تکنیک وضعیت (قسمت اول سریال روش تدریس)

8,555 بازدید
بیشتر
محمد حافظی نژاد
محمد حافظی نژاد
کسالت دانش آموزان 😩 سر کلاس عوامل متنوعی دارد.یکی از دلایل؛ عدم مشارکت دانش آموزان است.تکنیک وضعیت !✌️🖐به شما کمک م ...
کسالت دانش آموزان 😩 سر کلاس عوامل متنوعی دارد.
یکی از دلایل؛ عدم مشارکت دانش آموزان است.
تکنیک وضعیت !✌️🖐
به شما کمک می‌کند تا دانش آموزان مشارکت بیشتری داشته باشند.🧑‍🎓👩‍🎓
بعد از به کاربردن این تکنیک، کلاس و همایش شما حداقل هفت ویژگی خوب 👌 خواهد داشت:
۱.نظم در پرسش و پاسخ⁉️
هیچ کس وسط حرف شما نمی‌پرد و فقط در زمان مشخص سوال می‌پرسد.
۲.جلب توجه همه😎
کسی نمی‌تواند واکنش نشان ندهد؛ به هر حال یا یاد گرفته یا یاد نگرفته؛ که اگر یاد گرفته بود ✌️ را نشان می‌دهد و اگر سوال داشت 🖐
۳.مغز خوب استراحت می‌کند و بهتر کار می‌کند.🧠
تدریس تکه تکه ؛ بهتر از تدریس طولانی و یک تکه است. وقتی تدریس را به قسمت‌های کوچک تقسیم می‌کنید، مغز دانش آموزان فرصت کافی برای تحلیل پیدا می‌کنند.👀🧠
۴.تحرک در کلاس💪
همین که دانش آموزان دستشان را بالا می‌آورند،🙌 یک حرکت کوچک انجام می‌دهند و از بی تحرکی بسیار بهتر است. (بعدا در رابطه با تحرک مفصل صحبت خواهیم کرد.)
۵.حس خوب برای مدرس👩‍🏫🤗👨‍🏫
وقتی شما به عنوان معلم می بینید که اکثر دست‌ها به صورت ✌️ بالا آورده شدند، حس خوبی می‌گیرید. این یعنی مطلب را خوب منتقل کردید.
۶.تعامل بین دانشجویان یا دانش آموزان🗣👥
این تکنیک را می‌توان کامل تر کرد؛ به این صورت که کسانی که یادگرفتند به کسانی که هنوز سوال دارند، یاد بدهند. 🗣مثلا اگر دیدید کسی دستش را به صورت ✋ بالا آورده ، شما می‌گویید: چه کسی می‌تونه جواب ایشون رو بده؟
۷.تند آموز‌ها خسته نمی‌شوند و😪
کند آموزها خجالت نمی‌کشند.😥

⚠️لطفا به اشتراک بگذارید تا حال کلاس‌های درس در مدرسه و دانشگاه بهتر شود‌.

@raveshtadris

همه توضیحات ...