بازیهای ویدیویی، پرارزشترین بخش صنعت سرگرمی
ارزش بازار بازیهای ویدیویی که در سال جاری میلادی ۱۷۵.۸ میلیارد دلار برآورد شده است و تا سال ۲۰۲۴ به بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید. نرخ رشد مرکب سالانه این بازار از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۴ تقریبا ۸.۷ درصد خواهد بود که در نتیجه ارزش آن در سال ۲۰۲۴ به ۲۱۸.۷ میلیارد دلار میرسد.
البته باتوجهبه کاهش سهم بازار کنسولها و پی سی، این رقم نسبت به یک سال پیش تقریبا ۱.۱ درصد کاهش پیدا کرده است. سهم بازار پی سی با ۲.۸ درصد کاهش نسبت به یک سال پیش به ۳۵.۹ میلیارد دلار رسیده است؛ درحالیکه سهم بازار کنسولها کاهش بیشتری را تجربه کرده و با ۸.۹ درصد کاهش نسبت به سال قبل، به ۴۹.۲ میلیارد دلار رسیده است. دلیل کاهش سهم این پلتفرمها به تاثیرات همهگیری کرونا نسبت داده میشود که باعث تأخیر در انتشار بازیهای بزرگ و کمبود کنسولهای نسل نهمی در سراسر جهان شدهاست.
آمارهای ارائه شده مبنیبر وجود ۳۲ تا ۳۶ میلیون گیمر در ایران، مهر تاییدی بر پتانسیل موجود در این صنعت و بازار پرسود آن است. آمارهای ارائهشده از سوی بنیاد ملی بازیهای رایانهای نشان میدهند که این بازیکنان بهطور متوسط روزانه ۹۳ دقیقه در روز بازی میکنند.
تیتر اول، ایران اینترنشنال، ۲۴ ژآنویه ۲۰۲۲
البته باتوجهبه کاهش سهم بازار کنسولها و پی سی، این رقم نسبت به یک سال پیش تقریبا ۱.۱ درصد کاهش پیدا کرده است. سهم بازار پی سی با ۲.۸ درصد کاهش نسبت به یک سال پیش به ۳۵.۹ میلیارد دلار رسیده است؛ درحالیکه سهم بازار کنسولها کاهش بیشتری را تجربه کرده و با ۸.۹ درصد کاهش نسبت به سال قبل، به ۴۹.۲ میلیارد دلار رسیده است. دلیل کاهش سهم این پلتفرمها به تاثیرات همهگیری کرونا نسبت داده میشود که باعث تأخیر در انتشار بازیهای بزرگ و کمبود کنسولهای نسل نهمی در سراسر جهان شدهاست.
آمارهای ارائه شده مبنیبر وجود ۳۲ تا ۳۶ میلیون گیمر در ایران، مهر تاییدی بر پتانسیل موجود در این صنعت و بازار پرسود آن است. آمارهای ارائهشده از سوی بنیاد ملی بازیهای رایانهای نشان میدهند که این بازیکنان بهطور متوسط روزانه ۹۳ دقیقه در روز بازی میکنند.
تیتر اول، ایران اینترنشنال، ۲۴ ژآنویه ۲۰۲۲
همه توضیحات ...