وضعیت صادرات سنگ

AradBranding.com
AradBranding.com
وضعیت صادرات سنگ ایران اکثرا معطوف به خام فروشی سنگ ها می باشد زیرا ایران سنگ هایش را فرآوری نکرده و به صورت خام به اکثر مشتری ه ...
وضعیت صادرات سنگ ایران اکثرا معطوف به خام فروشی سنگ ها می باشد زیرا ایران سنگ هایش را فرآوری نکرده و به صورت خام به اکثر مشتری های خود تحویل می دهد که باید هم نسبت به گسترش در این زمینه و هم نسبت به فرآوری آنها برنامه درازمدت داشت.


در این مقاله قصد داریم درباره وضعیت صادرات سنگ، که محصولی پر فروش و پر طرفدار است با شما عزیزان صحبت کنیم.
انواع سنگ های صادراتی از ایران
از لحاظ تنوع سنگ، رتبه اول در دنیا متعلق به ایران است.
سنگ هایی همچون مرمریت، گرانیت، چینی، تراورتن و مرمر جزء سنگ هایی هستند، که در معادن سنگ ایران یافت شده و استخراج می شوند.


کل ذخایر سنگ دنیا حدودا، پانزده میلیارد تن است که از این میزان چهار میلیارد تن مربوط به ایران است.
کشورمان ایران از لحاظ میزان استخراج رتبه هفتم را در دنیا از آن خویش کرده است.
ولی متاسفانه بخش کثیری از آنها به صورت فرآوری نشده از کشور صادر می شوند.


اکثرا سنگ ها از ایران به صورت خام و غیرفرآوری شده صادر می شوند.
که طبق معمول در اکثر کالاها و محصولات، چین، عراق و امارات اصلی ترین مشتریان محصولات و کالاهای ایرانی هستند.
که علاوه بر این کشورها، ترکیه و جمهوری آذربایجان هم از مشتریان سنگ های ایرانی به شمار می آیند.


کشورهای رقیب ایران در حوزه صادرات سنگ
بزرگترین رقبای ما در صادرات انواع سنگ ها کشورهای آمریکا، چین، ایتالیا، ترکیه و هند هستند.
همچنین بزرگترین واردکنندگان این محصول در جهان کشورهای چین، آمریکا، ژاپن، کره و انگلیس است.


فرصت های عالی صادرات سنگ از ایران
یکی از نتیجه گیری های ساده ای که می توانیم از آمار و ارقام و کشورهای نام برده شده کسب کنیم.
این است که، کشور چین اصلی ترین واردکننده سنگ ایران محسوب می شود در حالی که در آسیای دور از کشور ما قرار دارد.
در بین پنج کشور اصلی واردکننده سنگ از ایران، اسامی کشورهای کره و ژاپن هم قرار دارد.
که می توانیم روی بازار جذاب آسیای دور هم حساب کنیم.
این کشورها مصرف کننده بسیار خوبی برای انواع سنگ ها هستند، که تنوع سنگ های ایرانی می تواند درخواست های آنها را برطرف کند.


صادرات سنگ
در اطراف کشورمان ایران، کشورهای افغانستان و پاکستان قرار دارند.
که متاسفانه ایران سهم زیادی در بازار این دو کشور ندارد و این دو کشور بازار سنگ خویش را به سمت هندوستان برده اند و از کشور هند سنگ مورد نیاز خویش را تهیه می کنند.
مزیت هندوستان نسبت به ایران در این است که می تواند سنگ ها را فرآوری کند و به صورت تکمیل شده در اختیار سایر کشورها قرار دهد.


که کشورمان ایران این مزیت را ندارد تا به خوبی از آن استفاده کند.
اغلب محصولات از کشورمان به صورت غیرفرآوری شده صادر می شود که می تواند حاشیه سود حاصل از صادرات آنها را کاهش دهد.
پس کشور هندوستان سنگ ها را به صورت فرآوری شده به کشورهای اطراف خویش صادر می کند و به فروش می رساند که این کشورهای خریدار سنگ از کشور هند، در همسایگی ایران نیز واقع شده اند.
در نتیجه کشور هندوستان مقصد خوبی برای سنگ خام ایران است.
که ما می توانیم روی خام فروشی سنگ ها هم حساب کنیم.


برای توسعه صادرات انواع سنگ ها باید رقابت با کشورهای اطرافمان را جدی بگیریم.
و از بازارهای آسیای دور و منطقه CIS استفاده کنیم.
کشورهای ژاپن و کره جنوبی می توانند مشتری خوبی برای انواع سنگ های ایرانی باشند.
با حضور در این بازارها می توانیم صادرات سنگ از ایران را به سرانجام خوبی برسانیم.


صادرات سنگ به تمامی نقاط جهان با کمک مجموعه آرادبرندینگ
اگر دقت کرده باشید تمامی موارد ذکر شده از جمله حضور در کشورهای اطراف و رقابت با صادرکنندگان بزرگ این محصول، حضور در بازارهای آسیای دور که اختصاصا در مورد کشورهای کره جنوبی و ژاپن صحبت کردیم.
و همچنین حضور در منطقه CIS، باز هم نیاز به برندسازی و تبلیغات دارد.
نقطه مشترک تمامی مشکلاتمان در صادرات مربوط به ضعف در تبلیغات و برندسازی است که ما در مجموعه آرادبرندینگ به شما تاجران عزیز کمک می کنیم.
تا بتوانید محصول خویش را به تمامی این بازارها معرفی کنید و از ظرفیت موجود در بازارهای اطراف به خوبی استفاده کنید.


https://aradbranding.com/status-of-ir...

همه توضیحات ...