آموزش بازی اولون ماموریت AVALON QUEST

LBMiND
LBMiND
اَوِلون: مأموریتسپاهیان شرور و پُرتعدادِ "موردرِد"، نیروهای "آرتور" را به پرتگاهِ سقوط و شکست رانده‌اَند؛ آینده‌ی بریتانیا ب ...
اَوِلون: مأموریت
سپاهیان شرور و پُرتعدادِ "موردرِد"، نیروهای "آرتور" را به پرتگاهِ سقوط و شکست رانده‌اَند؛ آینده‌ی بریتانیا بر لبه‌ی تیغ است و آرتور به ناچار بر آن است تا بی‌وقفه "مأموریت"هایی برنامه‌ریزی‌شده را برای برگرداندنِ بازی به نفع سپاه خیر ترتیب دهد. فرماندهان باید گروه‌های خود را به سرعت و بدون رأی‌گیری گُزینش کنند. هنوز همه‌چیز از دست نرفته‌است! یارانِ آرتور، برای رسوا کردنِ سرسپُردگانِ موردرِد و باز کردنِ مُشت‌شان، از نیروی طلسمات و جادویی قدرتمند بهره می‌گیرند.
اگر همه‌ی مأموریت‌ها نیز به شکست بینجامند، باز هم یک "مأموریت نهایی" می‌تواند ضامنِ پیروزی باشد!

اجزاء بازی
27 (1+26) کارت شخصیت
4 یار وفادار آرتور / 3 سرسپرده‌ی موردرِد (یکی برای "نسخه‌ی طرّاح")
مورگانا / اشراف‌زاده / نفوذی
2 دوک / 2 دوک اعظم / شکارچی نابینا / 2 کشیش / دردسرساز / جوان
2 کارآموز / گردن‌کُلفت / مجنون / یاغی / آرتور / شیّاد / افشاگر
6 برگه‌ی امتیازشماری دو-رو (2 برگه برای "نسخه‌ی طرّاح"، 1 برگه برای بازی 4 نفره، 1 برگه برای بازی‌های 5 و 6 نفره و 2 برگه برای بازی‌های 7 الی 10 نفره)
2 کارت وفاداری (خیر / شرّ) / 20 کارت مأموریت (10 پیروزی و 10 شکست)
5 توکن گروه / 5 نشان‌گر امتیاز (با یک "رو"ی قرمز و یک "رو"ی آبی) / 10 کارت راهنما

5 توکن کهنه‌سرباز / 1 توکن فرمانده / 1 توکن جادو
3 توکن طلسم / 3 توکن طلسمِ شکسته

هدف
موضوعِ بازی "مأموریت"، وفاداریِ پنهان و محرمانه است. بازیکنان، یا یاران وفادارِ آرتور هستند یا سرسپُردگان شرورِ موردرِد. سپاه خیر، با پیروزی در سه مأموریت یا با شناساییِ سپاهیان شرّ در "مأموریت نهایی"، به پیروزی می‌رسد. سپاهیان شرّ، با به شکست کشاندنِ سه مأموریت و جان به در بُردن از "آخرین فرصتِ" سپاهیان خیر، برنده‌ی بازی خواهند بود. سپاه شرّ هم‌چنین می‌تواند با شناساییِ برخی از شخصیت‌های خاصّ سپاه خیر در مرحله‌ی "شکار" نیز به پیروزی برسد.
بازیکنان اجازه دارند در هر لحظه از بازی، هر ادّعایی بکنند؛ بحث و گفتگو، فریبکاری، اتّهام‌زنی و استنتاج منطقی، همگی به یک اندازه می‌توانند اسباب پیروزیِ سپاه خیر یا استیلای سپاه شرّ باشند!

کارت‌ها و توکن‌ها
کارت شخصیت: مشخّص می‌کند که آیا بازیکن، متعلّق به سپاه خیر و یار وفادارِ آرتور است یا از اهالیِ سپاه شرّ است و سرسپُرده‌ی شرورِ موردرِد. کارت شخصیتِ هیچ بازیکنی، تا آخر بازی، به هیچ وجه نباید "رو" شود و در مورد تصویرِ کارتِ هیچ بازیکنی هم نباید بحث و گفتگو کرد. برخی از شخصیت‌ها دارای قدرت‌هایی ویژه هستند، مثل "مورگانا" که در همه‌ی بازی‌ها نیز حاضر است. برخی از کارت‌های شخصیت، بسته به تعداد بازیکنان، به بازی گرفته می‌شوند یا نمی‌شوند (صفحه‌ی 9: "نقش‌های ویژه"). برخی شخصیت‌ها اختیاری هستند و می‌توان جای‌شان را با شخصیت‌های دیگر عوض کرد (صفحه‌ی 10: "نقش‌های اختیاری").
توکن فرمانده: بازیکنی را که باید گروه را گُزینش کند، مشخّص می‌کند.
توکن گروه: اعضای گروه را مشخّص می‌کند.
کارت مأموریت: شکست یا پیروزیِ یک مأموریت را تعیین می‌کند.
توکن جادو: بازیکنی را مجبور می‌کند که به پیروزیِ مأموریت رأی بدهد.
توکن کهنه‌سرباز: نشان می‌دهد که بازیکن، قبلاً یک بار نقشِ فرمانده را داشته و دیگر نمی‌تواند برای این نقش انتخاب شود.
توکن طلسم: به بازیکنی داده می‌شود تا او، وفاداریِ بازیکنی دیگر را بررسی کند!
کارت وفاداری: بدون آن که نقشِ بازیکن را افشا کند، وفاداریِ او را به جبهه‌ی خیر یا شرّ آشکار می‌سازد.

همه توضیحات ...