دوره جامع دیجیتال مارکتینگ کاربردی 2022 | جلسه هفتم

vahidrostamibani
vahidrostamibani
بک لینک، لینکی است که از سایت دیگر به سایت شما داده می شود.چرا به بک لینک نیاز داریم؟بیش از از پرسش دادن به این سوال بهت ...
بک لینک، لینکی است که از سایت دیگر به سایت شما داده می شود.
چرا به بک لینک نیاز داریم؟
بیش از از پرسش دادن به این سوال بهتره با سه بخش اصلی سئو آشنا شوید تا کم کم به اهمیت ساخت بک لینک پی ببرید.
• سئو شامل سه بخش است: سئوی فنی ، سئوی داخلی و سئوی خارجی
• سئوی فنی و سئوی داخلی مهم است اما بدون لینک سازی (لینک بیلدینگ) و بالا بردن اعتبار سایت، کلمات کلیدی شما رشد چندانی نخواهند کرد.
• برای اثبات این ادعا کافی است یکی از کلمات کلیدی ثبت شرکت، طراحی سایت، آموزش سئو، خرید عسل، قیمت آهن و یا خرید موبایل را در گوگل سرچ کنید و از بین سایتهای موجود در صفحه اول، لینک های 1 تا 10 را در یکی از ابزارهای نمایش بک لینک مثل اچ رف یا ماز بررسی کنید.امیدوارم بعد از انجام دادن این کار تمامی شک هاتون درباره نقش بک لینک در سئو به یقین تبدیل شده باشد.
• یکی از سه معیار اصلی گوگل(سئوی تکنیکال، سئوی داخلی و سئوی خارجی) برای امتیاز دادن به سایتها بک لینک است، که بک لینک بسیار مهم تر از سئوی داخلی و فنی است.
چرا بک لینک مهم تر از سئوی فنی و سئوی داخلی است؟
• مطمئنا شما سایت هایی را دیده اید که بدون محتوا و سئوی داخلی مناسب رتبه خیلی خوبی گرفته اند. شما با بررسی محتوای این سایت ها می بینید که حتی خیلی از اصول ابتدایی سئو را رعایت نکردند و حتی سایت هایی پر از غلط های املایی و ویرایشی است. شک نکنید این سایت ها از بک لینک قوی استفاده کرده اند.
• بعد از طراحی وب سایت و بارگذاری روی هاست، شروع به تولید محتوا می کنید و بعد از گذشت چند ماه می بینید که هنوز نتیجه دلخواه را نگرفتید. دلیلش اینه که هنوز سایت شما اعتبار لازم را نزد گوگل نگرفته است. برای کسب اعتبار علاوه بر تولید محتوا و فعالیت در شبکه های اجتماعی نیاز به لینک بیلدینگ دارید.
• بک لینک ها را میتوانیم خودمان ایجاد کنیم(لینک بیلدینگ) و یا بخریم(خرید بک لینک و رپورتاژ). به طور کلی هر چه گرفتن بک لینک سخت تر باشد ارزش آن بیشتر است. یعنی بک لینکی که شما به راحتی در کامنت یک سایت ایجاد می کنید بسیار کم ارزش تر از بک لینکی است که شما 1 میلیون تومان هزینه می کنید تا از یک سایت خبری رپورتاژ بگیرید.
چه زمانی از بک لینک استفاده بکنیم؟
• این نکته را باید بدانید که بک لینک همه جا نیاز نیست. زمانی شما باید از بک لینک استفاده بکنید که رقبای شما هم استفاده کرده باشند. به بیان ساده تر می توان گفت هر چه زمینه کاری پر رقابت تر باشد، گرفتن بک لینک هم بیشتر نیاز می شود.
