تجزیه و تحلیل صادرات پوشاک ایرانی

AradBranding.com
AradBranding.com
بازار صادرات پوشاک ایران روز به روز جدی تر شده و افراد تولیدکننده انواع لباس به سمت صادرات کشیده می شوند زیرا شاید نتوانند به کی ...
بازار صادرات پوشاک ایران روز به روز جدی تر شده و افراد تولیدکننده انواع لباس به سمت صادرات کشیده می شوند زیرا شاید نتوانند به کیفیت بهترین برندهای جهانی برسند اما قطعا می توان سهم وسیعی از بازار جهانی را به دست آورد.


کشور ایران که سالیان سال است وابستگی شدیدی به نفت دارد برای این که از این حالت خارج شود و اقتصاد غیر نفتی را شکل دهد. باید یک نگاه متنوع برای صادرات وجود داشته باشد که بتوان در کشور ظرفیت های تولیدی جدیدی را ایجاد کرد.


با ایجاد ظرفیت تولیدی چه اتفاقی می افتاد؟


با ظرفیت های تولیدی درآمد ملی و اشتغال افزایش پیدا می کند و بسیاری از مشکلاتی که اکنون وجود دارد حل می شود و به وضعیت مطلوب می رسد.


آیا صادرات فقط برای اجناس بومی هستند؟


اساسا وقتی در مورد صادرات صحبت می شود ذهن بسیاری از افراد به سمت اجناسی مانند فرش، زعفران، پسته، انار و اجناسی که محصولات بومی ایران هستند، می رود و به نوعی برند کشور شناخته شده اند.
بازارهایی که کمتر دیده می شوند با این که ظرفیت های بومی و داخلی دارد می توان آن ها را گسترش داد و با فعال کردن آن، بخش تولیدی هم به حرکت درمی آید و ظرفیت های خود را افزایش می دهند و قدرت بیشتری پیدا می کنند.


نمونه هایی از ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد؟


ظرفیت هایی در کشور وجود دارد که متاسفانه کمتر دیده می شود و این ظرفیت ها اگر درست شناسایی شوند و تاجران به این سمت کشیده شوند قطعا ایران بازاری پایدار و گسترده در دنیا خواهد داشت و یکی از این محصولات پوشاک است.
مثال سنگ های ساختمانی و صیفی جات یکی از محصولاتی که ظرفیت بومی آن در کشور فراهم است و در این زمینه مزیت رقابت و صادرات وجود دارد.


رتبه اول در دنیا برای ظرفیت های استفاده نشده


ایران سرزمین فرصت ها است و ظرفیت های استفاده نشده زیادی دارد به طوری که رتبه اول در ظرفیت های استفاده نشده در دنیا را دارد. پتانسیل بالایی که از لحاظ طبیعی دارد. محصولی که وجود دارد یک بخش آن برمی گردد به توانمندی طبیعی که کشور دارد.
در عرصه های مختلف کشاورزی، صنعتی، منابع طبیعی و ذخیره نفت و گاز نیروی تحصیل کرده و نخبه های مختلفی که در کشور وجود دارد و شرایطی که در کشور فراهم است. با تمام ضعف هایی که دارد شرایطی وجود دارد که دیده نمی شود.


