❌اصلی ترین علت افت شتاب و راهکار های رفع سه کار کردن خودرو⁉️✅😉
#افزایش_شتاب
#سه_کارکردن
#یادگیری
#قدرت_متور
اگر دوست داری ویدیو های بیشتری از چنل من مشاهده کنی روی لینک زیر کلیک کن@carfixing668
دلایلی که باعث سه کار کردن خودرو میشوند
سه کار کردن خودرو میتواند به علت خیلی جزئی یا در اثر وجود یک مشکل اساسی در موتور خودرو بروز کند. در ادامه به همه علل آن اشاره خواهیم کرد.
خرابی شمع موتور خودرو
همانطورکه ذکر شد، شمع یکی از قطعات مهم سیستم احتراق است. چراکه در صورت جرقه نزدن شمع، سیلندر مربوطه از کار افتاده و موتور سه یا تک کار خواهد کرد. گاهی ضعیف عمل کردن شمع نیز باعث بروز این مشکل میشود.
معمولا علت خرابی شمع خودرو، سوختن الکترود داخلی آن و نرسیدن ولتاژ مورد نیاز برای جرقه زدن است. در مواقعی، نفوذ آب به محفظه احتراق نیز مانع از جرقه زدن شمع میشود. معمولا آب بهدلیل خرابی واشر منی فولد، شکستگی منی فولد، ترک برداشتن سرسیلندر یا خرابی واشر سرسیلندر وارد سیستم احتراق میشود.

درصورتیکه مقاومت داخلی شمع حین شتابگیری خودرو بالا رفته و جرقه برخلاف شرایط معمول از بیرون شمع (روی عایق چینی خارجی) عبور کند، برای چند لحظه موتور ریپ زده و سه کار میکند. بههمیندلیل بهتر است هرازچندگاهی به سطح خارجی شمعها نگاه کنید. اگر روی عایق چینی خارجی شمع خطوط سیاه رنگ عمودی و موازی وجود داشته باشد، احتمالا علت سه کار کردن خودرو سوختن همین مسئله است.
خراب شدن کوئل و وایر شمع
کوئل یک انتقالدهنده جرقه از وایر به شمع است که میتواند ولتاژ باتری خودرو را تا چندین هزار برابر تقویت کند. در اتوموبیلهای رده پایین که فقط یک عدد کوئل داشتند، خرابی آن باعث روشن نشدن یا حتی خاموش شدن ناگهانی موتور خودرو میشد.
خوشبختانه امروزه اکثر اتوموبیلها دارای دو عدد کوئل هستند و خرابی هرکدام میتواند وظیفه دیگری را جبران کند. معیوب شدن هر کوئل باعث از کار افتادن سیلندر مربوط به آن میشود. گاهی کثیف بودن یا ترک برداشتن عایق کوئل، باعث جرقه نزدن کوئل در زمان شتابگیری و سه کار کردن خودرو میشود. برای تست سلامت کوئل یا حتی وایر شمع، باید آنها را خارج کرده و وضعیت جرقه زدن را بررسی کنیم.
اصولا یک جرقه باکیفیت باید رنگ آبی و حداقل قطر یک میلیمتر داشته باشد. فاصله هوایی حداقل دو سانتیمتر را طی کند و به آسانی قابل رویت باشد. مشاهده جرقههای کوتاه و خیلی باریک نشاندهنده وجود اختلال در مدار جرقه است.
خرابی یا کثیف بودن انژکتور
جالب است بدانید که به انژکتور، سوختپاش نیز گفته میشود. زیرا یک شیر الکتریکی کوچک و دقیق است که در بازه زمانی معین باز و بسته میشود. معمولا همزمان با مرحله مکش در سیلندر خودرو، در کوتاهترین زمان سوختپاشی انژکتور نیز انجام میشود.
خراب شدن کوئل و وایر شمع
کوئل یک انتقالدهنده جرقه از وایر به شمع است که میتواند ولتاژ باتری خودرو را تا چندین هزار برابر تقویت کند. در اتوموبیلهای رده پایین که فقط یک عدد کوئل داشتند، خرابی آن باعث روشن نشدن یا حتی خاموش شدن ناگهانی موتور خودرو میشد.
خوشبختانه امروزه اکثر اتوموبیلها دارای دو عدد کوئل هستند و خرابی هرکدام میتواند وظیفه دیگری را جبران کند. معیوب شدن هر کوئل باعث از کار افتادن سیلندر مربوط به آن میشود. گاهی کثیف بودن یا ترک برداشتن عایق کوئل، باعث جرقه نزدن کوئل در زمان شتابگیری و سه کار کردن خودرو میشود. برای تست سلامت کوئل یا حتی وایر شمع، باید آنها را خارج کرده و وضعیت جرقه زدن را بررسی کنیم.
اصولا یک جرقه باکیفیت باید رنگ آبی و حداقل قطر یک میلیمتر داشته باشد. فاصله هوایی حداقل دو سانتیمتر را طی کند و به آسانی قابل رویت باشد. مشاهده جرقههای کوتاه و خیلی باریک نشاندهنده وجود اختلال در مدار جرقه است.
