پرویز امینی: فنری که در دهه ۷۰ جمع شده بود مناسبات جدیدی در سینمای ایران درست کرد
پرویز امینی، استاد دانشگاه، در گفتوگو با اکبر نبوی:
در دهه ۷۰ و بعد از جنگ مسیری که در بخش اجرایی کشور انتخاب شد و کسی در رأس دستگاه اجرایی بود که امتیازات زیادی داشت؛ یکی از لوازم آن دستکم در آن دورهای که اجرا شد، سیاستزدایی از همه حوزههای زندگی جمعی بود که با آگاهی اتفاق افتاد.
آثار این سیاستزدایی و این نگاه در سینما هم ظهور کرد و اجازه نداد سینمای سیاسی استاندارد ظهور و بروز کند.
در دوم خرداد ۷۶ آن سیاستزدایی باعث تبدیل شدن سیاست به اولویت شد. آن تفریط به این افراط و آن رادیکالیسم به این رادیکالیسم دیگر تبدیل شد.
فنری که شما در دهه ۷۰ جمع کردید، حالا دیگر طغیانگر است و بنابراین مناسبات جدیدی در سینمای ایران درست میکند.
در دهه ۷۰ و بعد از جنگ مسیری که در بخش اجرایی کشور انتخاب شد و کسی در رأس دستگاه اجرایی بود که امتیازات زیادی داشت؛ یکی از لوازم آن دستکم در آن دورهای که اجرا شد، سیاستزدایی از همه حوزههای زندگی جمعی بود که با آگاهی اتفاق افتاد.
آثار این سیاستزدایی و این نگاه در سینما هم ظهور کرد و اجازه نداد سینمای سیاسی استاندارد ظهور و بروز کند.
در دوم خرداد ۷۶ آن سیاستزدایی باعث تبدیل شدن سیاست به اولویت شد. آن تفریط به این افراط و آن رادیکالیسم به این رادیکالیسم دیگر تبدیل شد.
فنری که شما در دهه ۷۰ جمع کردید، حالا دیگر طغیانگر است و بنابراین مناسبات جدیدی در سینمای ایران درست میکند.
همه توضیحات ...