متاسفانه در مورد شغل تفکر افراد به دو حالت است:
1. عامه مردم می خواهند پشت میز نشین باشند.
2. بخشی هم می خواهند با خرید و فروش کاذب و دلالی کردن بدون این که کار مولد انجام داده باشند که باعث برد همه افراد در این جامعه شود.
موفقیت در گرو منافع جمع
وقتی می خواهید در جامعه ای موفق باشید قبل از خود باید به منافع جمع توجه کنید. اگر کشورهایی که پیشرفت کردند مورد بررسی قرار دهید متوجه خواهید شدبه منافع جمع توجه داشته اند.
مثال ژاپن دو نسل بعد از جنگ جهانی دوم تلاش کردند روزانه شاید شانزده ساعت کار کرده اما حقوق هشت ساعت کاری را دریافت کرده اند. زحمت زیادی کشیده شده تا نسل های جدید با آرامش و راحت زندگی کنند و از مواردی که در عرصه های مختلف به دست آوردند بهره ببرند.
تعریف ادبیات محور از پوشاک
هر چیزی که تن را بپوشاند و بدن را از خطرات محیطی گرما و سرما حفظ کند تعریفی ادبیات محور از پوشاک است. پوشاک وابسته به فرهنگ، مذهب، آیین، عرف جامعه ای که در آن زندگی می کند؛ است.
وظیفه اصلی پوشاک چیست؟
وظیفه اصلی پوشاک حفاظت از بدن انسان در برابر خطرات احتمالی در محیط است. پوشاک کالایی است که همه مردم دنیا (هشت میلیارد جمعیت که در روی کره زمین زندگی می کنند) بدان نیاز دارند.
آیا در فصول مختلف از هر لباسی می توان استفاده کرد؟
هر فصل پوشاک مخصوص خود را دارد و در هر چهار فصل تن را پوشش می دهد. و یک پایداری ایجاد شده است که آب و هوا در کره زمین دگرگون و متنوع است به طور مثال در نیمکره شمالی پاییز و زمستان و در نیمکره جنوبی بهار و تابستان است.
ویژگی های مهم پوشاک چیست؟
از ویژگی های خاص پوشاک این است که شما در هر حوزه خاصی که کار می کنید مانند مدل لباس تابستانه بازار شما به صورت دائم وجود دارد و ویژگی دیگری که دارد بحث فرهنگ ها، مذاهب، آیین های متنوع است. هر جامعه ای بنا بر شرایط خاص خود پوشش انتخاب می کند.
یکی دیگر از ویژگی های این محصول هزینه کم حمل و نقل آن است. بسته بندی آسان و خطرات جانبی خیلی کم و ریسک بسیار پایینی دارد.
طراحان لباس چه نقشی در صادرات پوشاک دارند؟
ای جالب و مورد پسند و براساس طرح های ایرانی مانند فرش یا معماری که خاص کشور است ارائه دهند. با المان های فرهنگی گسترده ای که در تمدن ایران وجود دارد هنرها و ظرفیت هایی که می توان با یک برند مخصوص در بازار جهانی جایگاه مناسبی پیدا کرد.
پوشاکی که استفاده می شود نشان دهنده چیست؟
نشان دهنده عرف و فرهنگ جامعه است به همین خاطر می توان در این عرصه در دنیا از خردسال گرفته تا بزرگسال مدلینگ تجاری و خاص ایران فعالیت گسترده داشت. در کشور فعالان بسیار خوبی در حال فعالیت هستند.
فردی بخواهد صفر تا صد یک زنجیره را بر عهده بگیرد:
از همان ابتدا کارگاه را راه اندازی کند و مواد اولیه را تامین کند و مواد اولیه ای که در کشور موجود است. الیاف پنبه، پشم، پلی استر است که به طور تقریبی دویست الی سیصد کارخانه پلی استر در ایران وجود دارد.


ریشه بسیاری از الیاف از چیست؟
ریشه بسیاری از این الیاف ها از نفت است ولی همان گونه که هم دامپروری و هم زمین های کشاورزی و هم زمینه نفتی در ایران فراوان است. پس در تولید متریال هم مشکلی نخواهد بود. با کمترین سرمایه گذاری می تواند آن کالا را تا مرز صادرات برساند.
واردات متریال هم با کیفیت خاص که چون محصولات حساسی نیستند در وارد کردن دغدغه چندانی وجود ندارد. با وجود تحریم های علیه ایران واردات این نوع جنس واردات دغدغه مندی نیست.


ادامه در:


https://aradbranding.com/garment-export/

همه توضیحات ...