خرابی یا کثیف بودن انژکتور
جالب است بدانید که به انژکتور، سوختپاش نیز گفته میشود. زیرا یک شیر الکتریکی کوچک و دقیق است که در بازه زمانی معین باز و بسته میشود. معمولا همزمان با مرحله مکش در سیلندر خودرو، در کوتاهترین زمان سوختپاشی انژکتور نیز انجام میشود.

هرگونه خرابی و اشکال در فرآیند سوختپاشی میتواند باعث از کار افتادن یکی از سیلندرها و سه کار کردن موتور شود. به عنوان مثال، کثیف بودن انژکتور یکی از عوامل اصلی ریپ زدن موتور است. این مسئله ممکن است بهدلیل ورود و تجمع ذرات ریز جدا شده از صافی و لولههای بنزین طی سالهای متمادی باشد. ازآنجاییکه این مشکل مانع از بسته شدن کامل انژکتور و نشت بنزین میشود، معمولا با بروز آن مصرف سوخت خودرو بالا میرود.
دلایلی که باعث سه کار کردن خودرو میشوند
سه کار کردن خودرو میتواند به علت خیلی جزئی یا در اثر وجود یک مشکل اساسی در موتور خودرو بروز کند. در ادامه به همه علل آن اشاره خواهیم کرد.
روشهای تشخیص سه کار کردن خودرو
معمولا نشانههای سه کار کردن خودرو ابتدا در اگزوز ظاهر میشوند. به صورتیکه دود خروجی با یک صدای تپ مانند همراه است و با هر دور موتور، یکبار این صدا شنیده میشود. خوشبختانه در خودروهای جدید، میتوان خطای عدم احتراق در یکی از سیلندرها را به کمک دیاگ شناسایی کرد. از دیگر علائم سه کار کردن خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
۱ – احساس لرزش موتور و بدنه در حالت درجا
۲ – لرزیدن و خوب کار نکردن موتور خودرو، خصوصا در اوایل فشردن پدال گاز
۳ – نیاز به چندین بار استارت زدن برای روشن کردن خودرو
۴ – افزایش مصرف سوخت خودرو
۵ – توان کم موتور خودرو و کاهش بازدهی آن در سرعتهای بالا یا حرکت در سربالایی
اگر بهصورت همزمان با چند مورد از علائم ذکر شده روبهرو شدهاید، بهتر است برای تشخیص قطعی ابتدا با یک تعمیرکار حرفهای مشورت کنید. در بخش بعدی، علاوه بر اشاره به نحوه عملی تشخیص علل سه کار کردن خودرو، راهکارهای رفع آنها نیز ذکر خواهد شد.
#سه_کارکردن
#یادگیری
#قدرت_متور
اگر دوست داری ویدیو های بیشتری از چنل من مشاهده کنی روی لینک زیر کلیک کن@carfixing668
دلایلی که باعث سه کار کردن خودرو میشوند
سه کار کردن خودرو میتواند به علت خیلی جزئی یا در اثر وجود یک مشکل اساسی در موتور خودرو بروز کند. در ادامه به همه علل آن اشاره خواهیم کرد.
خرابی شمع موتور خودرو
همانطورکه ذکر شد، شمع یکی از قطعات مهم سیستم احتراق است. چراکه در صورت جرقه نزدن شمع، سیلندر مربوطه از کار افتاده و موتور سه یا تک کار خواهد کرد. گاهی ضعیف عمل کردن شمع نیز باعث بروز این مشکل میشود.
معمولا علت خرابی شمع خودرو، سوختن الکترود داخلی آن و نرسیدن ولتاژ مورد نیاز برای جرقه زدن است. در مواقعی، نفوذ آب به محفظه احتراق نیز مانع از جرقه زدن شمع میشود. معمولا آب بهدلیل خرابی واشر منی فولد، شکستگی منی فولد، ترک برداشتن سرسیلندر یا خرابی واشر سرسیلندر وارد سیستم احتراق میشود.

درصورتیکه مقاومت داخلی شمع حین شتابگیری خودرو بالا رفته و جرقه برخلاف شرایط معمول از بیرون شمع (روی عایق چینی خارجی) عبور کند، برای چند لحظه موتور ریپ زده و سه کار میکند. بههمیندلیل بهتر است هرازچندگاهی به سطح خارجی شمعها نگاه کنید. اگر روی عایق چینی خارجی شمع خطوط سیاه رنگ عمودی و موازی وجود داشته باشد، احتمالا علت سه کار کردن خودرو سوختن همین مسئله است.
خراب شدن کوئل و وایر شمع
کوئل یک انتقالدهنده جرقه از وایر به شمع است که میتواند ولتاژ باتری خودرو را تا چندین هزار برابر تقویت کند. در اتوموبیلهای رده پایین که فقط یک عدد کوئل داشتند، خرابی آن باعث روشن نشدن یا حتی خاموش شدن ناگهانی موتور خودرو میشد.
