معرفی پورشه تایکان
درحالی که خودروهای #الکتریکی مثل #مرسدسبنز EQC، جگوار I-Pace و #آئودی E-Tron خود را جزئی از آینده میشمارند، همچنان تسلا با برتری عددی بسیار زیاد در سطحی دیگر رقیب میطلبد. حال از نظر بسیاری از #خبرگزاری های #جهان، طبق آمار و اعداد و سمت و سویی که پورشه به خود گرفته است، میتوان #تایکان را رقیبی برای #تسلا دانست.
این خودرو در دو مدل توربو و توربو S تولید میشود که نکتهی جالب آن صد درصد بیمعنی بودن کلمهی توربو به عنوان پسوند یک خودروی تمام الکتریکی است! (ظاهراً پورشه در این مورد تنها به خوانایی بهتر نام خودروی خود اهمیت داده است!)
مدل: #پورشه تایکان توربو S
قدرت: ۷۵۱ #اسب_بخار (روی حالت OverBoost)
گشتاور: ۱۰۵۰ نیوتنمتر
صفر تا صد: ۲.۸ ثانیه
صفر تا دویست: ۹.۸ ثانیه
حداکثر #سرعت: ۲۶۰ #کیلومتر بر ساعت
حداکثر #مسافت قابل پیمایش با شارژ کامل: ۴۰۰ کیلومتر
حداقل زمان مورد نیاز برای شارژ کامل: ۲۲ #دقیقه
$قیمت مدل توربو: ۱۵۳ هزار دلار
$قیمت مدل توربو S: حدود ۱۸۷ هزار دلار
▪︎نکته #جالب اینکه مدل توربو S این #خودرو دقیقا هم #قیمت با مدل #توربو S #پانامرا است!
درحالی که خودروهای #الکتریکی مثل #مرسدسبنز EQC، جگوار I-Pace و #آئودی E-Tron خود را جزئی از آینده میشمارند، همچنان تسلا با برتری عددی بسیار زیاد در سطحی دیگر رقیب میطلبد. حال از نظر بسیاری از #خبرگزاری های #جهان، طبق آمار و اعداد و سمت و سویی که پورشه به خود گرفته است، میتوان #تایکان را رقیبی برای #تسلا دانست.
این خودرو در دو مدل توربو و توربو S تولید میشود که نکتهی جالب آن صد درصد بیمعنی بودن کلمهی توربو به عنوان پسوند یک خودروی تمام الکتریکی است! (ظاهراً پورشه در این مورد تنها به خوانایی بهتر نام خودروی خود اهمیت داده است!)
مدل: #پورشه تایکان توربو S
قدرت: ۷۵۱ #اسب_بخار (روی حالت OverBoost)
گشتاور: ۱۰۵۰ نیوتنمتر
صفر تا صد: ۲.۸ ثانیه
صفر تا دویست: ۹.۸ ثانیه
حداکثر #سرعت: ۲۶۰ #کیلومتر بر ساعت
حداکثر #مسافت قابل پیمایش با شارژ کامل: ۴۰۰ کیلومتر
حداقل زمان مورد نیاز برای شارژ کامل: ۲۲ #دقیقه
$قیمت مدل توربو: ۱۵۳ هزار دلار
$قیمت مدل توربو S: حدود ۱۸۷ هزار دلار
▪︎نکته #جالب اینکه مدل توربو S این #خودرو دقیقا هم #قیمت با مدل #توربو S #پانامرا است!
همه توضیحات ...