کتاب «پروپاگاندا» آموزش مهندسی افکار عمومی و تبلیغات سیاسی نوشته ادوارد برنیز

Ali Hejvani
Ali Hejvani
ادوارد برنیز را به عنوان پدر روابط عمومی و پروپاگاندا می‌شناسند؛ خواهرزاده فروید که معتقد بود همان‌طور که می‌توان ناخوداگاه فردی ...
ادوارد برنیز را به عنوان پدر روابط عمومی و پروپاگاندا می‌شناسند؛ خواهرزاده فروید که معتقد بود همان‌طور که می‌توان ناخوداگاه فردی را شناخت، می‌توان ناخوداگاه جمعی را هم مطالعه کرد و بر روی آن تاثیر گذاشت.
کتاب مهم برنیز به نام پروپاگاندا که در سال ۱۹۲۸ نوشته شد، یکی از اولین و البته مهم‌ترین آثاری است که در زمینه‌ی اقناع عمومی و مکانیزم تاثیرگذاری بر نظر و عقاید مردم منتشر شده است.
خود برنیز در کمپین‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، نقش موثری داشت و معتقد بود همان‌طور که مردم برای مصرف یک خوراکی یا دارو به توصیه پزشکان توجه می‌کنند، برای تاثیرگذاری روی عقاید آنها نیز می‌توان از کمپین‌های سیاسی استفاده کرد که افراد قابل اعتماد آنها را پیش می‌برند.

ادوارد برنیز:
https://fa.wikipedia.org/wiki/ادوارد_...

زیگموند فروید:
https://fa.wikipedia.org/wiki/زیگموند...

کتاب پروپاگاندا:
https://en.wikipedia.org/wiki/Propaga...)

درباره‌ی کمپین مشعل آزادی:
https://en.wikipedia.org/wiki/Torches...

لینک اشتراک رایگان هفته‌نامه‌ی ژورنال:
alihejvani.substack.com

لینک عضویت و حمایت از محتوای کانال ژورنال:
@alihejvani

حساب کاربری من در توییتر:
twitter.com/alihejvani
00:00 مقدمه
01:27 ما بر چه اساسی تصمیم می‌گیریم؟
02:26 سیگار و فمینیسم
04:07 تاثیر بر افکار عمومی با پروپاگاندا
06:08 جبهه‌های خانگی در جنگ جهانی اول
09:00 برنیز و جنگ جهانی اول
13:38 دفاع برنیز از پروپاگاندا
15:07 پروپاگاندا و اخلاق
16:44 انتقاد از دموکراسی
20:58 دلیل موفقیت رهبران کاریزماتیک
23:32 ابزار تاثیر بر افکار عمومی
27:03 پروپاگاندا در خدمت دموکراسی

همه توضیحات ...