سوال: چه چیزهایی را می توان بازاریابی کرد | آموزش مدیریت و بازاریابی

8 بازدید
بیشتر
آموزش مدیریت و بازاریابی
آموزش مدیریت و بازاریابی
چه چیزهایی را می توانیم بازاریابی کنیم | موضوع این ویدیو :اگر ویدیوهای قبلی دیده باشید ما در ابتدا درمورد بازاریابی چیست و ی ...
چه چیزهایی را می توانیم بازاریابی کنیم | موضوع این ویدیو :
اگر ویدیوهای قبلی دیده باشید ما در ابتدا درمورد بازاریابی چیست و یک تعریف ابتدای و خیلی ساده درمورد این مفهوم ارایه کردیم.

حالا در این ویدیو قصد به این موضوع بپردازیم که اصلا چه چیزهایی رو میشه بازاریابی کرد؟ این سوال بسیار مهم است.

اولین زمینه ای که میشه اون رو بازاریابی کرد، محصولات هستند. محصولات فیزیکی که در تولیدیهای مختلف تولید می شود بیشتر سهم بازاریابی به خودشون اختصاص می دهند.

محصولات مثل چی؟ مثل خودرو، قوطی کنسرو و...

دومین زمینه در بحث بازاریابی ، بازاریابی خدمات است. با پیشرفته شدن کشورهای مختلف، شرکت های بسیاری به سمت ارایه خدمات و سرویس های مختلف به مشتریان روی آورده اند. با گسترده شدن این شرکت، بازاریابی خدمات نیز به وجود آمد . مثلا یک رستوران به مشتریان خودش خدمات مختلفی ارایه می کند. در کنار محصولی را هم تولید می کند.

سومین زمینه در این بخث، بازاریابی ایونت یا رویدادهای مختلف است. بازاریاب ها رویدادهای مختلفی در زمان های متفاوت می توانند بازاریابی کنند مثلا رویدهای تجاری، رویدادها و جشنواره های هنری و...

چهارمین مبحث، بحث بازاریابی تجارت است. شرکت های مختلفی می توانند با ارایه خدمات و محصولات تجارب خود را هم به دیگران منتقل کنند و آنها تحت بازاریابی خودشان قرار دهند. مثلا یکی از مثال خوب برای این بحث تورهای یک روزه یا هفتگی تورلیدرها است.

زمینه پنجم، بازاریابی افراد است. مثلا سلبریتی های مختلف با استخدام بازاریابی هایی سعی دراند که خودشان را برند کنند یا معروف حال خود کنند یا حتی در یک صنعت خاص مثلا وکیل با بازاریابی خودش می تواند پرونده های بیشتری بگیرید یا وارد حوزه مشاوره بشود. می توانیم بگوییم که برندسازی شخصی تا حدودی در این دسته قرار می گیرد.

زمینه ششم مکان ها هم بازاریابی می شوند. مثلا برج میلاد . ما می توانیم با بازاریابی مکان های تاریخی یک شهر آن شهر را به مکان برای توریست ها و گردشگرها مختلف تبدیل کنیم. خیلی راحت. اگر سوالی تا این دارید در بخش کامنت برای ما بنویسید.

زمینه هفتم اموال هستند. یعنی چی؟ مثلا افراد برای تملک دارایی ملموس خودشان می توانند بازاریابی کنند. مسکن، زمین و... . مبادله و خرید فروش این اموال در زمره بازاریابی اموال قرار می گیرد.
زمینه هشتم، شامل سازمان ها است. یعنی چی بازهم؟ سازمان ها به دنبال ایجاد وجهه ای خوب از خود در جامعه هستند. به همین خاطر سعی می کنند که برندینگ خودشان را قوی تر کنند که این هم جزیی از بازاریابی است . این مورد حتی سازمان های غیرانتقاعی را نیز مدنظر می گیرد.

زمینه نهم و ، اطلاعات است. اطلاعات محصولاتی هستند که توسط کتاب ها ، مدارس یا دانشگاه به وجود می آیند. و می توانند با قیمت های مناسب در اختیار دیگران قرار بگیرند. در این زمینه اگر بخواهیم مثال خوبی بزنیم مجله های مد و لباس هستند.

زمینه دهم و اخری شامل ایده های خلاقانه است. هر کالایی که بازاریابی می شود به نوعی برگرفته از یک ایده خلاقانه است. بسیاری از افراد هستند که تنها این ایده را به فروش می رسانند. مثلا  ایده ای برای محصولی جدید که به شرکت اپل فروخته می شود.

ویدیو بازاریابی چیست: تعریف بازاریابی   بازاریابی چیست؟ از ...

همه توضیحات ...