همه چیز درباره فیلم ابلق ساخته نرگس آبیار
معرفی فیلم سینمایی ابلق ساخته نرگس آبیار، بازخوردها و نقدهایش در جشنواره فیلم فجر، حواشی، صحبتهای بازیگران و همه چیز درباره این فیلم
برای دیدن ویدیوهای بیشتر، عضو کانال ما شوید👇🏼
https://bit.ly/31N2Om
ممنون از حمایتتون🙏🏼🌹
نرگس آبیار، کارگردانی که در دورههای گذشته جشنواره فیلم فجر، همیشه مورد توجه تماشاگران و داوران بوده، امسال با فیلم ابلق در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده است.
او در این فیلم، یک بار دیگر با الناز شاکردوست و هوتن شکیبا همکاری کرده اما برخلاف فیلمهای قبلیاش که همه بیگ پروداکشن بودند و در جغرافیای متنوعی ساخته میشدند، «ابلق» یه درام اجتماعی و شهری است.
نرگس آبیار، سعی کرده داستانش درباره شخصیتهایی بیبضاعت را با جنبشهای اجتماعی که در سالهای اخیر ضد «خشونت علیه زنان» راه افتاده، مانند «می تو» ترکیب کنه. جنبشهایی که از افشاگری درباره رسواییهای جنسی در هالیوود شروع شد و به مرزهای ایران هم رسید.
معرفی کامل، تصاویر، پشت صحنه، امتیاز و نظر مردم و نقد فیلم ابلق در سایت سلام سینما:
https://www.salamcinama.ir/movie/Gp8X...
خلاصه داستان فیلم ابلق:
برای زنی که در حاشیه شهری بزرگ با همسر و فرزندش زندگی میکنه، ماجرایی رقم میخوره که باعث تغییر شرایط زندگیش میشه و همهچیز رو بهم میریزه و تحت تاثیر خودش قرار میده.
بازیگران فیلم ابلق:
بهرام رادان، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، مهران احمدی، گلاره عباسی، گیتی معینی و امین میری
درباره نرگس آبیار، کارگردان فیلم ابلق:
نرگس آبیار ظرف ده سال و با چهار فیلم، از سطح یک کارگردان جوان و جویای نام به بالاترین سطح سینمای ایران رسیده و این به خوبی نشانگر تلاش و پشتکار اوست. البته هوش تجاری و صنعتی آبیار هم به اندازه دانش سینمایی یا حتی بیشتر از آن، در رسیدنش به این نقطه تاثیر داشته است، همانطور که حضور همسرش به عنوان یک تهیهکننده با نفوذ در همه فیلمها تاثیرگذار بوده.
بازخوردها به فیلم ابلق:
هوشنگ گلمکانی گفته نرگس آبیار باز هم گام بلند دیگهای برداشته؛ بلندتر از فیلم بلندپروازانه قبلیش. «ابلق» فیلمی تکاندهنده و تأثیرگذاره، با یک کارگردانی ماهرانه و پرزحمت، و بازیهای چشمگیر. هرچند که گلمکانی تاکید کرده به دلایلی شخصی، «نفس» رو همچنان بیشتر دوست داه.
مسعود فراستی هم درباره فیلم گفته ابلق داستان نداره و شخصی به شخصی نظر داره و ظاهراً فیلم درباره جنبش اخیر مد شده در اروپا به نام «می تو» هست اما در فیلم بیشتر «یو تو»ئه.
کیوان کثیریان ابلق رو اینجوری توصیف کرده فیلمی متمرکز بر روابط پیچیده انسانی، با ظرایف قابلتوجه، شخصیتهای جذاب و قصهای پرکشش. بهترین فیلم نرگس آبیار تا اینجا.
صحبت های نرگس آبیار درباره فیلم ابلق:
یکی از مهم ترین چیزایی که نرگس آبیار درباره نسبت داستان ابلق با جامعه امروز گفت، این بود که هنرمند، آیینه جامعه اس. اگرچه کاراکتر اصلی فیلم سکوت میکنه و مصلحت رو انتخاب میکنه اما مصلحت یک مُسکن موقته. راحله قصه انتخاب میکنه که دروغ بگه، جبر محیط اون رو وادار نمیکنه. اون حاضره جون بده تا حرفش رو بپذیرن اما وقتی آدمها رو میبینه، انتخاب میکنه مصلحت رو پیش بگیره. این داستان آدمها در شرایط پیچیدهاس.
