این موضوع برای زمانی بود که فروشگاه خارجی آن فرش را خریداری کند، اما اگر خرید نکند متحمل ضررهای بیشتری می شود.

بازار هدف در صادرات فرش
بسیاری از مواقع دیده شده است که تولید کننده می گوید ما دارای فرش هستیم و مشتری از ما خرید می کند اما به این موضوع فکر نکرده اند که کدام محصول متناسب با آن کشور است یعنی نیامده اند در جامعه هدف خود بگویند فلان کشور چه طرح هایی را می پسندد، آیا مردم آن کشور طرح های شلوغ را می پسندند یا خلوت را، قبلا از کدام کشور خرید داشته اند ،چه طرحهایی بیشتر مورد پسند مردم آن کشور است.

بسیاری ازمشتریان به دلیل اینکه می بینند تنوعی وجود ندارد و به سلیقه آنها نیست از کالاهای دیگر کشورها مثل چین، ترکیه، هند خرید انجام می دهند.
تولید کنندگان فرش باید دقت زیادی داشته باشند که مشتری آنها چه چیزی می خواهد، نگرش مردم کشور خارجی نسبت به فرش چیست، آیا به عنوان کالای مصرفی استفاده می کنند یا کالای زینتی، اگر به عنوان یک کالای مصرفی استفاده می کنند، چه طرحهایی را بیشتر می پسندند، چه رنگهایی را می پسندند. بعد از اطلاع پیدا کردن از این مسائل، آن محصولات را تولید کرده و به مشتریان بدهند و حتی اگر تولید نمی کنند، طرحهایی را ارائه کنند تا مشتری آن را سفارش بدهد و بعد از سفارش، شروع به تولید کنند و اینطور نباشد که بعد از تولید و انبار محصول به دنبال خرید مشتری باشند.

فروش فرش در جهان

خیلی از برندهایی که در چین یا ترکیه و یا دیگر کشورها مشغول فعالیت هستند، برندهایی می باشند که در جهان شناخته شده اند و مشتریان زمانی که این فرش ها را خریداری می نمایند، به کیفیت این محصولات اعتماد دارند.
همچنین به طرحهای آنها، رنگهای آنها و حتی مواد اولیه مورد استفاده در این فرشها آگاهی دارند و به دلیل اینکه این آگاهی وجود دارد، خیلی آسان مشتری اعتماد می کند و خرید خود را انجام می دهد.
اما متاسفانه خیلی از تولید کنندگان به دلیل سودجویی در زمینه فرش، کیفیت فرش را کاهش می دهند و غش در معامله می کنند و به مشتری می گویند فرش ما ۷۰۰ شانه یا ۱۰۰۰ شانه است ولی با تعداد شانه و تراکم پایین تری آن را تحویل مشتری می دهند و یا در وزن فرش دستکاری می کند.
مشتری زمانی که این اخلاقیات را از تامین کننده و تولید کننده می بیند، مطمئنا بار دیگر از او خرید انجام نمی دهد.
بعضی از تولید کنندگان به دلیل بینش پایین این کار را انجام می دهند و فکر می کنند از این این کار سود های بیشتری را کسب کرده اند ولی اینطور نیست، زیرا اگر آن مشتری، مشتری ثابتی برای آنها میشد،تولیدکنندگان میتوانستند به سودهای بیشتری برسند.

صادرات کار یکباره نیست و نیاز به اعتبار دارد و شما زمانی که در بازار جهانی اعتبار پیدا کنید.
زمانی که شرکتهای خارجی و پخش کننده خارجی شما را به عنوان یک تولید کننده معتبر بشناسند و روی اجناس شما حساب باز کنند، خیلی راحت مشتریان بدون دید محصول شما و با شنیدن نام برند شما حاضر به خرید هستند و در اینجا شما برنده بازی می
شوید.

مراحل به این شکل است: ابتدا از شما یک سمپل می گیرند و بعد از آن یک بار با حجم خیلی کم از شما خریداری می کنند تا ببینند که این سمپل شما با این حجم خرید یکی هست یا خیر. در مرحله بعد خرید بار را بیشتر می کنند و همچنین ادامه می دهند تا زمانی که مثلا در ماه ۳۰ کانتینر از شما خرید می کنند.
بسته بندی و محافظت از قالیچه
متاسفانه تولید کننده ایرانی بسته بندی مناسبی را برای فرش در نظر نمی گیرد. معمولا هر فردی در طول عمر خود فرش خریداری می کند حتی اگر خرید نکند فرشهای زیادی را در طول مسیر جابجایی آنها دیده است که با وانتها یا نیسانها حمل می شوند.
اگر دقت کرده باشید این فرشها را در کاورهایی قرار می دهند که بعضی از آنها زیپ دارند و بعضی بدون زیپ هستند و فرشها را به این ترتیب تحویل مشتری می دهند.

https://aradbranding.com/6-important-...

همه توضیحات ...