آموزش پروژه‌ محور پایتون – ساخت بازی حافظه تصویری با کتابخانه Tkinter & Turtle

FaraDars | فرادرس
FaraDars | فرادرس
FaraDars: آموزش پروژه‌ محور پایتون – ساخت بازی حافظه تصویری با کتابخانه Tkinter و Turtle - (برای مشاهده نسخه کامل آموزش به لینک ...
FaraDars: آموزش پروژه‌ محور پایتون – ساخت بازی حافظه تصویری با کتابخانه Tkinter و Turtle - (برای مشاهده نسخه کامل آموزش به لینک زیر مراجعه کنید)
https://fdrs.ir/dyzw

0:00:00 درس ۱: پایتون و نصب محیط کدنویسی
0:08:03 درس ۲: معرفی ویجت‌های Tkinter
0:16:35 درس ۳: ویژگی ویجت‌های Tkinter
0:25:48 درس ۴: ویجت Canvas در Tkinter

کتابخانه Tkinter چیست؟

کتابخانه‌ Tkinter یکی از کتابخانه‌های استاندارد پایتون برای ساخت رابط کاربری گرافیکی است. Tkinter برای ساخت پنجره‌ها و دکمه‌ها و ابزارهای دیگر در برنامه‌های کاربردی پایتون استفاده می‌شود. Tkinter در بسیاری از توزیع‌های پایتون به صورت پیش‌فرض نصب شده است.

کتابخانه Turtle چیست؟

کتابخانه‌ی Turtle یکی دیگر از کتابخانه‌های استاندارد پایتون است که برای نمایش گرافیکی و انیمیشن‌سازی در پایتون استفاده می‌شود. با استفاده از کتابخانه‌ Turtle می‌توانید اشکال ساده‌ای مانند خط، دایره و مثلث را رسم کرده و سپس آن‌ها را با استفاده از دستورات مختلفی مانند پریدن، چرخیدن و جابجایی، حرکت دهید.

اهمیت یادگیری ساخت بازی حافظه تصویری با کتابخانه Tkinter و Turtle چیست؟

پایتون به عنوان یکی از همه‌کاره‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در نظر گرفته می‌شود. پایتون یک زبان برنامه‌نویسی با هدف عمومی است که برای طیف گسترده‌ای از موارد استفاده مانند نوشتن نرم‌افزار، برنامه‌ها، الگوریتم‌ها، ایجاد وب‌سایت‌ها، خدمات REST، اسکریپت‌های سرور و غیره استفاده می‌شود. بازی حافظه یا تمرکز، یک بازی محبوب است که توسط کودکان و بزرگسالان در سراسر جهان انجام می‌شود. بازی‌های حافظه ایجاد مهارت‌های تفکر، تمرکز و دامنه توجه و همچنین ایجاد پایداری را به همراه دارد.

پایتون با دارا بودن کتابخانه استاندارد و فریم‌ورک‌ها و ابزارهای مختلف و سهولت استفاده یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ایجاد بازی بر پایه حافظه است. این بازی‌ها هم می‌توانند گرافیکی و هم می‌توانند بر پایه ترمینال یا CLI باشد.

با ساخت بازی با کتابخانه Tkinter و Turtle، می‌توانید با تمرین بیشتر، مهارت‌های برنامه‌نویسی خود را بهبود دهید و درک بهتری از مفاهیم گرافیکی و انیمیشنی پایتون به دست آورید. همچنین، با ساخت بازی، می‌توانید با مباحثی مانند طراحی رابط کاربری، اتصال اجزای مختلف بازی و مدیریت داده‌ها آشنا شوید.

در این فرادرس چه چیزی یاد می‌گیرید؟

در این فرادرس به سراغ دو کتابخانه استاندارد tkinter و turtle می‌رویم و بازی‌های حافظه‌ای اشکال هندسی و اعداد را ایجاد و مورد بررسی قرار می‌دهیم. این دو کتابخانه ذکر شده نیاز به نصب جداگانه ندارند و به همراه پایتون به صورت پیش‌فرض نصب می‌شوند. لازمه شروع و یادگیری این فرادرس، تسلط مقدماتی به زبان برنامه‌نویسی پایتون است.

آموزش پروژه‌ محور پایتون – ساخت بازی حافظه تصویری با کتابخانه Tkinter و Turtle - (برای مشاهده نسخه کامل آموزش به لینک زیر مراجعه کنید)
https://fdrs.ir/dyzw

همه توضیحات ...