آیا می دانید اگر مدارک اقامتی و یا سیمکارت مان گم شود باید چکار کنیم و چه مراحلی دارد ؟

نبی رضایی_Nabirezaie
نبی رضایی_Nabirezaie
2.7 هزار بار بازدید - 6 ماه پیش - آیا می دانید اگر مدارک
آیا می دانید اگر مدارک اقامتی و یا سیمکارت مان گم شود باید چکار کنیم و چه مراحلی دارد ؟
مشكل گم شدن اصل مدارک و یا دراختیار نداشتن سیمکارت ارتباطی ثبت شده برای دریافت پيامك فراخوان
دو اتفاقات بدی كه ممكن است برای خيلی از هموطنان ما پيش بياید؛ یکی، گم شدن، سرقت شدن، مخدوش شدن، حريق شدن و يا هر حادثه ی ديگري كه باعث می شود يك فرد مهاجر مقيم ايران اصل مدرك شناسايي خويش را از دست بدهد.🤦‍♂️
و دوم اینکه سیمکارتی که هنگام دریافت مدارک اقامتی خود و هنگام بایومتریک به دفاتر کفالت مراجعه کرده بودند را به هر دلیلی (مانند به نام نبودن سیمکارت شان ویا غیره ...) دیگر در اختیار نداشته باشند.
مراحل اخذ مدرك شناسايی المنثی برای افرادی كه دارای #پاسپورت_اقامتي و يا #پاسپورت_خانواری
روند اخذ مدرك شناسايی المنثی برای افرادی كه دارای #پاسپورت_اقامتي و يا #پاسپورت_خانواري هستند، به شرح ذيل مي باشد:👇
١- مراجعه به كلانتري محل سكونت به همراه دو شاهد و اعلان مفقودی مدارک 🤷‍♂️
٢- مراجعه به پليس مهاجرت استان محل سكونت با نامه كلانتری برای تایید هویت 🙋‍♂️
٣- بعد از اخذ شماره نامه از پليس مهاجرت استان محل سكونت، مراجعه به پليس مهاجرت فراجا در تهران
٤- اخذ نامه از پليس مهاجرت فراجاي تهران براي سفارت افغانستان👨‍💻
٥- مراجعه به سفارت افغانستان جهت اخذ پاسپورت جدید👨‍🏫
٦- بعد از طي مراحل اخذ پاسپورت و گرفتن پاسپورت از سفارت، مراجعه به پليس مهاجرت استان محل سكونت جهت درج مهر اقامت و يا رواديد خانواري در پاسپورت جديد 💁‍♂️
روند اخذ مدرك شناسايي المنثي براي افرادي كه داراي #كارت_آمايش مي باشند، به شرح ذيل مي باشد:
١- مراجعه به كلانتري محل سكونت به همراه دو شاهد
٢- مراجعه به اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي محل سكونت با نامه كلانتري
٣- اخذ برگه تردد ٩٠ روزه تا زمانيكه كارت آمايش جديد صادر و چاپ شود.
(نیاز به مراجعه به سفارت افغانستان نمی باشد)
روند اخذ مدرك شناسايي المنثي براي افرادي كه داراي #برگه_سرشماری هستند.
اما براي افراد داراي #برگه_سرشماري كه در سال ۱۴۰۰ و ١٤٠١ اين برگه ها براي آنها صادر شده است، متاسفانه هيچ گونه روند قانونی جهت اخذ برگه سرشماري المثني تعريف نشده است و ارائه هر گونه خدمات منوط به ارائه اصل برگه سرشماري مي باشد و اين الزام براي افرادي كه به دلايل مختلف اصل برگه سرشماري شان را از دست داده اند، مشكلات جدي به وجود آورده است.
الزام ارائه اصل برگه سرشماري در حالي براي اين دسته از مهاجرين وضع شده است كه بعد از بايومتريك هر فرد در دفاتر كفالت براي آنها برگه سرشماري صادر شده است و در صورت عدم ارايه اصل برگه سرشماري با انجام يك انگشت نگاري تمام مشخصات دارنده برگه سرشماري قابل مشاهده مي باشد. (البته اگر دفاتر کفالت بنای همکاری داشته باشند)
مشكل بعدي اطلاع رساني و فراخوان از طريق پيامك مي باشد،
مهاجرين شماره سيم كارتي را به دفاتر كفالت مي دهند كه بعد از مدتي به دلايل مختلف آن سيم كارت غيرفعال مي شود و آنها نمي توانند همان سيم كارت را فعال كنند در نتيجه از اطلاعيه ها و فراخوان ها مطلع نمي گردند.
 به علت مشكلات ثبت سيم كارت براي افراد داراي كارت آمايش و پاسپورت اقامتي و پاسپورت خانواري، همچنين عدم ثبت سيم كارت براي افراد داراي برگه سرشماري؛ اكثر مهاجرين از سيم كارت هايي كه به اسم اتباع ايراني و يا هموطناني كه موفق به ثبت سيم كارت شده اند، استفاده مي كنند و زمانيكه آن سيم كارت به دلايلي غير فعال مي شود و فرد مهاجر نمي تواند آن را دوباره فعال نمايد، يك سيم كارت ديگر تهيه مي كند كه شماره آن در دفتر كفالت ثبت نيست و در نتيجه از اطلاعيه ها و فراخوان هاي ارسالي مطلع نمي گردند.
امیدواریم که مسئولين مربوطه در مورد اين دو مشكل كه در حال حاضر براي دارندگان برگه سرشماري بيشتر مشهود است، راهكاري تعريف نمايند تا تعداد زيادي از خانواده هاي كه به علت عدم تخلف و به دلايلي از جمله گم شدن برگه سرشماري، اصل برگه سرشماري را در اختيار ندارند،
و کسانیکه بنا به هر دلیلی سیمکارت اولی که هنگام ثبت نام برگه سرشماری، ثبت کرده بودند را در اختیار ندارند، بتوانند راحت تر شماره جدید خود را در مراکز مربوطه ثبت کنند تا بتوانند پیامهای فراخوان جهت شرکت در طرح هاي جديد را دریافت كنند و دوباره اقامت شان #غيرمجاز نشوند.
#بامابپیوندید 🇦🇫🇦🇫🇦🇫👇👇
@Nabirezaie
🌺
6 ماه پیش در تاریخ 1403/01/16 منتشر شده است.
2,706 بـار بازدید شده
... بیشتر