این داستان تنها مختص ایران نیست برای همه جهانه. ما این سؤال رو میپرسیم که حقیقت درستتره یا مصلحت؟
#سلام_سینما #جشنواره_فیلم_فجر #فیلم_ابلق
برای دیدن ویدیوهای بیشتر، عضو کانال ما شوید👇🏼
https://bit.ly/31N2Om
ممنون از حمایتتون🙏🏼🌹
نرگس آبیار، کارگردانی که در دورههای گذشته جشنواره فیلم فجر، همیشه مورد توجه تماشاگران و داوران بوده، امسال با فیلم ابلق در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده است.
او در این فیلم، یک بار دیگر با الناز شاکردوست و هوتن شکیبا همکاری کرده اما برخلاف فیلمهای قبلیاش که همه بیگ پروداکشن بودند و در جغرافیای متنوعی ساخته میشدند، «ابلق» یه درام اجتماعی و شهری است.
نرگس آبیار، سعی کرده داستانش درباره شخصیتهایی بیبضاعت را با جنبشهای اجتماعی که در سالهای اخیر ضد «خشونت علیه زنان» راه افتاده، مانند «می تو» ترکیب کنه. جنبشهایی که از افشاگری درباره رسواییهای جنسی در هالیوود شروع شد و به مرزهای ایران هم رسید.
معرفی کامل، تصاویر، پشت صحنه، امتیاز و نظر مردم و نقد فیلم ابلق در سایت سلام سینما:
https://www.salamcinama.ir/movie/Gp8X...
خلاصه داستان فیلم ابلق:
برای زنی که در حاشیه شهری بزرگ با همسر و فرزندش زندگی میکنه، ماجرایی رقم میخوره که باعث تغییر شرایط زندگیش میشه و همهچیز رو بهم میریزه و تحت تاثیر خودش قرار میده.
بازیگران فیلم ابلق:
بهرام رادان، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، مهران احمدی، گلاره عباسی، گیتی معینی و امین میری
درباره نرگس آبیار، کارگردان فیلم ابلق:
نرگس آبیار ظرف ده سال و با چهار فیلم، از سطح یک کارگردان جوان و جویای نام به بالاترین سطح سینمای ایران رسیده و این به خوبی نشانگر تلاش و پشتکار اوست. البته هوش تجاری و صنعتی آبیار هم به اندازه دانش سینمایی یا حتی بیشتر از آن، در رسیدنش به این نقطه تاثیر داشته است، همانطور که حضور همسرش به عنوان یک تهیهکننده با نفوذ در همه فیلمها تاثیرگذار بوده.
بازخوردها به فیلم ابلق:
هوشنگ گلمکانی گفته نرگس آبیار باز هم گام بلند دیگهای برداشته؛ بلندتر از فیلم بلندپروازانه قبلیش. «ابلق» فیلمی تکاندهنده و تأثیرگذاره، با یک کارگردانی ماهرانه و پرزحمت، و بازیهای چشمگیر. هرچند که گلمکانی تاکید کرده به دلایلی شخصی، «نفس» رو همچنان بیشتر دوست داه.
مسعود فراستی هم درباره فیلم گفته ابلق داستان نداره و شخصی به شخصی نظر داره و ظاهراً فیلم درباره جنبش اخیر مد شده در اروپا به نام «می تو» هست اما در فیلم بیشتر «یو تو»ئه.
کیوان کثیریان ابلق رو اینجوری توصیف کرده فیلمی متمرکز بر روابط پیچیده انسانی، با ظرایف قابلتوجه، شخصیتهای جذاب و قصهای پرکشش. بهترین فیلم نرگس آبیار تا اینجا.
صحبت های نرگس آبیار درباره فیلم ابلق:
یکی از مهم ترین چیزایی که نرگس آبیار درباره نسبت داستان ابلق با جامعه امروز گفت، این بود که هنرمند، آیینه جامعه اس. اگرچه کاراکتر اصلی فیلم سکوت میکنه و مصلحت رو انتخاب میکنه اما مصلحت یک مُسکن موقته. راحله قصه انتخاب میکنه که دروغ بگه، جبر محیط اون رو وادار نمیکنه. اون حاضره جون بده تا حرفش رو بپذیرن اما وقتی آدمها رو میبینه، انتخاب میکنه مصلحت رو پیش بگیره. این داستان آدمها در شرایط پیچیدهاس.
این داستان تنها مختص ایران نیست برای همه جهانه. ما این سؤال رو میپرسیم که حقیقت درستتره یا مصلحت؟
#سلام_سینما #جشنواره_فیلم_فجر #فیلم_ابلق
همه توضیحات ...