ولاگ جزایر قشم، هنگام و هرمز

behnood badiei
خیلی خوش اومدیییین به اولین ولاگ کانالسفر جزایر قشم و هنگام و هرمز رو اینجا هم براتون توضیح میدم که اگه خواستین برین بدونین ...
خیلی خوش اومدیییین به اولین ولاگ کانال
سفر جزایر قشم و هنگام و هرمز رو اینجا هم براتون توضیح میدم که اگه خواستین برین بدونین چیکار کنین که ته عشق و حاله
بهترین زمان برای سفر به جنوب آخر پاییزه . هرچی زودتر برین روزاش گرمه هرچی دیرترم برین شباش سرده
اول باید برین به بندرعباس . با ماشین، هواپیما یا اتوبوس و قطار میتونید بستگی به خودتون داره. اگه با هواپیما برید که اصلا خود قشم فرودگاه داره نیاز به بندر رفتن نیست. ما با قطار رفتیم.
سفر با قطار سختیا و خوشیای خودشو داره . جدود هفده ساعت تا بتدر تو راه هستید اگر کوپه دربست بگیرید شرایط خیلی آسونتر میشه و بهتون خوش میگذره.
ماشینتون رو میتونید با قطار بیارید ولی قطار اصفهان بندر شاسی بلند قبول نمیکنه حواستون باشه. با ماشین شخصی هم میتونید برید تا بندر بعد از اونجا سوار شناورش میکنید و میبرید جزیره قشم یا هرمز.
ما اقامت اصلیمون جزیره قشم و هتل ریحان بود هتل بازسازی شده و تمیزی بود البته سه ستاره و قیمت نه چندان مناسب ولی با مسئولین با محبت. به نظر من اصلا سفرتون رو بر مبنای قشم نزارین و هدف رو فقط بزارین روی هرمز. بعدا یه روز با قایق برید قشم رو بگردید.
برگردیم به بندر عباس. اگر با تور باشید خودشون میان ایستگاه راه آهن دنبالتون و میبرن به اسکله شهید حقانی و از اونجا با کشتی کوچیک میرین قشم و از اونجا به هتل.
تو قشم اول برید رستوران حواری بعد به چاهکوه و بعد روستای سهیلی رستوران ناخدا صالح با غذاهای بینظیرش. درگهان هم میتونید برید که یکی از شهرای قشمه. قبلنا یادمه یکی از قطبای لباس ایران بود ولی الان نه فقط بدرد خرید لوازم برقی آشپزخونه میخورد که قیمتا واقعا مناسب بود.
قشم دیگه چیز خاصی نداره میتونید شبش هم برید به سیتی سنتر خرید و بعد ساحل زیتون پیاده روی و بعد کافه رستوران لوشاتو که خیلی خوبه و البته قیمت بالا.
از قشم واسکله شیب دراز یا ناز قایق سوار بشید برای جزیره هنگام . میتونید قایق دربست بگیرید یا با تور برید. معمولا قایق ها از 7 صبح تا قبل غروب در حال رفت و آمد هستند. جزیره هنگام برای کمپ کردن هم جای مناسبیه میتونید با قایقتون هماهنگ کنید که شمارو با وسایل ببره و مثلا فردا بیاد دنبالتون. دلفین ها و بازار محلی و ساحل نقره ای از دیدنیهای هنگام هستند که اگر نمیخواید کمپ کنید تو چند ساعت میرین و برمیگردین.
وووو بالاخره گل سر سبد سفر جزیره هرمز.
از اسکله شهید ذاکری قشم سوار کشتی کوچیک میشید برای قشم. هرروز ساعت 7 و 9 و 13 قایق میره به سمت هرمز . پیشنهادم همون 7 صبحه . آخرین قایقی هم که برمیگرده ساعت 15 میاد مواظب باشید حا نمونید. اگر اصل سفرتون هرمزه که منم پیشنهاد میکنم که هیچی اگر نه حتما حتما یک شب در هرمز بمونید.
همون اول که وارد جزیره میشید یه موتور سه چرخه با راننده کرایه کنید و بپرید بالا که تا سه ساعت دیدنیهای مهم جزیره رو بهتون نشون میده . فقط دست دست نکنید که راننده های باعشق و باحال زود پر میشن.
بعد از دیدن ساحل سرخ و دره سکوت و غار نمک و ساحل لاک پشتها و افامتگاه ماجرا شمارو برمیگردونن به اسکله ولی شما که نمیخواین برگردین شما میخواین یه شب بمونین پس بهش بگین شمارو ببره به یه اقامتگاه محلی. هرمز پره از اقامتگاهای بومگردی محلی و غیر محلی میتونید قبلا یه جارو از نت پیدا کنید و رزرو کنید . من همینطوری همونجا یه سرچ کردم و اقامتگاه خانه خورشید رو پیدا کردم و رفتیم در خونشون :)) در زدیم سپهر در رو باز کرد رفتیم تو و اتاقمون رو گرفتیم. به همین خوشمزگی . چه جای دنج و باحالی نگم براتون . قهوه رو خوردیم و رفتیم رستوران سنگار به پیشنهاد سپهر. اونجا از خوردن دوپیازه میگو و ماهی مرکب و ماهی غافل نشید که بینظیره.
هرمز جاهای دیدنی و ساحل های قشنگ زیاد داره بهترین راهش اینه که موتور کرایه کنید و برید بگردید. ستاره ها و ساحل های درخشان تو شب بینظیرن اصلا از دست ندین.  صبحانه کافه شوران برین. پیتزاهای امارت ما رو بخورین و .....
بنظرم نصف خوشی سفر به همسفری هاست .. اگه اونا خوب باشن هر اتفاقی میتونه براتون جذاب و خنده دارو خاطره انگیز باشه ...