خوشبختانه امروزه اکثر اتوموبیلها دارای دو عدد کوئل هستند و خرابی هرکدام میتواند وظیفه دیگری را جبران کند. معیوب شدن هر کوئل باعث از کار افتادن سیلندر مربوط به آن میشود. گاهی کثیف بودن یا ترک برداشتن عایق کوئل، باعث جرقه نزدن کوئل در زمان شتابگیری و سه کار کردن خودرو میشود. برای تست سلامت کوئل یا حتی وایر شمع، باید آنها را خارج کرده و وضعیت جرقه زدن را بررسی کنیم.
اصولا یک جرقه باکیفیت باید رنگ آبی و حداقل قطر یک میلیمتر داشته باشد. فاصله هوایی حداقل دو سانتیمتر را طی کند و به آسانی قابل رویت باشد. مشاهده جرقههای کوتاه و خیلی باریک نشاندهنده وجود اختلال در مدار جرقه است.
خرابی یا کثیف بودن انژکتور
جالب است بدانید که به انژکتور، سوختپاش نیز گفته میشود. زیرا یک شیر الکتریکی کوچک و دقیق است که در بازه زمانی معین باز و بسته میشود. معمولا همزمان با مرحله مکش در سیلندر خودرو، در کوتاهترین زمان سوختپاشی انژکتور نیز انجام میشود.
خراب شدن کوئل و وایر شمع
کوئل یک انتقالدهنده جرقه از وایر به شمع است که میتواند ولتاژ باتری خودرو را تا چندین هزار برابر تقویت کند. در اتوموبیلهای رده پایین که فقط یک عدد کوئل داشتند، خرابی آن باعث روشن نشدن یا حتی خاموش شدن ناگهانی موتور خودرو میشد.
خوشبختانه امروزه اکثر اتوموبیلها دارای دو عدد کوئل هستند و خرابی هرکدام میتواند وظیفه دیگری را جبران کند. معیوب شدن هر کوئل باعث از کار افتادن سیلندر مربوط به آن میشود. گاهی کثیف بودن یا ترک برداشتن عایق کوئل، باعث جرقه نزدن کوئل در زمان شتابگیری و سه کار کردن خودرو میشود. برای تست سلامت کوئل یا حتی وایر شمع، باید آنها را خارج کرده و وضعیت جرقه زدن را بررسی کنیم.
اصولا یک جرقه باکیفیت باید رنگ آبی و حداقل قطر یک میلیمتر داشته باشد. فاصله هوایی حداقل دو سانتیمتر را طی کند و به آسانی قابل رویت باشد. مشاهده جرقههای کوتاه و خیلی باریک نشاندهنده وجود اختلال در مدار جرقه است.
خرابی یا کثیف بودن انژکتور
جالب است بدانید که به انژکتور، سوختپاش نیز گفته میشود. زیرا یک شیر الکتریکی کوچک و دقیق است که در بازه زمانی معین باز و بسته میشود. معمولا همزمان با مرحله مکش در سیلندر خودرو، در کوتاهترین زمان سوختپاشی انژکتور نیز انجام میشود.

هرگونه خرابی و اشکال در فرآیند سوختپاشی میتواند باعث از کار افتادن یکی از سیلندرها و سه کار کردن موتور شود. به عنوان مثال، کثیف بودن انژکتور یکی از عوامل اصلی ریپ زدن موتور است. این مسئله ممکن است بهدلیل ورود و تجمع ذرات ریز جدا شده از صافی و لولههای بنزین طی سالهای متمادی باشد. ازآنجاییکه این مشکل مانع از بسته شدن کامل انژکتور و نشت بنزین میشود، معمولا با بروز آن مصرف سوخت خودرو بالا میرود.
دلایلی که باعث سه کار کردن خودرو میشوند
سه کار کردن خودرو میتواند به علت خیلی جزئی یا در اثر وجود یک مشکل اساسی در موتور خودرو بروز کند. در ادامه به همه علل آن اشاره خواهیم کرد.
روشهای تشخیص سه کار کردن خودرو
معمولا نشانههای سه کار کردن خودرو ابتدا در اگزوز ظاهر میشوند. به صورتیکه دود خروجی با یک صدای تپ مانند همراه است و با هر دور موتور، یکبار این صدا شنیده میشود. خوشبختانه در خودروهای جدید، میتوان خطای عدم احتراق در یکی از سیلندرها را به کمک دیاگ شناسایی کرد. از دیگر علائم سه کار کردن خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
۱ – احساس لرزش موتور و بدنه در حالت درجا
۲ – لرزیدن و خوب کار نکردن موتور خودرو، خصوصا در اوایل فشردن پدال گاز
۳ – نیاز به چندین بار استارت زدن برای روشن کردن خودرو
۴ – افزایش مصرف سوخت خودرو
۵ – توان کم موتور خودرو و کاهش بازدهی آن در سرعتهای بالا یا حرکت در سربالایی
اگر بهصورت همزمان با چند مورد از علائم ذکر شده روبهرو شدهاید، بهتر است برای تشخیص قطعی ابتدا با یک تعمیرکار حرفهای مشورت کنید. در بخش بعدی، علاوه بر اشاره به نحوه عملی تشخیص علل سه کار کردن خودرو، راهکارهای رفع آنها نیز ذکر خواهد شد.
همه توضیحات ...