• برخی از زمینه های کاری خیلی تخصصی هستند و جامعه هدفشان بسیار کم می باشند. پس رقابت هم خیلی کم هست و به ندرت نیاز هست که بخواید سراغ لینک سازی بروید. اگر بخواهیم یک مثال از این زمینه های کاری نام ببریم مثلا فروش تجهیزات شرکت نفت که فقط شرکت های که در زمینه فراورده های نفتی فعالیت می کنند مشتری محصولاتشان هستند.
• به بیان خیلی ساده اگر دنبال پاسخ این سوال هستید که چرا به بک کلینک نیاز داریم؟ جواب این است: چون برای بالابردن اعتبار سایت نزد موتورهای جستجو مهم ترین مولفه بک لینک است.
تقسیم بندی کلمات کلیدی؟
کلمات کلیدی کلید واژه یا عباراتی هستند که کاربران در موتورهای جستجو وارد می کنند و به واسطه آنها سایت ها توسط موتور جستجو به آنها پیشنهاد می شود. این بخش خیلی مهم است. شما اگر تمام نکاتی که در این بخش هست را به خوبی یاد بگیرید به راحتی میتوانید تشخیص بدید که یک کلمه کلیدی چقدر ارزش دارد؟
• یکی از مراحل ابتدایی و مهم سئو شناسایی صحیح و تجزیه و تحیل کلمات کلیدی است.
• در یک تقسیم بندی کلی می توان کلمات کلیدی را به سه دسته 1. آسان 2. متوسط 3. سخت تقسیم بندی کرد.
• کلمات کلیدی آسان کلماتی هستند که رقابت در آنها خیلی کم است و شما فقط و فقط با داشتن یک سایت و محتوا میتوانید رتبه بگیرید. یعنی بدون داشتن دانش سئو هم می توانند رتبه بگیرند، زیرا رقبا خیلی کم هستند و در آن زمینه به حدی محتوا در بستر وب کم هست که گوگل خیلی زود به سایت شما رتبه و اعتبار می دهد.
• در واقع کلمه کلیدی ای آسان است که بعد از تولید محتوا و ایندکس شدن آن مطلب با سرچ آن کلمه سایت شما در صفحه 1 و نهایتا 2 نمایش داده شوید.
• برای اینکه متوجه شوید کلمه مد نظر آسان است یا نه کافی است آن را سرچ کنید و سایتهایی که به صورت تخصصی روی آن کار کرده اند را بررسی کنید. اگر آن سایتها زیر 10 تا باشند و اصلا لینک سازی نکرده باشند آن کلمه کلیدی آسان است.
• منظورمان از سایتهایی که به صورت تخصصی کار کردند این است که شما نباید سایتهایی که در آن زمینه فعالیت ندارند و فقط یک مطلب گذاشته اند را بعنوان رقیب به حساب اورید. مثلا سایتهایی مثل ویرگول، مدیوم، فیسبوک و …
• اگر در آن زمینه بیشتر از 10 سایت کار کرده باشند و سئوی خارجی هم انجام داده اند دیگر آن کلمه کلیدی آسان نیست. یعنی آن کلمه کلیدی یا متوسط هست یا سخت.
• کلمات کلیدی متوسط کلماتی هستند که رقابت در آنها زیاد نیست. اما شما برای بالا اوردنشان نیاز به زمان دارید. تعداد سایتهای رقیب بین 10 تا 30 تا هست که حدود 15 تا از آنها سئو می کنند یا قبلا انجام دادند. شما کلا کمتر از 5 رقیب جدی دارید که باید با آنها رقابت بکنید.
• برای رسیدن به رقبا حداقل 3 و حداکثر 6 ماه زمان نیاز دارید. 90 درصد مواقع با لینک سازی رایگان میتوانید نتیجه بگیرید و در صورتی که خروجی مطلوب نگرفتید میتوانید با خرید 1 الی 5 رپورتاژ متوسط، نتیجه دلخواه را بگیرید.
کسب اطلاعات بیشتر در وب سایت رسمی https://vahidrostamibani.ir

همه توضیحات ...